Kolika je cena izrade sajta, kako se formira i od čega zavisi?

dez



Najćešće prvo pitanje klijenata glas: Kolika je cena izrade sajta? Ovo pitanje muči mnoge vlasnike biznisa, koji se po prvi put sreću sa potrebom za sajtom. Dati odgovor je nemoguće bez predhodno definisanih potreba i želja od strane klijenata. Umesto toga možemo pojasniti na koje načine je moguće doći do realne cene. Naročito iz razloga što cene najčešće mogu značajno da variraju i za isti tip sajta.

Na Internetu se često mogu naći cene koje se kreću u rasponu od 100 evra pa do 1000, a da se odnose na isti tip sajta. Oni koji rade sajtove za najniže cene često i kvalitet bude takvog ranga. To  kasnije za rezultat ima da je potrebno da se potroši dodatni novac i vreme na redizajn, jer postojeci sajt nije funkcionalan i ne ispunjava norme, a što je najgore nije konkurentan i posetioci odlaze posle samo par sekundi na sajtu.

Ako uzmete u obzir vreme potrebno za izradu profesionalnog web sajta, onda ćete i sami uvideti da on ne može koštati 100 evra Takvi sajtovi se rade na principu ubaci sliku i tekst i gotova web prezentacija. Kvaltitet takvog sadržaja je diskutabilan i nekonkurentan. Zato Dobro razmislite da li ćete rizikovati svoj brend, proizvod ili  firmu sa ovakvom negativnom reklamom.


Mislite da je imati kvalitetan sajt skupo ili nevažno? 

Onda pogledajte samo neka Istraživanja svetski poznatih servisa i agencija poput Googla, Hubspot-a, SemRush-a, Wordstrim-a koja kažu da

92% vlasnika malih preduzeća smatra da je veb sajt najefikasniji marketinski alat

64% malih preduzeća ima veb sajt

81% potrošača istražuje onlajn pre kupovine.

84% potrošača smatra neozbiljnim preduzeće koje nema svoj veb sajt

75% potencijalnih kupaca procenjuje kredibilitet kompanije na osnovu dizajna web stranice 


Dok sa druge strane cena od 700-800 evra za neki osnovni vid prezentacionog sajta sa 3, 4 stranice i sa osnovnim informacijama je takođe neadekvatna.

Iz tog razloga vlasnici biznisa pre nego što krenu u traženje odgovarajućih osoba za izradu sajta moraju sami sebi dati odgovore na neke bitne stvari. Tako u startu daju do znanja da imaju tačno izdefinisane ciljeve koje žele da ostvare sa svojim sajtu. U skladu sa predhodno definisanim ciljevima mogu dobiti i adekvatan odgovor o ceni. Ako se desi da se propusti neka bitna stavka oko želja naručioca sajta kasnije se to može odraziti kako na dodatno vreme izrade, tako i na dodatne neplanirane troškove. Zato je potrebno definisati...


  1. Šta želite od online prezentacije?
  2. Šta vam je potrebno da sajt sadrži?
  3. Kojom vrstom biznisa se bavite?
  4. Šta idealni klijent/kupac treba da sazna, vidi ili uradi prilikom posete sajtu?
  5. Koje su sve opcije i detalji koje web sajt treba da ima (online kupovina, blog, forum, chat, e-mail lista, plaćanje na sajtu, rezervacija usluga, preuzimanje kataloga, …)?
  6. Pronaći primer već postojećeg  sajta koji je sličan sajtu kakav vi želite
  7. Koje dodatne usluge su potrebne (održavanje sajta, pisanje tekstova, SEO optimizacija)?
  8. Koliki je vaš okvirni budžet?



Ukoliko objasnite što više od ovih stavki toliko će biti jednostavnije formirati cenu. Osim toga oni koji trebaju da vam rade sajt imaće tačne smernice, od kojih dalje neće moći mnogo da odstupaju I da vam dodatno razvlače vreme izrade i menjaju cenu, jer ste sve bitinpravilno definisano. Ukoliko date odgovore na ove smernice vrlo brzo ćete dobiti informaciju o ceni .

Ukoliko se nađete u situaciji da nemate definisane predhodno navedene stavke , onda se može desiti I da već dogovorena cena se promeni u slučaju da tokom rada dođe do potrebe dadavanja nekih novih servisa I elemenata. U tom slućaju produžava se vreme izrade I nastaju dodatni troškovi dodavanjem novih elemenata, servisa ili funkcionalnosti koje su brojne i zavise od više faktora:


Tipa sajta

Imate li svoj domen i hosting

Složenosti izrade (utrošenog vreme za rad )

Broja stranica ili proizvoda (za prodavnice)

Da li je sajt jednojezičan ili višejezičan

Da li se kupuje tema sajta

Da li su potrebne neke dodatne funcionalnosti (kupovina dodataka)

Dodatnih usluga ( održavanje sajta, pisanje tekstova, SEO optimizacija....)


Dakle najjednostavnije u cenu izrade ulazi vreme koje je potrebno da se sajt Uradi. Cena jednog radnog dana iznosi od 30 do 50 evra.  Druga stavka se tiče tehničke prirode, koja se ugledaja u troškovima kupovine domena i hostinga, dodataka i tema sajtova, kao da li je sajt jednojezičan ili višejezičan, tipa sajta ... Od ta dva osnovna faktora najviše zavisi konačna cena..



Ukoliko želite detaljnije se informasiti o predhodno  navedenim elementima možete pogledati neke od naših tekstova i više se informisati 


...

Tipovi web sajta - Blog

Brojne su podele u kojima se mogu opisati različiti tipovi sajtova. Neke od prvih podela bile su vezane samo na statitičke I dinamičke sajtove, kasnije su statički I dinamički dobili svoje podkategorije razvojem novih tehnologija I CMS sistema. Tako
...

Šta je web hosting i koji tip odabrati za projekat - Blog

Ukoliko imate svoj web sajt ili planirate da imate sigurno ste se susreli sa pojmom web hosting. Web hosting je servis koji se nalazi na udaljenim serverima i ima ulogu skladištenja wašeg web sajta koji od trenutka kada je smešten na hosting postaje
...

Čemu služe dodaci za sajtove ili “Plugin-ovi” - Blog

Pluginovi ili dodaci su funkcionalnosti koje se dodaju na CMS platforme za izradu sajtova iz brojnih razloga. A samo neki od osnovnih razloga su da se poveća funkcionalnost vašeg sajta, da se obezbedi bolja optimizacija sajta sa za prtraživače. Pored


Naš savet je da ukoliko želite izradu sajta a nemate prehodnih isksustava ili nemata neku preporuku, najbolje je da se informišete na više mesta i da svakako imate pripremljene odgovore na što više stavki. koje smo navili da bi poštedeli sebe kako smo već istakli dodatno nastalih troškova zbog nedefinisanja bitnih stavki. Možete pogledati kako naša forma procene projekta izgleda...


...

Procena ideje vašeg projekta

Popunite što je više moguće polja u našoj web formi, a mi ćemo se potruditi da vam ponudimo više rešenja na osnovu vaših želja
...

9 razloga zašto vašem biznisu treba web sajt - Blog

1. Web sajt gradi poverenje i čini vas verodostojnim izborom Poverenje je jedna od najvažnijih stvari za uslužna preduzeća. Jednostavno rečeno, ako vam potencijalni kupci ne veruju, neće koristiti vaše usluge. Posedovanje veb stranice jedan je
...

Da li je moj Biznis za Internet ? - Blog

Svedoci smo da živimo u vremenu u kome se sve brzo odvija, pa često neke stvari za koje smo nekad imali više vremena trenutno imamo vrlo malo, ili nemamo uopšte. Iz tog razloga danas ukoliko želimo da kupimo neki proizvod, pronađemo ma
...

10 razloga zašto je malom biznisu potrebna prodavnica Internetu - Blog

Prema SurePairoll-u, 74% malih preduzeća nema prodavnicu na mreži. Istorijski gledano, mnoga mala preduzeća su se oslanjala na pozitivnu predaju od usta do usta i svoju lokalnu zajednicu da bi izgradila i održala svoje poslovanje tokom godina.Pozit
...

Primeri sajtova za mala preduzeća koji inspirišu - Blog

Da li razmišljate o kreiranju ili poboljšanju veb stranice za mala preduzeća? Dobra ideja!U 2021. veb-sajtovi su suštinski aspekt poslovanja – bez obzira u kojoj se industriji bavite. A ako želite da ostavite trajan utisak, potrebno je da napravite
×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

Šta je Content marketing I zašto je važan
Google servisi i alati koje svaki biznis treba da ...