Homepge: Kako funkcionoše Google Analitics 4

hc


 U oktobru 2020. Google je lansirao novu verziju najpopularnijeg alata za praćenje i analizu saobraćaja web sajtova – Google Analytics 4 (GA4). Stari model analitike (Google Universal Analytics) završava sa radom od 1. jula 2023. godine, te nakon ovog datuma prestaje praćenje i analiza podataka na staroj verziji. Stari podaci će biti arhivirani i dostupni narednih 6 meseci.

Kako analitika funkcioniše?

Osnovni zadatak analitike jeste da prikuplja i analizira podatke o ponašanju posetilaca web sajta, a neki od podataka koje možemo analizirati su:

  • Broj posetilaca u određenom vremenskom periodu i njihova struktura (da li su stari ili novi posetioci)
  • Geografska lokacija posetilaca
  • Informacije o izvoru saobraćaja sa kog su posetioci došli na sajt (npr Google reklama)
  • Vreme provedeno na sajtu – kada su naši korisnici najaktivniji
  • Koje uređaje koriste
  • Podaci o njihovim interesovanjima
  • Podaci i posetama stranica sajta i prosečnom sadržavanju
  • Praćenje i merenje konverzija – na primer, prijave na newsletter, prodaja


Kako radi GA4?


Zasigurno je da će nova verzija analitike nastaviti da izvršava ove zadatke ali na malo drugačiji način. GA4 fokus stavlja na prikupljanje podataka o događajima (events), što pruža detaljnije praćenje i analizu korisnika na web sajtu. Moguće je praćenje klikova na određenu dugmad, pregledi proizvoda, pregled video datoteka, praćenje preuzimanja fajlova i slično.

Važan segment je usklađivanje podataka na više platformi kao što su web sajtovi i mobilne aplikacije što znači da je omogućeno praćenje korisnika na svim kanalima u okviru jedne celine. Google Universal Analytics je bila fokusirana na praćenje saobraćaja web sajtova.

Google Analytics 4 pružiće bolju integraciju sa Google Ads, gde je omogućeno detaljnije praćenje korisnika koji dolaze sa plaćene promocije na Google Search i Google Display mreži, kao i koji oglas je dao bolje performanse i kako se korisnici ponašaju nakon klika na oglas.

foto: Homepage.rs


Moćna kombinacija za detaljnu optimizaciju – GA4 i veštačka inteligencija

Kako je upotreba veštačke inteligencije (Artificial Intelligence) sve prisutnija, Google je u svoju novu verziju alata za praćenje primenio i AI uz pomoć machine learninga, s ciljem da korisnicima pruži što bolje i naprednije funkcionalnosti kao i bolje razumevanje ponašanja korisnika na web sajtu ili aplikaciji.

Upotreba veštačke inteligencije otvara mogućnost za detaljnije, tačnije i automatizovano prikupljanje i analiziranje podataka tako što će moći da pruži predloge za optimizaciju na osnovu prikupljenih informacijama o interesovanjima i ponašanju korisnika u okviru web sajta ili aplikacije. 


Izvor: Homepge


...

KAKO FUNKCIONIŠE GOOGLE ANALYTICS 4 (GA4)? - Homepage

U oktobru 2020. Google je lansirao novu verziju najpopularnijeg alata za praćenje i analizu saobraćaja web sajtova - Google Analytics 4 (GA4).
...

Da li je moj Biznis za Internet ? - Blog

Svedoci smo da živimo u vremenu u kome se sve brzo odvija, pa često neke stvari za koje smo nekad imali više vremena trenutno imamo vrlo malo, ili nemamo uopšte. Iz tog razloga danas ukoliko želimo da kupimo neki proizvod, pronađemo ma
...

13 razloga zašto vašem biznisu treba web sajt - Blog

Mnogi vlasnici preduzeća pitaju: „Pošto imam malo preduzeće sa malom radnom snagom i pošto ne prodajemo ništa na mreži, da li mi treba veb sajt?Odgovor je DA!Ako imatesvoj privatni posao, trebalo bi da imate veb prezentaciju da ne biste gubil
...

BusinessDIT: Statistika upotrebe veb sajtova i marketinga za Male Biznise u 2023 - Blog

Veb sajtovi za mala preduzeća su mnogo više od  digitalnih izloga. Oni su moćni alati koji mogu da podignu prisustvo brenda na mreži i podstaknu rast poslovanja.Na ovom digitalnom tržištu, malim preduzećima je potrebno snažno prisustvo na Int
...

Destilerija Pruna: Proizvodi koji šire ljubav pri svakom gutljaju - Blog

Na pola puta između Golupca i Kučeva, u selu Vuković nalazi se destilerija i vinarija „Pruna, porodična firma čija tradicija datira još iz davne 1934. godine. U svoje proizvode sa ljubavlju i pažnjom, vlasnik Slobodan Ilić i izvršni direktor Aleksan
×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

eCommerce: Šta je “Pay by Link” opcija plaćanja i ...
Kako je diplomirana dizajnerka enterijera izgradil...