Šopify − online platforma za vašu internet prodavnicu da ili ne ?

shopify


Kako bismo iskoristili ovaj talas rasta elektronske trgovine kome smo svi svedoci, pripremili smo tekst koji treba da vam pomogne na samom početku e-komerc puta.

Na svakom početku postoji najviše dilema, pa smo tako odlučili da vam rešimo jednu od najvećih i damo konkretne predloge za izbor platforme koja će pokretati vašu internet prodavnicu.

Izbor je pao na svetski poznatu platformu Shopify. Upoznajte se sa prednostima i nedostacima, a u sledećem tekstu pročitajte detaljno uputstvo kako da povežete Shopify prodavnicu sa vašim .RS domenom.



Šta je Shopify?

Shopify je e-komerc platforma koja vam nudi uslugu iznajmljivanja internet prodavnice. Šta to znači „iznajmljivanje internet prodavnice"?

Naime, s obzirom na to da je duži niz godina izrada veb-prodavnica bila nedostupna za mnoga mala i srednja preduzeća, Šopifaj je došao na ideju da to omogući svima, po principu pretplate, odnosno iznajmljivanja. Ovog trenutka i vi možete imati svoju internet prodavnicu po ceni već od 29 dolara mesečno. 

Ne morate da znate da programirate ili da održavate komplikovana hosting rešenja, Shopify sve to radi za vas. Sa druge strane, ovakva rešenja vas u nekoj meri i ograničavaju, ali za početak je ovo, može biti, i više nego dovoljno. Koje su prednosti ili pomenuta ograničenja, pročitajte u nastavku.


Prednosti platforme Shopify

Prednosti ovog rešenja su velike, a mi vam izdvajamo samo neke od njih:


Jednostavnost

Jedan od razloga zašto je baš ova platforma najkorišćenija na svetu jeste njena jednostavnost u korišćenju. Korisničko iskustvo (UX) i korisnički interfejs (UI) odlični su i veoma pojednostavljeni. Kroz celokupan proces aktiviranja Shopify naloga, njegovog spajanja sa vašim .RS domenom, preko instaliranja dizajna sajta, unosa artikala, svaki korak je jednostavan, a korisničko iskustvo odlično. A ono što je možda najvažnije jeste da vam za sve navedeno nije potrebno znanje iz programiranja, veb-dizajna ili održavanja hostinga.


 U roku od par dana, kad je reč o tehničkom rešenju, vaša prodavnica može da bude aktivna i spremna da ugosti svoje prve potencijalne kupce na Internetu.


Hosting

Održavanje Internet prodavnice je zahtevno i u delu hostinga. Naime, kao što oflajn prodavnice imaju fizičke lokacije koje moraju redovno da se održavaju, tako i veb-prodavnice imaju hosting ili veb-servere koje su u obavezi da administriraju.

Za ovaj posao potrebno je znanje i iskustvo kako bi se optimizovali svi procesi koji se dešavaju na serverskoj strani vaše Internet prodavnice.Upravo tu na scenu stupa Shopify, koji sve ovo rešava za vas, bez obzira na to koliku posetu ima vaš sajt ili koji ste paket kod njih zakupili.


Povezivanje

Postoje pojedini servisi i usluge na Internetu koji vam mogu dodatno unaprediti prodaju. Shopify je omogućio svojim klijentima da to urade jednostavnije i ponovo bez potrebe da znaju programiranje ili bilo koju drugu veb-tehniku.

Pored toga, Shopify korisnicima je olakšana integracija i ulistavanje na Amazon, pod uslovom da su zainteresovani za takvo nešto. Za ovaj poduhvat će vam biti potrebna podrška stručnog lica, a detaljnije se o tome možete raspitati kod Shopify korisničke podrške. 


Korisnička podrška

Nešto čime se Shopify ponosi jeste upravo podrška klijentima. Odgovaraju *brzo i detaljno.

*U zavisnosti od izabranog paketa, možete očekivati i određenu brzinu odgovora na vaša pitanja.

Pored toga, Shopify Help Center (https://help.shopify.com/en) i Shopify Community (https://community.shopify.com) predstavljaju riznicu informacija, ali i mogućnost da postavite pitanja koja su konkretna za vaš projekat ili delatnost.


Višejezičnost

Mogućnost da jednostavno, „bez po muke", aktivirate opciju postavljanja više jezika na vašu internet prodavnicu predstavlja jedan od ključnih stavki lokalizacije vaše Internet prodavnice.

Bilo da otvarate prodavnicu na drugom tržištu ili radite drop-šiping na više tržišta, Shopify vam omogućava da, uz instalaciju jednog od ponuđenih dodataka, aktivirate višejezičnost.


SSL sertifikat

Zaštita podataka korisnika, transakcija ili drugih osetljivih podataka je od velikog značaja. Da bi se osigurao visok stepen privatnosti, SSL enkriptuje podatke, koji se prenose preko interneta. To znači da će svako ko pokuša da presretne ove podatke videti samo izmešanu kombinaciju znakova, koje je gotovo nemoguće dešifrovati.

Sajtu je potreban SSL/TLS sertifikat da bi se:

  • Zaštitili podaci;
  • Dokazalo vlasništvo nad veb-stranicom;
  • Unapredilo rangiranje na pretraživačima;
  • Unapredilo poverenje korisnika i kupaca;
  • Uskladili sa PCI/DSS.
    (link: https://en.wikipedia.org/wiki/Payment_Card_Industry_Data_Security_Standard)            


Veliki broj profesionalnih tema

Shopify platforma sadrži veliki broj besplatnih tema za izgled vaše internet prodavnice, koje možete lako da instalirate i aktivirate. Ova usluga vam ulazi u cenu redovne pretplate i ne morate dodatno da je plaćate.

Pored toga, Shopify nudi mogućnost profesionalnim dizajnerima da dodatno zarade, dizajnirajući jedinstvene teme za Šopifaj prodavnice. Na ovaj način možete povoljnije doći do univerzalnijeg izgleda vašeg sajta, a ukoliko vam se pojavi potreba za tom opcijom, više informacija možete videti na https://themes.shopify.com/.


Uređivanje sajta putem telefona

Praktičnost na visokoj lestvici. Naime, mobilna aplikacija Šopifaj vam omogućava da upravljate svojim porudžbinama, proizvodima i kupcima sa bilo kog mesta, samo putem svog pametnog telefona.

Iako je ovo već sada standardna opcija za mnoge projekte za blogove, verujemo da je veoma korisna za internet prodavnice, bilo da je reč o operativnoj potrebi ili kontaktu sa kupcima.



Ograničenja Shopify platforme


Iako je reč o odličnoj platformi koja sama po sebi nudi pregršt opcija i funkcionalnosti, cilj ovog teksta jeste da budemo realni i sagledamo je na pravi način. Izdvajamo ograničenja Shopify platforme:


1. Vaša Shopify prodavnica nije Vaša!!!

Najveća, uslovno rečeno, mana usluge koju iznajmljujete jeste što to nije vaša prodavnica. Vi je niste kupili i prisvojili, vi uslugu iznajmljujete i dok to činite, vi ste njen korisnik.

Drugim rečima, kada prestanete da plaćate pretplatu, gubite vašu prodavnicu! Naravno, do toga ne bi smelo da dođe bez pripreme i organizacije, ali treba da shvatite da vi Šopifaj prodavnicu iznajmljujete, kao i sve što dolazi u paketu sa tim. Šopifaj prodavnicu ne možete da kopirate ili da snimite na bilo koji način, da uradite bekap ili da fajlove prekopirate na vaš računar.


2. Dodatni procenat od svake porudžbine

Takođe, mana koju korisnici ističu jeste što Šopifaj, pored mesečne pretplate, uzima dodatni procenat od svake prodaje koju napravite preko njihove platforme.

Procenat koji uzima Šopifaj zavisi direktno od vašeg izabranog paketa, pa pogledajte detaljno šta vam svaki od pomenutih paketa nudi i prema vašim potrebama odaberite najbolji paket. (https://www.shopify.com/pricing)


3. Sve je zaključano, nema korisničkog razvoja

Shopify svakako nudi brza i jednostavna rešenja, ali treba imati u vidu da su u određenoj meri i ograničavajuća. Jer, na ovoj platformi ne možete da uradite ništa više od onoga što je već unapred određeno i dozvoljeno od strane same platforme. Šta to u prevodu znači?

To znači da vam izabrani paket određuje šta imate od opcija na raspolaganju. Treba da znate da ne postoji mogućnost da razvijate nove funkcionalnosti samostalno.

Zaključak

Shopify bi mogao biti najbolja opcija za one koji žele odmah da započnu internet prodaju, bez velikih inicijalnih ulaganja. Medjuti za one koji žele iygraditi tugotrajan i ozbiljniji online shop možda je ipak bolje da ulože malo više vremena napora i novca i daobiju kvalitetniju online prodavnicu koja u svako momentu može da se prilagodi nekim novim izmenama u poslovanju.


Originalan tekst : Ivan Tanasković 

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

Google servisi i alati koje svaki biznis treba da ...
Uticaj Google-a na razvoj preduzetništva