Šta je CMS i kakav ima uticaj na izradu sajtova

800.400


CMS je skraćenica od reči Content Managment System, što predstavlja Sistem za upravljanje sadržajem web sajtova. Konkretno CMS je softver koji olakšava stvaranje, uređivanje, organizovanje i objavljivanje sadržaja na vašem web sajtu.  CMS je softverska aplikacija ili skup srodnih programa koji se koriste za kreiranje i upravljanje digitalnim sadržajem. Obično se koriste za veb objavljivanje i mogu biti od koristi za korisnike koji nemaju duboku tehničku pozadinu, ali žele da upravljaju, uređuju i objavljuju sadržaj na svojim veb lokacijama.


Uloga CMS sistema je da ubrza i olakša izradu veb sajtova. Zajednički takođe pruža mogućnosti, kao što je integracija složenih procesa koji skraćuju ogromno vreme i zahteve. Nekada je sve ovo bilo neophodno raditi, kodiranjem, dok danas koristi CMS sistem za izradu veb stranice. Stoga, bez upotrebe kodiranja koje zahteva veliku veštinu, vreme i na kraju visoku cenu, CMS donosi niz rešenja koja se mogu prilagoditi za različite namene i poslovne usluge. Neka od ovih rešenja su potpuno besplatna za prilagođavanje i korišćenje, neka su besplatna u osnovnoj verziji, dok su napredne opcije koje se plaćaju. Međutim, oni dodaci koji se plaćaju daju mnogo više prednosti od onih koji moraju da kodiraju.


Neke uobičajene karakteristike CMS-a uključuju:

Kreiranje sadržaja: Omogućava korisnicima da kreiraju, formatiraju i uređuju sadržaj.
Skladištenje sadržaja: Sadržaj se čuva u bazi podataka, što ga čini lako dostupnim.
Upravljanje tokom rada: Olakšava kreiranje, uređivanje i objavljivanje sadržaja u okruženju za saradnju.
Objavljivanje: Omogućava korisnicima da objavljuju sadržaj uživo na vebu.
Pretraga i preuzimanje: Pomaže korisnicima da efikasno pronađu sadržaj i pristupe mu.
Upravljanje formatom: Olakšava pretvaranje skeniranih papirnih dokumenata i starih elektronskih dokumenata u HTML ili PDF dokumente.
Kontrola verzija: Prati sve promene napravljene na delu sadržaja i omogućava korisnicima da se vrate na bilo koju prethodnu verziju.
Kontrola pristupa: Mogu se podesiti različite dozvole da bi se odredilo ko može da pregleda, uređuje ili objavljuje sadržaj.


Neke od najpopularnijih CMS platformi :

WordPress: Prvobitno dizajniran kao alatka za blogovanje, postao je svestran CMS koji se koristi za različite vrste veb lokacija.
Joomla: platforma otvorenog koda na kojoj korisnici mogu da objavljuju veb sadržaj.
Drupal: Poznat po svojoj robusnosti i skalabilnosti, koriste ga neke velike veb stranice.
Magento: Fokusiran na e-trgovinu, omogućavajući preduzećima da upravljaju i prodaju svoje proizvode na mreži.
Squarespace i Wix: Ovo su platforme prilagođene korisniku dizajnirane za one sa malo ili nimalo iskustva u kodiranju.
Osim na veb domen, termin „CMS" bi mogao da se odnosi i na druge sisteme kao što je „Sistem upravljanja komponentama" u kontekstu softverskog inženjeringa ili „Sistem kliničkog upravljanja" u zdravstvu, ali se u opštem diskursu najčešće odnosi na sistem upravljanja veb sadržajem.

CMS donosi brojna rešenja koja se mogu prilagoditi različitim namenama i poslovnim potrebama. Neka od tih rešenja su potpuno besplatna za prilagodjavanje i korišćenje a neka su besplatna u osnovnoj verziji, dok se naprednije mogućnosti naplaćuju. Ipak i oni plaćeni dodaci su mnogo povoljniji nego što bi bili oni koji moraju da se kodiraju.


Neke od aktivnosti koje se mogu obaviti u CMS sistemima su:

Unos podataka njihovo skladištenje i manipulacija istim
Sistemi upravljanja proizvodima i zalihama
Brojne opcije prikaza kataloga proizvoda
Rezervacioni sistemi
Brojni komunikacioni kanali
Složeni poslovni imenici
Integrisani alati za e-trgovinu


Da bi sve ovo izgledalo malo jasnije, bavićemo se vrstama sajtova koje se mogu kreirati, organizovati i uspešno održavati.

Internet magazini, novine, blogovi
Landing i prodajne stranice
Stranica Škola, crkva, sportskih klubova, neprofitnih organizacija
Lični sajtovi, porodični, CV, hobi sajtovi
Prodaja proizvoda i usluga
Rezervacioni sistemi
Reklamni portali
Prezentacija Malih i srednjih preduzeća ...


Osnovni sadržaj svakog CMS sistema čini Frontend strana koja spolja prikazuje izgled sajta i sav njegov sadržaj koji je vidljiv posetiocima web sajta. Postoji i drugi deo Backend koji se još drugačije zove i adminstratorski deo iz kog se upravlja sadrzaje, izgledom web sajta, kao i vrši zaštita, bakup, update ili instalcija i podešavanje dodataka.

Što se tiče tipova Cms sistema, njih ima na stotine, kojim mogu da zadovolje brojne potrebe. Razlika je u tome što su neki mogu biti prilagodjeni ili specijalizovani samo za oblasti elektronske trgovine, ili oblasti nekretnina, izgradnji platformi za online učenje i mnoge druge... 


Wordpress

WordPress je iz više razloga postao jedan od najpopularnijih CMS na svetu. Ovaj CMS sada ima preko 50% tržišnog udela na mreži, a nijedna druga platforma se ne približava. Tržišni udeo i broj sajtova koje koriste CMS su različiti. Međutim, skoro 36% sajtova na mreži se pokreće na WordPress CMS platformi. To dovodi do predhodno navedenog tržišnog udela.



Joomla

Ova platforma još jedna od najboljih CMS platformi i ima jako veliko praćenje. Sa preko 2,5 miliona sajtova koje rade na Joomli, nema naznaka da ovaj veoma popularni CMS ide bilo gde. Uz sve što je rečeno, činjenica je u tome što Joomla zapravo nudi napredni sistem upravljanja korisnicima koji je dostupan uz obilje dodataka prilagođenih različitim potrebama. Uz worpress jedan od najčešlće korišćenih CMS sistema.



Drupal

Drupal zasigurno ima najzanimljiviju bazu obožavatelja od svih top CMS platformi dostupnih na ovoj listi. Ovaj CMS drži oko 2,9% ukupnog učešća na tržištu CMS-a, ali tih 2,9% je vrlo jaka i veoma posvećena platformi. Drupal zapravo kombinuje puno onoga što nude WordPress i Joomla pokušavajući da ga postavi u radnu platformu. Uglavnom je veoma uspešna.



Typo 3

Tipo3 je još jedan CMS sa otvorenim kodom. Međutim, ovaj je više usmeren ka korporativnom sadržaju, tako da bi veća mesta preduzeća mogla da gledaju prema ovoj platformi. To je veoma profesionalan sistem koji je fleksibilan kada je u pitanju upravljanje sadržajem. Tipo3 je izgrađen na ideji modularnosti i različitosti.



Magento

Magento je platforma za e-trgovinu koja se posebno koristi za izgradnju internet prodavnica i napisana je u PHP kodu. To je besplatan softver otvorenog koda, slično WordPress-u. Magento će vam pružiti mogućnost da prihvatate online plaćanja, upravljate proizvodima i budete u toku sa kupcima. Trenutno se drži tržišnog udela od 1,4%. Kada razmislite o tome, za samostalni besplatni, eCommerce CMS, on zapravo radi vrlo dobro.




Open Real Estate

Open Real Estate vam omogućava da s lakoćom napravite dinamičnu veb stranicu za nekretnine. Koristeći ovu vrhunsku CMS platformu, ne treba da pravite veb lokaciju za nekretnine i dodajete gomilu dodataka treće strane da bi ispravno funkcionisao. Sa jednostavnim za upotrebu i razumevanjem interfejsa, Open Real Estate će vam omogućiti da napravite web sajt koji se odnosi na nekretnine koristeći njegove alate, module i funkcionalnost.



Ovo su samo neki od najviše korištenih CMS servisa kojih trenutno ima na stotine. U suštine 90 % potreba klijenata moguće je napraviti u Wordpressu i Joomli , a u slučaju da se radi o nekoj izyuzetno kompleksnoj prodavnici sa viskom potrebom zaštite i nadogradnjom na neki ERP ili CRM sistem najpogodniji su Magento i Drupal. 

...

Tipovi web sajta - Blog

Brojne su podele u kojima se mogu opisati različiti tipovi sajtova. Neke od prvih podela bile su vezane samo na statitičke I dinamičke sajtove, kasnije su statički I dinamički dobili svoje podkategorije razvojem novih tehnologija I CMS sistema. Tako
...

16 razloga zašto vašem biznisu treba web sajt - Blog

Mnogi vlasnici preduzeća pitaju: „Pošto imam malo preduzeće sa malom radnom snagom i pošto ne prodajemo ništa na mreži, da li mi treba veb sajt?Odgovor je DA!Ako imatesvoj privatni posao, trebalo bi da imate veb lokaciju da ne biste gubili kl
...

Da li je moj Biznis za Internet ? - Blog

Svedoci smo da živimo u vremenu u kome se sve brzo odvija, pa često neke stvari za koje smo nekad imali više vremena trenutno imamo vrlo malo, ili nemamo uopšte. Iz tog razloga danas ukoliko želimo da kupimo neki proizvod, pronađemo ma
...

Uspešni primeri poslovanja malih preduzeća na Internetu - Blog

Sve je više malh preduzeća koja se mogu pohvaliti uspešnim poslovanjem na Internetu. Svake godine ih je sve više i više, jer je jasno da prisustvom na Internetu se uvećavaju šanse za osvajanje novih potencijalnih kupaca, jednostavno osvajaju nova trž
...

10 razloga zašto je malom biznisu potrebna prodavnica Internetu - Blog

Prema SurePairoll-u, 74% malih preduzeća nema prodavnicu na mreži. Istorijski gledano, mnoga mala preduzeća su se oslanjala na pozitivnu predaju od usta do usta i svoju lokalnu zajednicu da bi izgradila i održala svoje poslovanje tokom godina.Pozit
...

Iskoristite marketinšku moć Landing Strane - Blog

Landing page je stranica koje se sastoji samo iz jedne strane i služi kako samo kaže da sletite na nju pošto ste preko neke reklame došli do nje. Landing stranica može da bude izolovana uvodna stranica nekog sajta koja predstavlja uvod u neki
...

RNIDS: Domaće kore po receptu naših baka mogu se naći i na Internetu - Blog

Sećate se vremena kada su naše bake ručno razvijale kore za pitu i punile ih raznim nadevima? Bilo je da prste poližemo, zar ne? „Koradžija je tu da iznova proživimo te dane. Iza ovog brenda stoje mlada preduzetnica Sara Petrović i njen partner Andr
×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

Brza priprema materijala za vaš projekat
Šta je web hosting i koji tip odabrati za projekat