10 osnovih razloga zašto je svakom preduzeću potrebno prisustvo na Internetu
Svedoci smo da živimo u vremenu u kome se sve brzo odvija, pa često neke stvari za koje smo nekad imali više vremena trenutno imamo vrlo malo, ili nemamo uopšte. Iz tog razloga danas ukoliko želimo da kupimo neki proizvod, pronađemo majstora za kola, nađemo molera za krečenje, naručimo hranu ili obavimo neku obuku tražimo razna rešenja po Internetu. Češljamo po Googlu, tražimo na Youtub-u odgovarajući klip ili stranice na Instagramu, Facebook-u , razgledamo brojne veb sajtove, da bi pronašli određenu uslugu.Na taj želimo skratiti vreme odabira onoga što nam treba. U najčešćem slučaju odaberemo par konkurentnih firmi, ponuda i vagamo šta bi nam više odgovaralo po ceni, paketu usluga i ostalim stavkama koje one nude..
Pojavom pandemije i dugim zatvaranjem u kuće kao skraćenjem rada mnogih delatnosi ili potpunim zatvaranjem, masovno se prelazi na korišćenje mogućnosti Interneta. Ako ne u potpunosti direktnom prodajom, onda makar vođenjem konsultacija, pregovora, kontaktakata koji su i indirektno mogli da dovedu do prodaje određenog proizvoda i usluge.
Osim toga često smo bili svedoci da mnogi servisi i usluge o kojima smo želeli da nađemo informacije na Internetu nismo uspevali. Po statistici Nacionalnog registra Srbije od pre par godina na nekih 300 ispitanika potreba za traženjem usluge na Internetu bila je izuzetno visoka, dok ponuda preduzuća na Internetu je bila mnogo manja od potrebne.
Postoje brojna istraživanja koja se sprovode na Intenetu, kako sa potrošačima koji traže proizvode i usluge tako i sa preduzećima koja koriste različite tehnike i servise za promociju svojih delatnosti. Neke od brojnih istraživanja sprovode najpoznatiji servisi i agencije na Internetu kao što su Google, SEMRush, Hubspot, WordStream... a samo neke od stavki njihovih istraživanja su :
Istraživanje vlasnika malih preduzeća
92% vlasnika malih preduzeća smatra da je veb sajt najefikasniji marketinski alat
64% malih preduzeća ima veb sajt
96% koristi društvene mreže smatra ih važnim za poslovanje i uspešno ih koristi.
41% lokalnih preduzeća zavisi od društvenih mreža pri ostvarivanju prihoda.
70-80% potencijalnih kupaca moglo bi biti izgubljeno za preduzeća bez veb sajta.
92% vlasnika malih preduzeća smatra da je veb sajt najefikasniji marketinški alat
Istraživanja potrošača
81% potrošača istražuje onlajn pre kupovine.
74% potrošača se oslanja na društvene mreže da donese odluke o kupovini.
46% svih pretraga na Google-u ima kupovinu sa lokalnom namerom
84% potrošača smatra neozbiljnim preduzeće koje nema svoj veb sajt
70 % Internet korisnika želi da nauči nešto više o proizvodu kroz Content marketing
Prisustvo na mreži, posedovanje veb stranice i korišćenje internet marketinga postali su neophodni za skoro svako poslovanje u modernoj eri. Evo zašto su ovi elementi ključni:
1. Vidljivost i pristupačnost:
Globalni doseg: Čak i mala preduzeća mogu da dosegnu globalnu publiku. Potencijalni kupci iz celog sveta mogu da pristupe informacijama o poslovanju 24/7.
Pretraga: Ljudi koriste pretraživače da bi pronašli proizvode, usluge i informacije. Bez prisustva na mreži, preduzeća propuštaju ovaj ogroman izvor potencijalnih kupaca.
2. Kredibilitet:
Profesionalni imidž: Dobro dizajnirana veb stranica podiže profesionalni imidž preduzeća.
Recenzije i svedočanstva: Pozitivne kritike i svedočanstva se mogu prikazati, pomažući u izgradnji poverenja među potencijalnim kupcima.
3. Angažovanje i odnos sa klijentima:
Neposredna interakcija: Veb stranice mogu ponuditi ćaskanje uživo, obrasce za povratne informacije i druge interaktivne elemente.
Deljenje sadržaja: Redovni postovi na blogu, video snimci ili drugi sadržaj održavaju angažovanje publike i mogu uspostaviti posao kao stručnjak za industriju.
Korisnička podrška: Pruža platformu za rešavanje upita, povratnih informacija i zabrinutosti kupaca.
4. Isplativ marketing i oglašavanje:
Ciljano oglašavanje: Internet marketing omogućava preduzećima da ciljaju određene demografske kategorije, što dovodi do viših stopa konverzije.
Analitika: Online marketing pruža detaljnu analitiku, omogućavajući preduzećima da razumeju svoju publiku i preciziraju svoje strategije.
Pristupačnost: Mnoge online marketinške strategije, poput marketinga na društvenim mrežama ili marketinga putem e-pošte, pristupačnije su od tradicionalnih metoda oglašavanja.
5. Prodaja i rast:
E-trgovina: web prezentacije omogućavaju preduzećima da direktno prodaju proizvode, što ponekad dovodi do većih profitnih marži.
Generisanje potencijalnih klijenata: Čak i ako ne prodaju proizvode direktno na mreži, veb lokacije mogu biti od ključnog značaja u stvaranju potencijalnih klijenata.
6. Konkurentska prednost:
Ostanite konkurentni: Mnogi takmičari će biti prisutni na mreži. Neposedovanje može biti značajan nedostatak.
Istaknite USP(Jedinstvenu prodajnu punudu): preduzeća mogu efikasno da istaknu svoje jedinstvene prodajne ponude (USP) i da se razlikuju od konkurenata.
7. Fleksibilnost:
Ažuriranja i najave: Lako ažurirajte klijente o novim proizvodima, uslugama, promocijama ili bilo kojim drugim najavama.
Prilagodljivost: U vremenima promena, poput pandemije COVID-19, preduzeća sa uspostavljenim onlajn prisustvom bila su u boljoj poziciji da se prilagode novim načinima pružanja usluga klijentima.
8. Prikupljanje i analiza podataka:
Uvidi potrošača: Online alati mogu pružiti uvid u ponašanje kupaca, preferencije i trendove.
Petlja povratnih informacija: Efikasno prikupljajte povratne informacije, omogućavajući kontinuirano poboljšanje.
9. Umrežavanje i partnerstvo:
B2B interakcije: Za preduzeća koja služe drugim preduzećima, prisustvo na mreži može dovesti do mogućnosti partnerstva i većih ugovora.
10. Skalabilnost:
Upravljanje rastom: Online platforme se često mogu povećati sa rastom poslovanja, prilagođavajući veću bazu kupaca ili proširene usluge/proizvode.
U savremenom poslovnom okruženju, gde digitalni ekosistem igra sve centralniju ulogu u trgovini i interakciji sa klijentima, održavanje prisustva na mreži nije samo korisno – ono je od suštinskog značaja. Neprisustvo na mreži može se smatrati nedostatkom ili nebrigom o rastućim potrebama i navikama potrošača.

19 Statistika koje dokazuju „Zašto je veb sajt važan za vaše poslovanje“ u 2023 - Blog

Da li je moj Biznis za Internet ? - Blog

20 dobrih primera sajtova za mala preduzeća u 2023 - Blog

Prezentacioni veb-sajt za mala preduzeća: Sve što treba da znate - Blog

Woolnia: Neodoljivi Proizvodi od vune koji se prodaju širom sveta - Blog
When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.