Lansirana je prva regionalna eCommerce web platforma – ECOMMERCE4ALL.EU
Imajući u vidu zemlje Zapadnog Balkana, Srbija se nalazi na vodećoj poziciji prema zastupljenosti online kupovine upopulaciji, dok je slede Severna Makedonija, Bosna i Hercegovina i Crna Gora. Ove i mnoge druge poslovne podatke i informacije o poslovanju e-trgovine, od danas su zvanično dostupne na prvoj regionalnoj platformi za e-trgovinu "E-commerce for all" – ecommerce4all.eu.
Regionalnu internet platformu razvija Makedonska asocijacija za e-trgovinu, kao glavni implementator, u saradnji saE-commerce Asocijacijom Srbije i drugim partnerima CEFTA regiona: Privredna komora i industrija u Tirani (CCIT) i Udruženje albanskih eCommerce-a, Udruženje e-trgovina Bosne i Hercegovine i Udruženje BiH eComm, kosovska IKT asocijacija, Američka privredna komora u Moldaviji i Privredna komora Crne Gore.
Regionalna ekspanzija platforme "Ecommerce4All" od danas će biti dostupna u Srbiji, Bosni i Hercegovini, CrnojGori i zemljama regiona.
Korisnici iz regiona moći će besplatno da koriste web platformu za e-trgovinu – ecommerce4all.euna kojoj je već dostupan prvi, od pet, modula – „E-commerce Data". Modul predstavlja stanje e-trgovine na CEFTA tržištima kroz statističke i druge podatke (interaktivni grafikoni stanja e-trgovine na svakom tržištu i poređenja e-kupaca, UNCTAD B2C indeks e-spremnosti – trgovina i drugi relevantni Eurostat podaci), informacije koje se odnose naspremnost zemalja za obavljanje poslova e-trgovine, informacije o tome koliko često, koliko i gde kupci kupujuonlajn, itd. Ovi podaci mogu pomoći kompanijama da unaprede svoje poslovanje na svojim lokalnim tržištima, ali što je još važnije, mogu koristiti njihovom planiranju proširenja na druga tržišta u CEFTA regionu.
Pored ovog modula, platforma će u budućnosti biti nadograđena sa još četiri modula. Prva tri modula pokrivaju ključne aspekte poslovanja u e-trgovini, kao što su regulacija, e-plaćanja i isporuka. Pored toga, platforma će biti obogaćena još jednim dodatnim modulom – pričama o uspehu sa svakog tržišta. Svaki od ovih modula će sadržati relevantne informacije specifične za svako od CEFTA tržišta, kao i tutorijale, priručnike, dokumente u vezi sa temama i video prezentacije.
Web platforma je dostupna na engleskom i lokalnom jeziku za svako tržište.
"Kako je Srbija jedna od vodećih zemalja na polju online trgovine u CEFTA regiji, zaista smo srećni što učestvujemou lansiranju platforme "Ecommerce4all", koja na jednom mestu okuplja sve relevantne i ključne informacije potrebne za digitalno poslovanje. Razvoj ove platforme i njenih alata, pomaže našim korisnicima da pronađu sve neophodne informacije i bolje razumeju e-trgovinu, što je jedna od najvažnijih stavki pored međusobne regionalne saradnje CEFTA regije. eCommerce Asocijacija Srbije radi na osnaživanju digitalnog ekosistema i implementaciji svetskihtrendova digitalnog poslovanja", rekla je Marija Pasuljević direktorka ECS.
Razvoj platforme „Ecommerce4All" podržava projekat Otvorenog regionalnog fonda za spoljnu trgovinu, koji implementiraju Deutsche Gesellschaft fur Internationale Zusammenarbeit (GIZ), u ime Evropske unije, kao i Savezno ministarstvo za ekonomsku saradnju i razvoj Nemačke (BMZ). Cilj je unapređenje međunarodne saradnje,koja promoviše regionalni i lokalni ekonomski razvoj i podržava autonomnu implementaciju politika usklađenih sa EU, koje dalje imaju za cilj balansiranje regionalnog razvoja zemlje. Fond ima za cilj unapređivanje sprovođenja reformske agende za trgovinu i konkurentnost u CEFTA regionu u skladu sa zahtevima procesa približavanja EU.
Saznajte više o e-trgovini u regionu na: ecommerce4all.eu.
Izvor: E-Commerce Magazin
Studija slučaja: Povećanje Prometa frizerskog salona uz povećanje prisutnosti na Web-u - Blog
Značaj Google My business servisa za lokalne biznise - Blog
Poslovna strana na Društvenim mrežama ili web sajt - Blog
When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.