Poslovna strana na Društvenim mrežama ili web sajt
Često je slučaj da preduzeća ili pojedinci koji žele svoje poslovanje da iskoriste mogućnosti Interneta odluče se za poslovnu stranicu na mrežama Facebook ili Instagram. I ne žele da imaju web sajt jer kako kažu "Svi su na Instagramu ili facebooku", dok drugi kažu, "Ja imam sajt a mreže su više za zabavu, neću tamo da trošim vreme I novac ". Često je pitanje od milion dolara šta je bolje za vaš biznis.... Da bi smo lakše došli do odgovora pozabavićemo se pozitivnim i negativnim stranama posedovanja poslovne stranice na mrežama i veb sajta...
Društvene mreže
Ako tražite opciju koja se brzo implementira i koja ima trenutne prednosti, jedna jednostavna tehnika je da registrujete sopstvenu veb adresu preko imena domena i preusmerite je na stranicu društvenih mreža po vašem izboru. Ovaj metod (koji se naziva i prosleđivanje domena) vam omogućava da imate veb adresu sa poslovnim brendom koja nudi kredibilitet i lakoću kada promovišete svoje prisustvo na mreži – mnogo bolje nego da kažete „pratite me na Fejsbuku".
Postoji mnogo multimedijalnih platformi koje možete iskoristiti kada koristite društvene mreže kao svoje prisustvo na mreži, kao što su Facebook, LinkedIn, Tvitter, IouTube, Google+, Instagram i Pinterest.
Prednosti:
Brzo i besplatno – jednostavno za podešavanje i većina platformi ne naplaćuje naknadu.
Niska posvećenost – možete lako da izbrišete svoju stranicu ili pređete na novog provajdera u bilo kom trenutku.
60 procenata potrošača je reklo da je veća verovatnoća da će posetiti preduzeće na Fejsbuku ako bi tamo mogli da stignu koristeći prilagođeno ime domena.1
Angažovanje – pristup više od milijardu potencijalnih potrošača, što vam omogućava laku komunikaciju i pomaže u izgradnji odnosa.
Mane:
Nedostatak kontrole/vlasništva – uslovi i odredbe provajdera društvenih medija kontrolišu koji sadržaj i promocije mogu biti predstavljeni. Takođe, razmislite šta se dešava ako provajder ugasi sajt i ako je ovo vaše jedino prisustvo na mreži.
Ograničena kreativnost – društvene stranice nude ograničene izglede dizajna.
Otvoreni forum – ovi sajtovi daju potrošačima otvoren forum da iznesu svoje povratne informacije i žalbe, što zahteva više nadgledanja sajta.
Ograničeno izveštavanje/alati – nivo izveštavanja i dostupnih funkcija često su manji nego kod veb sajta.
Veb sajt
68 % malih preduzeća reklo je da su veb-sajtovi najefikasniji onlajn marketinški alat za stvaranje svesti i jačanje odnosa sa kupcima, više od bilo kog drugog onlajn marketinškog alata.
Uz mnoštvo opcija, kako plaćenih, tako i besplatnih, za kreiranje veb lokacije za vaše poslovanje, lakše je nego ikad napraviti veb lokaciju visokog kvaliteta na kojoj ćete predstaviti svoje proizvode i usluge i uspostaviti svoj brend u obliku koji možete da kontrolišete.
Prednosti:
- veb sajt gradi poverenje i čini vas verodostojnim izborom
- Skoro svi kupci istražuju svoje mogućnosti na Internetu pre nego što se odluče za uslugu
- Kupci će moći da pronađu odgovore i sa lakoćom vas kontaktiraju
- širi spektar opcija alata I mogućnosti za kvalitetnije prezentovanje usluge
- Vaša konkurencija sigurno ima web sajt
- 75% korisnika priznaje da o kredibilitetu firme sudi na osnovu dizajna web sajta
- 3 od 4 kupca koji biraju gdje će kupiti željeni prizvod I uslugu obavezno posegnu za istraživanjem na Interntet pretraživačima
- Web sajt je neophodna za upotrebu u digitalnom marketingu
- moguće pratiti navike svojih kupaca i vaše performanse na sajtu
- za razliku od strana na društvenim mrežama vi ste apsolutni vlasnik vaseg sajta dok na mreži niste
- administratori društvenih mreža nekada ukidaju postojanje određenih stranica dok se na vašem sajtu samo vi pitate
- sa sajtom ste vidljivi na pretrživačima
- ako posedujete blog sa zanimljivim i originalnim sadržajem imaćete značajne posete sa pretraživačaća
Mane
- održavanje – u zavisnosti od veličine sajta, održavanje sadržaja ažurnim zahtevaće određeno vreme i trud.
- povećana složenost – sajtovi sa sofisticiranijim dizajnom i funkcionalnošću će najverovatnije zahtevati više ulaganja u vremenu i novcu.
A još Jedina dilema može biti koja mreža je odgovarajuća uz sajt, tj na kojoj mreži se može doći do željene ciljne publike.
Navešćemo jedan primer u kom je određena delatnost prodaja venčanica u Begradu čiji se proizvodi nude samo na instagramu. Dakle postoji poslovna stranica koja je na instagramu nudi venčanice I ima veliki broj pratilaca folowera, sa brojnim modelima . Iako je stranica prepuna pratilaca prodaja ide slabo, a zašto…Možda zato što je Instagram platforma slika I videa i 90 posto posetilaca nema potrebu da kupi venčanicu, već prati stranicu jer želi da bude u toku koji su modeli aktuelni, materijali i ostalo…
Dok se na Instagramu ne dešava ništa ne Google u ima 10 000 mesečnih pretraga samo za ključne reči "Venčanice Beograd". Znaci onih koji žele da kupe venčanicu traže na Googlu. Ukoliko ne posedujete sajt već samo Instagram automatski ste se diskvalifikovali, I sav trud koji je uložen samo na Instagram biće apsolutno neisplativ, ili će imati mnogo manje pozitivne krajnje rezultate .
Drugi primer je recimo da imate sajt koji je informator ponude turističkih usluga u Crnoj Gori I nudite razne turističke usluge putem tog sajta ne koristeći društvene mreže. Na Googlu ponuda sličnih ili istih usluga je enromna čak I da izuzmemo servise poput bookinga I sličnih svetskih lidera u ovoj oblasti.
Dok se vi borite sa stotinama drugih servisa na Mrežama uz pomoć reklama, vaše usluge možete promovisti tačno onoj publici koja vas zanima. Preko reklama na društvenim mrežama možete na izrazito kvalitetan način do publike koja spada naprimer u internacionalne punike, koji imaju interesovanje za putovanje u crnoj gori ili borave češće, da izaberete lokaciju publike i dobijete savršen odgovor na vašu reklamu.
Osim toga ako znate način da ih zainteresujete kvalitetnim sadržajem pričama, slikama, video materijalom, promocijama, posete ka vašem sajtu će vremenom sve više rasti. A ukoliko ste odlučili samo da se bazirate na sajt i pretraživanje do rezultata skoro da je i nemoguće doći što se tiče ove oblasti.
Dakle bez ikakve dileme kombinacija eb sajta i poslovne stranice na nekoj od društvenih mreža (zavisno od vaše delatnosti) može da vam donese izuzetnu korist iz razloga što se jedno sa drugim dopunjava i čini vašu ponudu kompletnijom i širom za veći broj broj publike. A istovremeno postajete i mnogo više konkuretniji I ozbiljniji.
Treba napomenuti da po svetskim istraživanjima 3 od 4 kupca koji biraju gdje će kupiti željeni prizvod I uslugu obavezno posegnu za istraživanjem na Interntet pretraživačima
Dakle idealno bi bilo da Vaše preduzeće ima sajt koja funkcioniše u kombinaciji sa poslovnom stranom ili stranicama na društvenim mrežama. Samo na taj način je moguće doći do šire publike i zadovoljiti standarde koje potencionalni kupci žele da vide.
Sajt u kombinaciji sa poslovnom stranicom na nekoj od društvenih mreža
- dobijate posetioce vaseg biznisa sa više strana
- lakše dolazite do niše kojoj težita
- činite vaš biznis ozbiljnijim I profesionalnim u očima posetioca
- vaše proizvode I uslugu promovišete preko sadržaja sa sajata koji delite na mreže
- povećavate posetu vašem sajtu plaćenim oglasima na društvenim mrežama
- nudite predloge i rešenja u grupama na mreži koji se tiču vaše oblasti I time otvarate vrata za nove klijente
- plaćenim oglasima ciljate samo onu pobliku koja vam po interesovanjima, lokaciji I drugim karakteristikama odgovara
- zanimljivim I kreativnim sadržajem, kako tekstualnim, foto I video sadržajem pojačavate želju da pratioci sa društvenih mreža požele da dođu na vaš sajt I veše saznaju o vašim uslugama
- ukoliko imate neki sadržaj na sajtu koji je viralan I on se sa vašeg sajta I vašeg profila deli na druge profile I mreže shvatićete koliko je bila važna konekcija web sajta I poslovne strane na društvenim mrežama
8 razloga zašto vašem biznisu treba web sajt - Blog
Tipovi web sajta - Blog
Da li je malim preduzećima potreban Digitalni marketing? - Blog
Da li je moj Biznis za Internet ? - Blog
Blendtec -Sjajan primer izgradnje jakog online brenda - Blog
Kako je mala prodavnica ribomaterijala izgradila svoj brend zahvaljujući prisustvu na Internetu - Blog
When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.