SEO presdstavlja skracenicu od reči Search Engine Optimisation, koja označava svaku akciju koja je obavljena na sajtu i van njega u cilju što boljeg rangiranja sajta na pretraživačima za određene oblasti I ključne reči. Taj proces poboljšava organsku vidljivost na pretraživačima odnasno besplatnim rezultatima pretrage.
Postoje brojne vrste pretraživača u svetu. Osim Googla postoje pretraživači kao što su ASK, zatim Baidu koji je primarni pretraživač u Kini, Yandex koji ja najzastupljeniji pretraživač u Rusiji, naravno neizostavni Yahoo I Bing kao i sve više zanimljiv i korišćen pretraživač Dack Dack go. Ovaj pretraživač je sve više u upotrebi iz razloga što ne čuva takozvane istorije poseta svojih korisnika što nije slučaj sa drugim pretraživačima.
Statistika pretraga na Googl-u
Trenutna statistika kažre da Google pretraživač u svetu drži preko 90 odsto svetskog udela u online pretraživanju Interneta. U proseku svake sekunde na Googlu se ostvari oko 63 000 pretraga. Dok prosečni korisnik Interneta u proseku pretražuje na Googlu u 3 do 4 puta dnevno kažu zvanični podaci istraživanja.
Zbog lašeg razumevanja elemenata koji utiču na SEO potrebno je upoznati se sa nekim osnovnim elementima o načinu rangiranja sajtova i njihovim terminimina pa ćemo se i njima pozabaviti ukratko.
Google boot ili googlerobot je craweler sistem alat koji je napravljan da imitira korisnika određenog sajta, da skenira njegove tehničke i sadržajne aspekte i preda skeniranje podake Googlu koji na osnovu tih informacija I brojnih algoritama I kriterijuma obavlja rangiranje sajta na pretaživaču.
Sistemi rangiranja Googla su sačinjeni od serije algoritama. Kako bi korisnicima predstavili najkorisnije rezultate algoritmi analiziraju mnoge faktore, kao što su reči u upitu pretrage, relevantnost i upotrebljivost stranica, stručnost izvora, lokacija, podešavanja. Težina svakog faktora zavisi od samog upita. Smatra se da Google robot analizira preko 200 elemenata na vašem sajtu , a nije redak slučaj da se algoritmi koji se koriste za rangiranje često menjaju nekada čak i na mesčnom nivou.
SERP je skraćenica od Search engine page result , što u pricipu predstavlja rezultate koji su izlistinani na SERP stranici onda kada ukucate u pretrazi željeni pojam ili reč. Važno je napomenuti da jedan organski SERP čine set rezultata plaćenih oglasa I organskih rezultata dobijenih pretragom. Neki od važnih elemenata SERP a kao I kasnije izuzetno važnih elemenata za optimizicaju sajta sa pretraživače
SERPOVi su sačinjeni od organskih rezultata a organski rezultati imaju 3 važna elementa
1. Title - naslov rezultata
2. URL - link stranice
3. Metadescription- opis stranice
Jedan od primera tih elemenata
Title tag je jedan od najbitnijih elemenata ranking faktora I on se nalazi u kodu vaše stranice. Ne mora da bude vidljiv koorisniku na stranici već se koristi kao naslov za prikaz naslova vaše stranice na pretraživaču
Meta Description obuhvata opis vašeg sajta kojeg Google na smatra ranking faktorom. On je ispisan ispod Title taga vaše stranice u pretraživaču. Ovaj opis je jako bitan sa stanovišta posetilaca jer je jedan od ključnih faktora da li ce posetilac baš izabrati vaš sajt. Može se desiti u nekim situacijama da Google povuče ovaj opis iz nekog drugog tekstualnog sadržaja na sajtu ukoliko Google ga oceni kao relevantnijim.
Podela SEO
Postoji više podjela kojima se seo deli na oblasti sve one su manje više slične a mi ćemo ove oblasti podeliti na način na koju su one najčešće deljene, pa ćemo ih podeliti na 3 oblasti
On page SEO obuhvata niz vidljivih i nevidiljivih elemenata na sajtu na koje je potrebno obratiti pažnju prilikom optimizacije. Što se tiče pretraživača i njihovog robota koji skenira sajt, on posmatra oko čak 200 elemenata koji se nalaze na sajtu koji utiču na rangiranje na pretraživačima.
Tako neki od osnvnih elemenata su Title Tag, H1, H2 tagovi, metadescription, arhitekturu sajta, URL strukturu sajta, Kvalitet tekstualnog sadržaja, brzinu sajta, izgled za mobilne uređaje I mnoge druge faktore kojima ćemo se detaljno baviti u posebnom tekstu.
Off Page SEO podrazumeva sve one elemente koji se nalaze indirektno van okvira sajta ali su jednim delom vezani za sajt. Neki od tih elemenata su linkovi, društvene mreže, tržište, deljiv multimedialni sadržaj, lokacije, recenzije, sponzorisane reklame, influenser marketing…
Lokalni SEO je proces optimizacije preduzeća, proizvoda ili usluge za upit za pretragu koji se odnosi na lokaciju. Google (i drugi pretraživači) koristi lokaciju korisnika na osnovu IP adrese (za računare) i geolokacije (za mobilne uređaje) da odredi koje rezultate će prikazati korisniku. Dakle, kada neko izvrši lokalnu pretragu zubara, autopraonice ili bravara, pretraživač će prikazati lokalna preduzeća relevantna za njihovu lokaciju. Jedan od najjznačajnijih alata u ovoj oblasti je Google My Business koji vrše prikaz traženih delatnosti kroz listu preduzeća za određenu oblast I detaljne informacije o njima. Iz tog razloga lokalni seo je jako bitan za one koji posluju na lokalnom nivou.Tako da u osnovi lokalni SEO se odnosi na ključne reči koje su vezane za traženu delatnost na određenoj geografskoj lokaciji.
O svim ovim podelama biće nešto detaljnije opisano I objašnjeno u narednim tekstovima.
SEO Osnove: ON-Page optimizacija - Blog
Značaj Google My business servisa za lokalne biznise - Blog