Mogućnosti i ciljevi oglasa na Facebooku u 2024/25

Facebook_ad_example_4_3

Facebook ciljevi oglasa su kao vrsta „izaberi svoju avanturu" pristupa. Svaki cilj vas vodi na različit put sa jedinstvenim koracima i ishodima. Kao što izbor avanture određuje vaš put i kraj, tako i pravilan odabir Facebook cilja vodi vašu kampanju u pravom smeru i oblikuje rezultate.

U ovom postu ćete dobiti pomoć kako da izaberete pravi cilj oglasa za vas!


Šta je Facebook/Meta cilj oglasa?

  • Stari vs. novi ciljevi oglasa na Facebooku
  • Facebook ciljevi oglasa i kada ih koristiti:
    • Svest o Brendu (Awareness)
    • Saobraćaj (Traffic)
    • Angažovanje (Engagement)
    • Potencijalni kupci (Leads)
    • Prodaja (Sales)
    • Promocija aplikacije (App Promotion)


Šta je cilj oglasa na Facebooku/Meta?

„Cilj" unutar oglasa na Facebooku/Meta, koji se bira na nivou kampanje, predstavlja specifičan cilj koji želite da postignete kampanjom. U stvari, to je prvi izbor koji morate napraviti prilikom kreiranja nove kampanje.

Razlog je taj što različiti ciljevi zahtevaju različite optimizacije—neke od kojih bi bile u sukobu kada bi se koristile u istoj kampanji. Zato, razdvajanjem ciljeva, Facebook može ponuditi odgovarajuća podešavanja, korake i metode isporuke u skladu sa onim što želite da postignete.

To znači da možete imati samo jedan cilj po kampanji, ali, naravno, možete imati više kampanja u jednom nalogu i više setova oglasa unutar jedne kampanje.



Promene u ciljevima oglasa na Facebooku/Meta

U 2023. godini neki od ciljeva oglasa na Facebooku su konsolidovani, što je promenilo korake u nekim tokovima kreiranja kampanja. Evo šta je važno znati:

  • Sva funkcionalnost ciljeva je i dalje dostupna. Ako neki cilj sada „nedostaje," zapravo je pod drugim imenom i/ili kao opcija unutar drugog cilja.
  • Od januara 2024. godine, ne možete kreirati nove kampanje sa starim ciljevima.
  • Za postojeće kampanje koje koriste stare ciljeve, potrebno je da ih duplirate i konvertujete u nove ciljeve do kraja 2024.

Koji su bili stari ciljevi oglasa na Facebooku/Meta?


Prvobitnih 11 ciljeva oglasa na Facebooku/Meta su sledeći:

  • Brand Awareness: Ukinut, uklopljen u Awareness
  • Reach: Ukinut, uklopljen u Awareness
  • Traffic: Ostaje nepromenjen
  • Engagement: Još uvek prisutan, ali sada obuhvata Messages, Video Views i Conversions
  • App Installs: Sada se zove App Promotion
  • Video Views: Ukinut, uklopljen u Engagement
  • Lead Generation: Zamenjen sa Leads
  • Messages: Uklopljen u Engagement ili Leads
  • Conversions: Zamenjen sa Engagement, Leads ili Sales
  • Catalog Sales: Zamenjen sa Sales
  • Store Traffic: Zamenjen sa Awareness



Koji su 6 novih ciljeva oglasa na Facebooku/Meta?

Novi, konsolidovani spisak ciljeva oglasa na Facebooku/Meta je sledeći:

  • Svest (Awareness)
  • Saobraćaj (Traffic)
  • Angažovanje (Engagement)
  • Potencijalni klijenti (Leads)
  • Prodaja (Sales)
  • Promocija aplikacije (App Promotion)

Evo tabele koja prikazuje poređenje.





Svi ciljevi oglasa na Facebooku/Meta, objašnjeni

Sada ćemo detaljnije objasniti svaki cilj oglasa, šta predstavlja i kada ga koristiti, uz primere. 

Svest (Awareness)

Cilj „Svest" je novi naziv koji sada obuhvata stare ciljeve kao što su Brand Awareness, Video Views i Store Traffic. Primarni cilj kampanje za svest je podizanje svesti o brendu i dosezanje što većeg broja ljudi, tako da će Facebook raditi na tome da oglas vidi što više korisnika.

Odaberite cilj „Svest" kada želite da:

  • Predstavite novi brend
  • Uđete na novo tržište
  • Promovišete veliki događaj ili festival
  • Lansirate novi proizvod



Saobraćaj (Traffic)

Naziv i svrha cilja „Saobraćaj" ostaju isti kao ranije. Cilj je da se poveća broj poseta određenoj destinaciji (stranici sajta, odredišnoj stranici, blog postu ili aplikaciji), a Facebook će raditi na tome da privuče što više klikova na taj oglas.

Odaberite cilj „Saobraćaj" kada želite da:

  • Promovišete blog
  • Povećate saobraćaj ka svom e-commerce sajtu
  • Uputite korisnike na odredišnu stranicu aplikacije gde mogu preuzeti aplikaciju. Ovaj cilj biste koristili umesto cilja „Promocija aplikacije" ako želite da pružite više informacija o aplikaciji kako biste možda privukli kvalifikovanije korisnike, dobili dodatne koristi od saobraćaja na sajtu ili uključili više poziva na akciju (CTA) na stranici za širi opseg angažovanja



Angažovanje (Engagement)

Ovo je prethodno postojalo kao cilj, ali sada takođe obuhvata poruke (Messages), konverzije (Conversions) i pregled videa (Video Views). Cilj „Angažovanje" usmeren je na podsticanje korisnika da lajkuju, dele, komentarišu i interaguju sa vašim sadržajem. Takođe uključuje lajkove stranice i odgovore na događaje.

Odaberite cilj „Angažovanje" kada želite da:

  • Povećate organski doseg i vidljivost
  • Izgradite zajednicu oko svog video sadržaja
  • Povećate uzbuđenje, svest i prisustvo na događaju

Zapamtite, pravi tekst oglasa može značajno uticati na nivo angažovanja koji dobijete (na primer, „Lajkujte ovu objavu ako se slažete").



Potencijalni klijenti (Leads)

Raniji naziv za ovaj cilj bio je „Generisanje potencijalnih klijenata" (Lead Generation). Cilj ostaje isti—prikupljanje potencijalnih klijenata. Možete izabrati tradicionalni format oglasa za generisanje potencijalnih klijenata, koji uključuje instant forme direktno na Facebook-u, ili možete odabrati postavku Konverzije, koja omogućava da usmerite potencijalne klijente na vaš sajt ili aplikaciju gde mogu popuniti formu.


Iako su instant forme praktičnije i mogu generisati više potencijalnih klijenata, nedostaje vam korist od saobraćaja na sajtu gde možete dodatno angažovati posetioce, a takođe morate obratiti pažnju na kvalitet potencijalnih klijenata.

Odaberite cilj „Potencijalni klijenti" kada želite da:

  • Prikupite prijave za newsletter
  • Podstaknete registracije za webinar
  • Povećate preuzimanja e-knjiga
  • Generišete upite


Prodaja (Sales)

Stari cilj „Konverzije" sada se zove „Prodaja" i takođe uključuje „Prodaju iz kataloga" (Catalog Sales). Ovaj cilj koristite kada želite da podstaknete prodaju proizvoda ili usluga direktno putem Facebooka.



Izaberite cilj Prodaja kada želite da:

  • Podstaknete kupovinu proizvoda
  • Najavite nove kolekcije
  • Promovišete ponude i popuste

 Evo primera oglasa za Prodaju


 Promocija aplikacije (App Promotion)


Ovaj cilj oglasa ostao je nepromenjen i koristi se za povećanje broja instalacija aplikacije ili za podsticanje angažovanja u aplikaciji.




Izaberite cilj Promocija aplikacije kada želite da:

  • Brzo generišete instalacije aplikacije
  • Podstaknete postojeće korisnike aplikacije da je aktivno koriste
  • Privučete nove, dugoročne korisnike


×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

Koje su mogućnosti Facebook oglasa za ciljanje pub...
"BusinessDasher: 26+ Moćnih Statistika o Marketing...