Da li je moj Biznis za Internet ?
Svedoci smo da živimo u vremenu u kome se sve brzo odvija, pa često neke stvari za koje smo nekad imali više vremena trenutno imamo vrlo malo, ili nemamo uopšte. Iz tog razloga danas ukoliko želimo da kupimo neki proizvod, pronađemo majstora za kola, nađemo molera za krečenje, naručimo hranu ili obavimo neku obuku tražimo razna rešenja po Internetu. Češljamo po Googlu, tražimo na Youtub-u odgovarajući klip ili stranice na Instagramu, Facebook-u , razgledamo brojne veb sajtove, da bi pronašli određenu uslugu.Na taj želimo skratiti vreme odabira onoga što nam treba. U najčešćem slučaju odaberemo par konkurentnih firmi, ponuda i vagamo šta bi nam više odgovaralo po ceni, paketu usluga i ostalim stavkama koje one nude..
Pojavom pandemije i dugim zatvaranjem u kuće kao skraćenjem rada mnogih delatnosi ili potpunim zatvaranjem, masovno se prelazi na korišćenje mogućnosti Interneta. Ako ne u potpunosti direktnom prodajom, onda makar vođenjem konsultacija, pregovora, kontaktakata koji su i indirektno mogli da dovedu do prodaje određenog proizvoda i usluge.
Osim toga često smo bili svedoci da mnogi servisi i usluge o kojima smo želeli da nađemo informacije na Internetu nismo uspevali. Po statistici Nacionalnog registra Srbije od pre par godina na nekih 300 ispitanika potreba za traženjem usluge na Internetu bila je izuzetno visoka, dok ponuda preduzuća na Internetu je bila mnogo manja od potrebne.
Postoje brojna istraživanja koja se sprovode na Intenetu, kako sa potrošačima koji traže proizvode i usluge tako i sa preduzećima koja koriste različite tehnike i servise za promociju svojih delatnosti. Neke od brojnih istraživanja sprovode najpoznatiji servisi i agencije na Internetu kao što su Google, SEMRush, Hubspot, WordStream... a samo neke od stavki njihovih istraživanja su :
Istraživanje vlasnika malih preduzeća
92% vlasnika malih preduzeća smatra da je veb sajt najefikasniji marketinski alat
64% malih preduzeća ima veb sajt
96% koristi društvene mreže smatra ih važnim za poslovanje i uspešno ih koristi.
41% lokalnih preduzeća zavisi od društvenih mreža pri ostvarivanju prihoda.
70-80% potencijalnih kupaca moglo bi biti izgubljeno za preduzeća bez veb sajta.
92% vlasnika malih preduzeća smatra da je veb sajt najefikasniji marketinški alat
Istraživanja potrošača
81% potrošača istražuje onlajn pre kupovine.
74% potrošača se oslanja na društvene mreže da donese odluke o kupovini.
46% svih pretraga na Google-u ima kupovinu sa lokalnom namerom
84% potrošača smatra neozbiljnim preduzeće koje nema svoj veb sajt
70 % Internet korisnika želi da nauči nešto više o proizvodu kroz Content marketig
Sigurno mnogo puta ste čuli od osoba koje imaju neki biznis '' Mi se bavimo delatnošću za koju ne možemo da prodamo svoj proizvod ili uslugu na Internetu''.
Možda ima jednim delom istine da nisu u mogućnosti da svoje usluge ponude direktnom prodajom, ali svakako nisu svesni koliko na druge načine indirektno mogu unaprediti svoje poslovanje. Naime korist od Interneta može da ostvari na više načina ne samo direktnom prodajom, već i na indirektan način kao posredstvom marketinških alata i tehnika. Korist od prisustva na Internetu može se predstaviti na više načina i to kao:
Direktno prodajna
Indirektno prodajna
Indirektno marketinška
Direktnom se nećemo mnogo baviti jer u suštini ona je prevashodno predodrđena za prodaju putem Interneta I za nju postoje brojni alati, platforme i načini za prodaju svojih proizvoda I usluga. To su prodavnice koje se bave prodajom odeće, tehničkih uređaja, knjiga, softvera, turističkih usluga, online kurseva i brojne druge .
U indirektno prodajne spadaju one kojima je primarna prodaja vezana van okvira Interneta, al iz više razloga su prisutni na Internetu. Svakako da je dobro biti na Internetu jer zaista je veliki broj onih koji nešto traže na Internetu. Procena Google-a je da 3 od 4 korisnika usluga Interneta pretražuju željeni proizvod na Internetu. Iz tog razloge nema sumnje da indirektna prodaja može ostvariti velike rezultate. Posebno opet napominjemo koliki rast tražnje je bio u vreme pandemije. Navešćemo neke od primera preduzeća koji su deo svojih usluga preneli i na Internet i time dobili novi kanal za ponudu svojih usluga.
Jedna od poznatih teretana u Beogradu je svoje poslovanje vezala za Internet .Brojne video materijale su snimili i pruzili online pristup za one koji žele da vežbaju kod kuće. I tako je na taj način pridobili one koji mrzi da idu u teretanu, nemaju vremena za odlazak, ili u vreme pandemije nisu ni imali mogućnost da odu. Iz ove tretane pripremili su brojne online opcije, za one koji uplate članrinu…Snimili su preko 400 video materijala sa vežbama, omogućili uživo praćenje treninga I konsultacije sa trenerima sve iz svog doma. Time su indirektno svoju uslugu preneli i u Online modelu. A ono što je najbitnije nisu potpuno obustavili pružanje usluge iako teretane nisu radile.
Istom idejom vodila advokatska agencija. Oni su unapredili neke postojeće usluge, umesto u kanceliriji online putem Interneta . Naime oni su se vodili time da postoji mnogo poslova koji mogu da se obave konsultantski u online modelu pa su to iskoristili da klijenti na jednostavan način od kuće mogu da obave određeni broj usluga. Tako su uštedeli klijentima vreme za dolazak na lokaciju, a ostvarili značajnu prednost u odnosu na konkurenciju, koja ne poseduje takav vid usluga. Osim toga pruzajući jednostavnije online usluge kvalifikovali su se i vezali klijente i za dodatne usluge koje ne mogu da se pruže online. Prisustvom na webu dobili su mogućnost pružanja određenih usluga ali time i gradili kvalitetan marketing za ostale usluge koje ne mogu biti pružene putem Interneta.
Jedna platforma koja je bila osmišljena kao online pijaca, da nudi domaće proizvode direktno od proizvođača. Pijaca je bila koncipirana da direktno od brojnih proizvođača, koji ne koriste Internet, pruži mogućnosti da ponude svoje proizvode na ovoj platformi. Tako je prizvođačima koji ne koriste Internet omogućen drugi kanal zarade I Internet kanalima. Ovaj vid prodaje bio je od izuzetnog značaja u vreme pandemije, kad su pijace bile zatvorene, pa je ovim putem bio jedini mogući način za prodaju domaćih proizvoda. Pored toga što su proizvođači usluga dobili dodatni način ponude usluga, i kupci ostvarili benefite jer u nedostatku vremena nisu morali da idu do pijace ili obilaze više mesta da nađu željeni proizvod. Na taj način je korist bila obostrana i u vremenu kad nije bilo pandemije, a da ne govorimo za vreme zatvaranja pijaca koliku prednost je donela ova platforma.
Istom idejom se vodio i jedan servis za popravku kompjutera koji je jedan dio usluga prebacio u Internet okruženje. Naime neretko se dešava da neke popravke, kao saveti ne iziskuju dolazak u objekat. Iz tog razloga je proisteklo da neke popravke, preporuke, saveti mogu se obaviti I bez fizičkog prisustva u servisu. Što svakako korisnicima znači jer mogu na brži način dobiti rešenje. A ukoliko se otvori potreba za dolaskom u servis već imaju u svesti gde da odu neće tražiti na drugom mestu. To automatski znači da je ovakav potez jako dobar i sa marketinškog aspekta.
Ovo su samo neki od brojnih primera da ne spominjemo brojna savetovalista online kurseve i obuke koji su prosto procvetali kao brojni servisi za dostavu hrane I namernica iz prodavnica.
Pod indirektno marketinski tip mogu se uvrstit servisi, usluge koji nisu u mogućnosti ni direktno ni indirektno ponude svoje usluge. Međutim upotrebom marketinških alata I tehnika mogu da ostvare dobit, posebno ako poseduju svoj web sajt, staranicu na nekoj od društvenih mreža, Youtube kanal ili poseduju Google my business servis . Sve zavisi od toga koju vrstu usluga nude i kome žele da je ponude.
Da bi ste lakše razumeli mogućnosti koje se pružaju uzećemo još jedan primer iz prakse. Naime jedna automehinačiraska radnja u Beogradu postala je izuzetno vidljiva I praćena na Internetu, iako ne postoji mogućnost da svoje usluge prodaje putem Interneta. Međutim svojim prisustvom na različitim servisima I kanalima poput veb sajta, Instagrama, Youtuba , Google my business, platforme je bila prisutna na Internetu. A svojim zanimljivim i korisnim sadržajem postala izuzetno populrna i praćena, što ima za marketinški cilj da ljudima bude prva na umu ukoliko im zatreba njihova usluga.
Dakle automehiničar Marko otvorio je auto servis na Novom Beogradu I početo da pravi zanimljive smešne , i korisne foto, video i tekstualne sadržaje . Sadržaje je koncipirao u vidu korisnih saveta I odgovora na načešće dileme I pitanja sa kojim se susretao u svom servisu. Obrađujući tako teme koje zanimaju ljude, koje su istovremeno bile i korisne i zanimljive i smešne, postao je kako kaže "Najpraćeniji automehaničar na Internetu u Srbiji" što je izuzetan uspeh. A to je kako ističe automatski za rezultat imalo veliko povećanje obima posla. U intervju za jedan od najčitanijih Internet magazina Netokraciju marko je u svom intervju između ostalg istakao:
"Počeo sam da fotografišem i snimam sve što radim i onda preneo to na društvene mreže. Najpre sam počeo da objavljujem sadržaj na Facebook-u, a nakon toga sam otvorio i Instagram profil i YouTube kanal. Prisustvo na ovim servisima umnogome se isplatilo s obzirom na to da je u veoma kratkom vremenskom periodu poraslo interesovanje gledalaca za video sadržaj, nakon čega sam dosta vremena posvetio kreiranju sadržaja i procesima koji isti zahteva ".
Upoznajte automehaničara iz Beograda sa 37.000 pratilaca na društvenim mrežama
Dakle uz malo kvalitetnog sadržaja, kroz zanimljiv smešan često I koristan sadržaj Marko je maksimalno iskoristio mogučnosti koje pruža Internet da kreira izuzetno kvalitetno svoje marketing prisustvo. Ove tvrdnje dokazuju brojke pratilaca. Da ne govorimo onima koji pretražuju Internet u potrazi za automehaničarskim uslugama, na sve strane budu izlistani Markov sajt, youtube kanal, Google My Business, stranice na mrežama.
Iz ovog primera izuzetno uspesne mehanicarske radnje u Beogradu mnogi zanatske poslovi i drugi servisi poput, popravke po kućama, frizerski saloni, perionice, pravljenje kolaća, taksi usluge I mnoge druge delatnosti mogu marketinškim putem da dođu indirektno do publike I ukoliko im prezentuju svoju uslugu na kvalitetan način mogu stići do značajnog povećanja broja klijenata. Ulaganje na kvalitetan način u reklamu na internetu može višestruko da se isplati bez obzira o kojoj delatnosti da se radi. U svakom slučaju vredno je pokušati...
Osim primera koji su navedeni u tekstu i na linkovima ispod teksta možete pogledati još uspešnih biznisa koju su ostvarili zapažene rezultate zahvaljujući prisustvu na Internetu. Ukoliko dobijete ideju i za vaš biznis, možete popuniti našu formu i dobiti u najkraćem roku bez+ikakvih obaveza ponudu na mail koliko bi vaša ideja mogla da košta.
Najbolje Brand Awareness (svest o brendu) strategije za vaše poslovanje na Internetu - Blog
8 razloga zašto vašem biznisu treba web sajt - Blog
Kako je mala prodavnica ribomaterijala izgradila svoj brend zahvaljujući prisustvu na Internetu - Blog
RNIDS: Domaće kore po receptu naših baka mogu se naći i na Internetu - Blog
Primeri sajtova za mala preduzeća koji inspirišu - Blog
Blendtec -Sjajan primer izgradnje jakog online brenda - Blog
Uspešni primeri poslovanja malih preduzeća na Internetu - Blog
When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.