BrightLocal: Istraživanje Lokalnih Online potrošača za 2023

loc


Da li biste verovali da BrightLocal istražuje odnos između potrošača, onlajn recenzija i lokalnih preduzeća skoro 13 godina?

Od 2010. godine, videli smo značajan napredak u percepciji onlajn recenzija, načinima na koje preduzeća angažuju klijente da ostave povratne informacije i kanalima ili platformama na kojima se potrošači odlučuju da to urade.

Iako je jednostavna ocena zvezdicama možda bila dovoljna da ubedi potencijalne kupce u to vreme, naši nalazi tokom godina pokazuju da su najvažniji faktori pregleda evoluirali. Ovo, plus sve veća pamet kada je u pitanju otkrivanje lažnih recenzija, i promena percepcije različitih platformi za recenzije, čini pejzaž koji se stalno menja.

Želeli smo da nastavimo da istražujemo višegodišnju temu lažnih recenzija ove godine i istražimo kako se recenzije mogu razvijati van tradicionalnih platformi. Dakle, kako izgleda scena pregleda potrošača 2023. godine? 


Šta korisnici čitaju i pišu o lokalnim biznisima na Internetu

98% korisnika čita recenzije o lokalnim biznisima

37% korisnika ostavlja pozitivne recenzije

6% korisnika ostavlja negativne komentare

4% korisnika nikada ne ostavlja nikakve recenzije



Ključne stavke istraživanja

76% potrošača „redovno" čita onlajn recenzije kada pretražuju lokalna preduzeća, u poređenju sa 77% u 2021.
Broj potrošača koji čitaju onlajn recenzije „svakog dana" pao je sa 34% u 2021. na 21% u 2022. godini.
87% potrošača je koristilo Google za procenu lokalnih preduzeća 2022. godine, u odnosu na 81% u 2021.

Najvažnije industrije u kojima potrošači vide poslovne preglede kao najvažnije su: zdravstvo, automobilske usluge i uslužne kompanije/trgovine.

Procenat potrošača koji koriste Facebook za procenu lokalnih preduzeća opao je drugu godinu zaredom, sa 54% u 2020. na 48% u 2021. godini, a zatim na 46% u 2022.
42% potrošača je uvereno da su videli lažne kritike na Fejsbuku 2022. godine, u poređenju sa 37% u 2021.

Google je najpouzdanija platforma za recenzije u svim industrijama, iako Tripadvisor i dalje ima svoje mesto za preduzeća za smeštaj, Yelp održava snažan udeo poverenja za preduzeća sa hranom i pićem, a BBB se veruje za preduzeća u profesionalnim trgovinama i industriji nekretnina.

35% potrošača koristi YouTube za pronalaženje informacija o lokalnim preduzećima, 

32% koristi Instagram, 

20% koristi TikTok, a 

35% potrošača konsultuje svoje lokalne vesti. 


Koliko često potrošači istražuju preduzeća na mreži?

98% potrošača je koristilo internet za pronalaženje informacija o lokalnim preduzećima 2022. godine, u odnosu na 90% u 2019.
Procenat potrošača koji svakodnevno koriste internet da bi pronašli informacije o lokalnom preduzeću ostao je stabilan, 21%.
U 2020., 34% potrošača koristilo je internet za prikupljanje informacija o lokalnim preduzećima svakog dana. Ova brojka je pala na 21% 2021. godine, a procenat ljudi koji pronalaze informacije o lokalnim preduzećima na mreži ostaje statičan u 2022.

U 2022, 87% ljudi je koristilo Google za istraživanje lokalnih preduzeća (u odnosu na 81% u 2021).
Korišćenje Ielp-a za procenu lokalnih preduzeća smanjeno je sa 53% u 2021. na 48% u 2022.
Procenat potrošača koji koriste Facebook za poslovne preglede opao je drugu godinu zaredom, na 46% u 2022.

Najveća priča oko sajtova za pregled u 2022? Jasno je da sve više ljudi koristi Google za istraživanje lokalnih preduzeća. Ovo je poraslo sa 63% u 2020. na 81% u 2021. godini, a sada na 87% u 2022.


Šta je potrošačima važno u vezi sa onlajn recenzijama?

Do sada smo ispitali gde i koliko često ljudi čitaju recenzije i u kojim okolnostima pišu sopstvene—ali koji elementi sadržaja recenzije mogu nekoga da ubede da koristi lokalno preduzeće?

Želeli smo da saznamo koliko su recenzije važne za preduzeća u različitim industrijama, kao i da li se ocene zvezdicama i dalje smatraju važnim kao i drugi faktori.


Najvažniji faktori recenzija koji utiču na potršače i njihove odluke pri izboru lokalnig biznisa

88% korisnika smatra važnim da dobiju komentar na njihovu recenziju od strane prodavca

58% korisnika smatra važnim, da postavljenje recenzije ne budu starije od 2 do 4 sedmice

38% korisika smatra da ukupna ocena recenzija treba da sadrži 4 od 5 zvezdica


A kao najbolje metode za dobijanje recenzija od korisnika su: 34% mailom, 33% lično i 32% preko predračuna ili računa


Za još Detaljnije statističke podatke moguće je naći na stranici BrightLocal

...

Local Consumer Review Survey 2023: Customer Reviews and Behavior

How do consumers read and write local business reviews? This annual deep dive uncovers all the facts needed to build a brilliant reputation.
...

RNIDS: Rezultati istraživanja upotrebe digitalnih tehologija u poslovanju - Blog

Ovogodišnji Dan internet domena Srbije – DIDS 2023 održan je 7. marta 2023, uz učešće više renomiranih govornika, predavača i panelista. Izuzetna posećenost konferencije bila je najbolja potvrda da su teme o kojima je na događaju posebno bilo reči bi
...

BusinessDIT: Statistika upotrebe veb sajtova i marketinga za Male Biznise u 2023 - Blog

Veb sajtovi za mala preduzeća su mnogo više od  digitalnih izloga. Oni su moćni alati koji mogu da podignu prisustvo brenda na mreži i podstaknu rast poslovanja.Na ovom digitalnom tržištu, malim preduzećima je potrebno snažno prisustvo na veb
...

Da li je moj Biznis za Internet ? - Blog

Svedoci smo da živimo u vremenu u kome se sve brzo odvija, pa često neke stvari za koje smo nekad imali više vremena trenutno imamo vrlo malo, ili nemamo uopšte. Iz tog razloga danas ukoliko želimo da kupimo neki proizvod, pronađemo ma
...

9 razloga zašto vašem biznisu treba web sajt - Blog

1. Web sajt gradi poverenje i čini vas verodostojnim izborom Poverenje je jedna od najvažnijih stvari za uslužna preduzeća. Jednostavno rečeno, ako vam potencijalni kupci ne veruju, neće koristiti vaše usluge. Posedovanje veb stranice jedan je
×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

Localiq: Koliko se čitaju recenzije Internetu
RNIDS: Da li vaš sajt hvata paučinu?