BrightLocal: Istraživanje Lokalnih Online potrošača za 2023
Od 2010. godine, videli smo značajan napredak u percepciji onlajn recenzija, načinima na koje preduzeća angažuju klijente da ostave povratne informacije i kanalima ili platformama na kojima se potrošači odlučuju da to urade.
Iako je jednostavna ocena zvezdicama možda bila dovoljna da ubedi potencijalne kupce u to vreme, naši nalazi tokom godina pokazuju da su najvažniji faktori pregleda evoluirali. Ovo, plus sve veća pamet kada je u pitanju otkrivanje lažnih recenzija, i promena percepcije različitih platformi za recenzije, čini pejzaž koji se stalno menja.
Želeli smo da nastavimo da istražujemo višegodišnju temu lažnih recenzija ove godine i istražimo kako se recenzije mogu razvijati van tradicionalnih platformi. Dakle, kako izgleda scena pregleda potrošača 2023. godine?
Šta korisnici čitaju i pišu o lokalnim biznisima na Internetu
98% korisnika čita recenzije o lokalnim biznisima
37% korisnika ostavlja pozitivne recenzije
6% korisnika ostavlja negativne komentare
4% korisnika nikada ne ostavlja nikakve recenzije
76% potrošača „redovno" čita onlajn recenzije kada pretražuju lokalna preduzeća, u poređenju sa 77% u 2021.
Broj potrošača koji čitaju onlajn recenzije „svakog dana" pao je sa 34% u 2021. na 21% u 2022. godini.
87% potrošača je koristilo Google za procenu lokalnih preduzeća 2022. godine, u odnosu na 81% u 2021.
42% potrošača je uvereno da su videli lažne kritike na Fejsbuku 2022. godine, u poređenju sa 37% u 2021.
35% potrošača koristi YouTube za pronalaženje informacija o lokalnim preduzećima,
32% koristi Instagram,
20% koristi TikTok, a
35% potrošača konsultuje svoje lokalne vesti.
98% potrošača je koristilo internet za pronalaženje informacija o lokalnim preduzećima 2022. godine, u odnosu na 90% u 2019.
Procenat potrošača koji svakodnevno koriste internet da bi pronašli informacije o lokalnom preduzeću ostao je stabilan, 21%.
U 2020., 34% potrošača koristilo je internet za prikupljanje informacija o lokalnim preduzećima svakog dana. Ova brojka je pala na 21% 2021. godine, a procenat ljudi koji pronalaze informacije o lokalnim preduzećima na mreži ostaje statičan u 2022.
U 2022, 87% ljudi je koristilo Google za istraživanje lokalnih preduzeća (u odnosu na 81% u 2021).
Korišćenje Ielp-a za procenu lokalnih preduzeća smanjeno je sa 53% u 2021. na 48% u 2022.
Procenat potrošača koji koriste Facebook za poslovne preglede opao je drugu godinu zaredom, na 46% u 2022.
Najveća priča oko sajtova za pregled u 2022? Jasno je da sve više ljudi koristi Google za istraživanje lokalnih preduzeća. Ovo je poraslo sa 63% u 2020. na 81% u 2021. godini, a sada na 87% u 2022.
Do sada smo ispitali gde i koliko često ljudi čitaju recenzije i u kojim okolnostima pišu sopstvene—ali koji elementi sadržaja recenzije mogu nekoga da ubede da koristi lokalno preduzeće?
Želeli smo da saznamo koliko su recenzije važne za preduzeća u različitim industrijama, kao i da li se ocene zvezdicama i dalje smatraju važnim kao i drugi faktori.
Najvažniji faktori recenzija koji utiču na potršače i njihove odluke pri izboru lokalnig biznisa
88% korisnika smatra važnim da dobiju komentar na njihovu recenziju od strane prodavca
58% korisnika smatra važnim, da postavljenje recenzije ne budu starije od 2 do 4 sedmice
38% korisika smatra da ukupna ocena recenzija treba da sadrži 4 od 5 zvezdica
A kao najbolje metode za dobijanje recenzija od korisnika su: 34% mailom, 33% lično i 32% preko predračuna ili računa
Za još Detaljnije statističke podatke moguće je naći na stranici BrightLocal
Local Consumer Review Survey 2023: Customer Reviews and Behavior
RNIDS: Rezultati istraživanja upotrebe digitalnih tehologija u poslovanju - Blog
BusinessDIT: Statistika upotrebe veb sajtova i marketinga za Male Biznise u 2023 - Blog
Da li je moj Biznis za Internet ? - Blog
9 razloga zašto vašem biznisu treba web sajt - Blog
When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.