RNIDS: Rezultati istraživanja upotrebe digitalnih tehologija u poslovanju
Ovogodišnji Dan internet domena Srbije – DIDS 2023 održan je 7. marta 2023, uz učešće više renomiranih govornika, predavača i panelista. Izuzetna posećenost konferencije bila je najbolja potvrda da su teme o kojima je na događaju posebno bilo reči bile aktuelne, dobro odabrane i zanimljive, a što je prigodno ilustrovao i njen zvanični slogan Razmišljaj digitalno.
Na predavanjima su se mogle čuti razne zanimljive teme, poput poslovanja malih porodičnih biznisa na internetu, preko predstavljana načina brendiranja na Internetu. Zatim su predstavljena poslovno-informatička rešenja iz Srbije, a organizovana je i panel diskusija. Između ostalog prezentovano je i istraživanje, koje svake godine tradicionalno sprovodi RNIDS.
Istraživanje je obuhvatalo temu Upotrebe digitalnih tehnologija za potrebe domaćeg biznisa. Obavljeno je na uzorku od 650 firmi, istraživanje je pokazalo da polovina njih obavlja e-mail komunikaciju sa sopstvenog internet domena, od kojih su dve trećine .rs domeni. Sajt koristi čak 82% anketiranih, . Međutim, onlajn prodaju preko sajta ima svega oko 36% firmi, dok su omiljene društvene mreže za prodajne aktivnosti i dalje Facebook i Instagram, uz uočen rast LinkedIna i TikToka. Nametnuo se i zaključak da je Viber nedovoljno iskorišćen u poslovne svrhe, s obzirom da sa 90% udela u Srbiji apsolutno dominira sferom servisa za instant razmenu poruka..
Dakle istrživanje je sprovedeno na 650 razlićitih preduzeća u Srbiji od 8 do 22 Januara 2023 godine, metodom telefonske ankete.
U ostvarenom uzorku anketirani tipovi preduzeća su:
53,76 % Uslužna preduzeća
29.9 % Proizvodna preduzeća
16,35 % Trgovinska preduzeća
Što se tiče veličine preduzeća ovim istraživanjem je obuhvaćeno više tipova preduzeća po veličini kao što su: preduzetnik, mikro, mala, srednja i velika preduzeća.
Na pitanje da li vaša firma koristi veb sajt ?
DA KORISTIMO SAJT 82,18%,
NE NE KORISTIMO 17.82%
Sledeća stavka bilo je pitanje Navedite nam da li vaša firma koristi veb sajt na neki od ovih načina?
Za prikaz (Prezentaciju) roba/usluga 94.92% DA, 5.02% NE
Za prodaju roba i usluga 36.2% DA, 63,98% NE
Sledeće pitanje bilo je vezano za način komunikacija putem veb sajta. Da li neki od navedenih načina putem veb sajta vaše firma komunicirate sa kupcima ?
putem kontakt forme 88.53%
putem chat bota 6.99%
kroz tiketing/CRM 5.02%
Još jedno od korisnih i zanimljivih tema odnosila se na upotrebu društvenih mreža: Navešćemo vam neke društve mreže, a vi nam recite koje društvene mreže vaša firma koristi za komunikaciju?
Facebook koristi 85.93%
Instagram 76.45%
Linkedin 27.83%
Twitter 9.48%
TikTok 7.03%
Neke druge 6.12%
Naredna pitanja tiču se poslovnih aktivnosti na internetu, a glasila su: Navešćemo vam neke poslovne aktivnosti koje se obavljaju preko interneta. Molimo vas da nam date odgovor na svaku aktivnost da li je obavljate u svojoj firmi
Da li za potrebe biznisa kupujete proizvode putem Interneta: 61.56% NE / 38.44% DA
Da li za potrebe biznisa kupujete usluge putem Interneta: 75.26% NE/ 24.74% DA
Da li ste plaćali proizvode i usluge iz inostranstva putem Interneta 77.61% NE/ 22.39% DA
Da li ste plaćali proizvode i usluge putem platnih kartica 73.64% NE/ 26.36% DA
Sledeće pitanje odnosilo se na upotrebu promotivnih kanala: Na koje sve načine se promovišete putem interneta?
2 od 5 preduzeća oglašaa se putem interneta
Putem oglasnika se oglašava 19.50%
Na pretraživačima 38.30%
Na društvenim mrežama 69.86%
Putem banera na portalima 52.48%
Izvor: RNIDS
Kompletan izveštaj istraživanja možete preuzeti na linku ispod
10 razloga zašto je malom biznisu potrebna prodavnica Internetu - Blog
Uspešni primeri poslovanja malih preduzeća na Internetu - Blog
15+ moćnih marketinških statistika za mala preduzeća 2022 - Blog
9 razloga zašto vašem biznisu treba web sajt - Blog
Kolika je cena izrade sajta, kako se formira i od čega zavisi? - Blog
When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.