Da li Google Ads funkcioniše za mala preduzeća?

go


Šta su Google oglasi?

Google Ads, takođe poznat kao Pai-Per-Click (PPC) je oblik marketinga na pretraživačima. Vi birate skup ključnih reči koje su relevantne za vaše poslovanje i koje vredi platiti, a zatim pišete oglase na Mreži za pretragu koji će im odgovarati. Ovo vas dodaje na aukciju na stranici sa rezultatima pretraživača (SERP), gde se oglašivači takmiče da će njihovi oglasi biti prikazani korisnicima koji traže stvari koje prodaju. Međutim, za razliku od nekih drugih oblika oglašavanja, plaćate samo kada neko klikne na vaš oglas, pa otuda i naziv: Pai-Per-Click oglašavanje.

U ovom postu na blogu ćemo pokriti osam razloga zašto bi trebalo da koristite PPC oglase, koliko koštaju i pet stvari koje treba da imate na umu pre nego što započnete sopstvenu reklamnu kampanju na mreži. Naravno, odgovorićemo i na veliko pitanje, da li plaćena pretraga funkcioniše?


Da li Google Ads funkcioniše za mala preduzeća?

Da, Google Ads funkcioniše. Radi i za mala preduzeća i za velika preduzeća. Plaćeni oglasi su odličan način za preduzeća da povećaju svest o brendu, dobiju više saobraćaja na svojoj veb lokaciji i ostvare veću prodaju, a sve istovremeno mogu da prate rezultate.
Ako ste voljni da uložite vreme da naučite kako funkcionišu Google oglasi, to može biti zaista isplativo za mala preduzeća. Ako još uvek oklevate i pitate se da li je to pravo za vas, nastavite da čitate.


Zašto bi trebalo da se oglašavam koristeći Google Ads za svoje malo preduzeće?

Dakle, znate šta je Google Ads i znate da funkcioniše, ali zašto biste koristili PPC za svoje poslovanje?
Evo 8 razloga zašto bi trebalo da napravite nalog za oglase:

Jer je merljiv
Jer je skalabilano
Brži je od rada na SEO-a
Osigurava pretragu imena brenda
Pomaže u izgradnji svesti o brendu
Možete da povećate prodaju pomoću Google Ads-a
PPC  je isplativ
Vaši konkurenti koriste Google Ads


Google Ads je merljiv

Internet marketing je veoma merljiv. Kada kreirate Google Ads nalog, Google vam prikazuje mnoštvo PPC metrika koje vam omogućavaju da shvatite šta funkcioniše, a šta ne. Ovo vam onda govori koje stvari da zadržite, a koje da prilagodite da biste bili sigurni da izvlačite maksimum iz svoje kampanje.


Google Ads je skalabilan

Niste sigurni da ste spremni da uložite sve sa ogromnim marketinškim budžetom i vođenjem svih vrsta kampanja koje postoje? To je u redu. Google Ads je skalabilan, što znači da možete da povećate i smanjite po potrebi. Ovo je veliki razlog zašto je to efikasan alat za digitalni marketing za vaše poslovanje. Vlasnici malih preduzeća mogu da počnu sa veoma ciljanom kampanjom za pretragu i da se vremenom prošire kako bi uključili više usluga ili proizvoda i dodali još kampanja po potrebi.


Brže je od SEO-a

Želim da započnem ovo rekavši da bi trebalo da poboljšate i svoju optimizaciju za pretraživače (SEO). Međutim, PPC kampanje vam donose rezultate i podatke brže nego što će to učiniti SEO. Na ovaj način mogu koristiti jedni drugima. Pošto možete da koristite PPC kao način za istraživanje i pokretanje testova o tome šta će vam doneti najviše klikova i vratiti te podatke u vaše napore za optimizaciju pretraživača.

Osigurava pretragu imena brenda u SERP-u

Ako ne licitirate za sopstveni brend, vaši konkurenti bi mogli biti. Omogućite im da se prikažu iznad vaših organskih rezultata na stranici rezultata pretraživača (SERP). Iako ste na 1. mestu u organskoj pretrazi za naziv svog brenda, i dalje možete imati tri oglasa za pretragu iznad sebe. Obezbeđivanjem reklamnog mesta broj 1 na nazivu vašeg brenda, povećavate svoje šanse da više ljudi klikne na vašu veb lokaciju kada traže vaš brend.

Ako ste voljni da uložite vreme da naučite kako funkcionišu Google oglasi, to može biti zaista isplativo za mala preduzeća. Ako još uvek oklevate i pitate se da li je to pravo za vas, nastavite da čitate. 


Google Ads pomaže u izgradnji svesti o brendu

Ako ste tek započeli posao ili pokušavate da povećate doseg, Google Ads je odličan način da povećate svest o brendu. Postavljanjem vašeg preduzeća na mrežu putem kampanja na Mreži za pretragu, Mreži multimedijalnog oglašavanja i kampanja Kupovine, možete izneti svoje proizvode ispred ljudi koji traže ono što nudite, a koji u početku nisu znali da vas traže, stvarajući tako svest o brendu.

Možete da povećate prodaju pomoću Google Ads-a

Google Ads vam omogućava da svoje malo preduzeće prikažete korisnicima kada traže ono što prodajete. Ovo je ogroman bonus jer privlači pažnju novih kupaca koji možda ranije nisu čuli za vaše poslovanje i šalje ih vama umesto drugim kompanijama. Najveći cilj ovoga je da pomaže da se povećaju stope konverzije.

PPC je isplativ

Pomoću Google Ads-a kontrolišete budžet za oglašavanje. Možete podesiti maksimalan iznos koji ste spremni da potrošite mesečno, a kada Google potroši sve to prestaje. Međutim, morate da uputite Google kada i gde želite da troši vaš budžet. Više o ovome kasnije.

Vaši konkurenti koriste Google Ads

Slično kao servis koji obezbeđuje pretragu imena vašeg brenda u SERP-u, vaši konkurenti licitiraju za druge ključne reči koje su relevantne za vaše poslovanje. Ako i vi i vaš konkurent prodajete 'plave patike' trebalo bi da se nađete gore u rezultatima pretrage sa njima. Vaše malo preduzeće može da propušta vredne klijente samo zato što se vaše preduzeće ne pojavljuje na vrhu rezultata Google pretrage.



Koliko košta PPC za mala preduzeća?

Dakle, AdWords zvuči odlično, ali koliko zaista trošite na Google oglase? Prosečno malo preduzeće u  troši između 500 i 2.000 USD mesečno na svoje Google Ads kampanje. To je oko 16,45 do 65,79 dolara dnevno*. Međutim, koliko to košta zaista zavisi od brojnih faktora kao što su, koliko su skupe ponude za ključne reči koje želite da ciljate, koliko ste zadovoljni da trošite i koliko klikova dnevno se nadate da ćete dobiti na osnovu proseka cena po kliku.

Na primer, ako ključna reč za koju licitirate košta 1,50 USD, a vaš budžet je 16,45 USD dnevno, sigurno je pretpostaviti da ćete dobiti oko 10 klikova dnevno. Ako je vaš dnevni budžet 65,79 USD dnevno, dobićete oko 44 klika dnevno na istu ključnu reč. Zato ćete želeti da se prilagodite u zavisnosti od toga šta ima najviše smisla za vaše poslovanje.

Google Ads funkcioniše sa dnevnim budžetima koji se naplaćuju na mesečnom nivou. To znači da ako je vaš mesečni budžet 500 USD, podelili biste 500 USD sa brojem dana u mesecu (30,4) što bi vam dalo dnevni budžet od 16,45 USD. Google tada zna da može da potroši 16,45 USD dnevno, ali takođe zna da je vaša mesečna naknada 500 USD. Stoga, nekoliko dana ako ne dobijate mnogo pretraga (klikova) i vaš dnevni budžet nije ispunjen, Google zna da može da potroši to dodatni budžet na drugi dan kada se dešava više pretraga (klikova). Sve dok vaš mesečni budžet ostane isti. 


5 stvari koje treba imati na umu pre nego što započnete PPC kampanju za vaše malo preduzeće

Ima mnogo toga u celoj ovoj stvari sa PPC-om, Google Ads-om, plaćenim oglašavanjem. Znamo. Ne brinite, mi vas pokrivamo. Kao i kod svakog poslovnog poduhvata, počnite sa prikupljanjem više informacija.
5 stvari koje treba imati na umu pre nego što započnete PPC kampanju za vaše malo preduzeće:

Imajte cilj na umu
Odaberite svoje lokacije
Izaberite tipove kampanje
Pripremite svoju veb prezentaciju
Pripremite svoje lending stranice


#1 Uverite se da imate cilj na umu
Vaš cilj u velikoj meri diktira kako ćete postaviti kampanju i kako će se ona odvijati. Zato bi trebalo da odvojite vreme da shvatite koji cilj najbolje funkcioniše za vaše poslovanje i kako Google Ads može da vam pomogne da ga postignete.


#2 Znajte koje lokacije pokušavate da ciljate
Koji je domet vašeg poslovanja? Koje lokacije ciljate u velikoj meri zavise od toga koliko budžeta imate i oblasti usluge koju vaše malo preduzeće doseže sa fizičke lokacije vaše kancelarije. Možete li da pošaljete svoj proizvod bilo gde u državi? Da li ste izvođač radova koji servisira samo određenu oblast države?


#3 Znajte koja će kampanja biti najbolja za vas
Postoji nekoliko vrsta reklamnih kampanja koje možete pokrenuti. Pretraga, Mreža multimedijalnog oglašavanja i Kupovina su najčešći. Postoje i pametne kampanje koje pomažu da se proces automatizuje. Svaki tip kampanje nudi različita odredišta za plasman i prednosti. Zato
ćete želeti da pronađete onu koja najbolje odgovara vašem cilju.


#4 Pripremite svoj sajt za Google Ads
Google Ads odlično usmerava saobraćaj na vaš veb-sajt, ali kada su klijenti tamo, na vašem veb-sajtu je da vam obezbedi prodaju. Da li je vaša veb lokacija spremna za prodaju za vas? Ako niste sigurni, ne brinite.


#5 Uverite se da su vaše lendingstranice spremne

Odredišne stranice su stranice na vašem veb sajtu na koje će klijent doći nakon što klikne na vaš oglas. Neverovatno je važno da ove odredišne stranice budu dobro optimizovane i da se podudaraju sa sadržajem opisanim u oglasu na koji je klijent kliknuo. Poslednja stvar koju kupac želi je da klikne na vaš oglas očekujući da će pronaći više informacija o „zimskim gumama" i umesto toga završiti na odredišnoj stranici za „letnje gume". 



Da li je Google Ads pravi za moju kompaniju?

Na kraju krajeva, to je na vama da odlučite. Postoje mnoge prednosti vođenja digitalne marketinške kampanje za vaše poslovanje. Međutim, takođe je potrebno mnogo vremena i truda da se pravilno postavi i upravlja.


Autor: Shavna Shortsleeve
Izvor: Eternitimarketing 

...

Lista zadataka za digitalni marketing malih preduzeća - Blog

Digitalni marketing koristi digitalne tehnologije uključujući veb-sajtove, društvene medije, blogove, e-poštu i mobilne aplikacije kako bi došao do novih kupaca i stupio u kontakt sa trenutnim klijentima. Strategije koje ćete koristiti imaće mnogo
...

Šta je Content marketing I zašto je važan - Blog

Content marketing (Marketing sadržaja) je proces planiranja, kreiranja, distribucije, deljenja i objavljivanja sadržaja putem kanala kao što su društvene mreže, blogovi, veb-sajtovi, podkasti, aplikacije, saopštenja za štampu, štampane publikaci
...

Iskoristite marketinšku moć Landing Strane - Blog

Landing page je stranica koje se sastoji samo iz jedne strane i služi kako samo kaže da sletite na nju pošto ste preko neke reklame došli do nje. Landing stranica može da bude izolovana uvodna stranica nekog sajta koja predstavlja uvod u neki
...

Da li je moj Biznis za Internet ? - Blog

Svedoci smo da živimo u vremenu u kome se sve brzo odvija, pa često neke stvari za koje smo nekad imali više vremena trenutno imamo vrlo malo, ili nemamo uopšte. Iz tog razloga danas ukoliko želimo da kupimo neki proizvod, pronađemo ma
...

20 dobrih primera sajtova za mala preduzeća u 2023 - Blog

Nekoliko stvari je uzbudljivije za preduzetnika od lansiranja svog brenda na mreži — a to uključuje i dizajn veb stranice. Da bismo vam pomogli da ispunite svoju viziju veb dizajna, sastavili smo 20 najboljih primera veb lokacija za mala preduzeća z
×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

Hubspot: 10 primera prezentacionih sajtova koji in...
Lista zadataka za digitalni marketing malih preduz...