Da biste bili dobar kopirajter morate, naravno, znati da pišete. Ali to nije dovoljno. Nije dovoljna samo vaša kreativnost i činjenica da "znate sa rečima". U današnjem svetu reklame, potrebno je mnogo više od prosečnog teksta, pa makar on bio i neverovatno maštovit i kreativan. Uspešan nastup na internetu podrazumeva i kvalitetan veb sajt. Dizajn i izrada sajta podrazumeva i kvalitetan sadržaj i dobar tekst koji ga prati.
Veštine koje poseduju dobri kopirajteriJedna od osnovnih stvari koje radimo pre nego što počnemo da pišemo tekst je istraživanje. Da biste bili dobar kopirajter (ne samo prosečan) morate posedovati određene istraživačke sposobnosti. Da biste započeli istraživanje neophodno je da imate dosta izvora informacija na raspolaganju. U današnje vreme svima nam je dostupno pregršt informacija na internetu, u medijima, ali vi morate znati gde da tražite informacije koje vam trebaju.
Pored Interneta, dosta toga zanimljivog i korisnog za neki tekst može se pronaći u časopisima i knjigama. Sećate se knjiga? To su one stvari od papira na kojima ne možemo da zumiramo tekst i slike, ali su baš dobra stvar. Naravno da ćete najviše informacija naći na internetu, ali je bitno da znate kako da tražite ono što vas zanima. Morate ukucati ključne reči vezane za, recimo, proizvod o kome pišete i znati kojim sajtovima da verujete. Informacije koje pružate potencijalnim klijentima/kupcima u tekstu moraju biti tačne i pouzdane. Može se desiti da treba da pišete o nečemu o čemu ne znate baš ništa. Tad je istraživanje opširnije i zahteva više vremena.
Biti u trendu
Danas je nemoguće izbeći vesti sa raznih medija. Na internetu postoji pregršt informacija o svemu. Da biste ostali u trendu sa događajima u svetu digitalnog marketinga, potrebno je da odaberete prave izvore informacija i da učite svaki dan.
Prilagodljivost
Kao kopirajter morate imati sposobnost da se prilagođavate novim situacijama. Već smo pomenuli da postoje momenti kada ćete dobiti zadatak da pišete o nečemu o čemu ne znate baš ništa i da vam je za takav tekst potrebno opširnije istraživanje. Naravno da ćete se tad prilagoditi zadatku. Različiti klijenti zahtevaju različite vrste tekstova, tako da će se desiti da nekada pišete tekst za blog koji je opširniji, a nekada caption za Instagram post koji može sadržati samo nekoliko rečenica. Bitno je šta vi imate da kažete u tih nekoliko rečenica da zainteresujete publiku. Nećete istim "tonom" pisati za kliniku i za portal o modi. Ako ste prilagodljivi i želite da istražujete, a pritom još znate i da pišete – vi ste već više od prosečnog kopirajtera.
Upoznajte svoju publiku
Jedan od autoriteta u SEO svetu Neil Patel smatra da bi kopirajteri trebalo da se fokusiraju na korisnika (odnosno čitaoca ili potencijalnog klijenta). To mogu da urade tako što će:
- koristiti ključne reči koje se oslanjaju na potrebe korisnika, ne na ono što će zadovoljiti pretraživače
- pisati naslove koji se baziraju na onome što korisnici pretražuju
- pisati tekstove (sadržaj) prema potrebama i čitalačkim sposobnostima korisnika.
Upravo ste pročitali šta kaže Neil Patel u vezi toga na šta kopirajteri treba da obrate pažnju, odnosno šta im je primarni fokus. On smatra da kopirajteri ne treba da se bave toliko SEO-om već samim tekstom, tako da on bude zanimljiv i u skladu sa potrebama korisnika.
Ipak, SEO je jako bitan za tekst i bitno je da obratite pažnju na to kako pišete, kakvi su vam naslovi i podnaslovi, gde stoje ključne reči u tekstu.
Naravno da pored istraživačkih sposobnosti i ostalih koje smo naveli u tekstu morate biti i kreativni i sposobni da "navučete" čitaoca da pročita još, sazna još o proizvodu/usluzi koju nudite. Postoje razni načini da to uradite.
Izvor: Digitizer