By Super User on Thursday, 10 March 2022
Category: Zanimljivosti

Masterbox: Kako vas sadržaj da pogura Instagram Algoritam


Kako da naš sadržaj pogura algoritam?
Cilj Instagrama je da nas zadrži što duže u aplikaciji i da od nas ima što više aktivnosti - komentara, lajkova, šerova. Kako to čini? Uz pomoć algoritma. Ne jednog, nego više njih. Da, Instagram ima posebno razvijene algoritme za:

- story
- reels
- feed
- explore stranicu


"Podrazumeva se" da što više koristimo opcije koje ova aplikacija ima, to će naš sadržaj bolje proći. To činimo kreiranjem sadržaja koji uključuje pratioce koji sa nama razgovaraju, daju svoje mišljenje, pitaju nas i slično.

Bez obzira na to koji algoritam želimo da jurimo, jednu stavku moramo da ispoštujemo - KONZISTENTNOST.

Evo par saveta za svaku od kategorija šta možeš da snimaš/postavljaš kako bi tvoj profil bio više vidljiv, a broj porudžbina tvojih proizvoda ili usluge bili još više traženi.



STORY

👉 koristi stikere - objavljuj sadržaj koji traži da se pratioci uključe u razgovor: poll, question, quiz stikeri
👉 obraćaj se direktnije - piši/pričaj kao da se obraćaš jednoj osobi
👉 snimaj "iza scene" - pokaži proces pravljenja proizvoda, kako je nastalo nešto u čemu učestvuješ aktivno, pokaži kako teče jedan tvoj dan



primer: online prodavnica prirodne kozmetike


a) Možeš da pitaš pratioce da li znaju zašto je dobro ulje lavande/krema od matičnjaka (neki sastojak koji imaš u ponudi)
b) Možeš da napraviš "this or that" izazov gde ćeš stavljati neke dve mirisne note (kokos i vanila) i pitati ih šta im se više dopada i možda podeliti neki proizvod u nagradnoj igri
c) Pričaj o tome kako je nastao brend, koji procesi se odvijaju tokom nabavke/proizvodnje - da se ljudi poistovete sa tvojim radnim danom, možda situacijama u kojima se nalaziš
d) Kako teče proces pakovanja proizvoda, ako je u pitanju ručno pravljena kozmetika možda imaš policu na kojoj je sve poređano, ljudi vole to da vide


REELS

"trending" muzika
🎼
Ako kreneš da listaš reelove po Instagramu, primetićeš da se neke numere pojavljuju češće od drugih. To je signal da upravo njih treba da koristiš kao pozadinu svojih reelova jer je to ono što ljudi gledaju sada.

kratka forma, jasna forma
🎬 Šta je to što možeš da "ispričaš" u video formatu za 15 sekundi? Prikaži teksture proizvoda jednu za drugom, prikaži svoje etikete, prikaži u par kratkih videa kako spremaš proizvod za slanje nekome ko ga je poručio.

autentična priča
⛔️Izbegavaj da postavljaš sadržaj koji ima watermark. Posebno izbegavaj ako je taj watermark TikTok. Te dve aplikacije nisu u ljubavi. Snimaj za svaku mrežu ono što ona "traži". TikTok traži zabavu, humor i više sirov sadržaj, dok je na Instagramu i dalje popularno "lepo".

EXPLORE stranica

Piši opise jezikom svojih pratioca, koristi termine iz oblasti kojom se baviš, što preciznije se izraziš, to je veća šansa da se nađeš na explore stranici i da tvoj sadržaj postane vidljiv velikom broju ljudi.


FEED

🧮 imaš mogućnost da video, reels, post, igtv ostaviš vidljive na feedu, iskoristi to - da pratioci i oni koji će to postati vide da koristiš raznovrsan sadržaj, a ne samo lepe slike
📆 objavljuj u kontinuitetu - šta god da je tvoj sadržaj, Instagram traži redovnost i umeće da je nagradi, ali to mora biti vidljivo na dnevnom nivou, kroz objave na feedu (ali i storije)

Sve ove stvari znače samo jedno - kad odabereš mrežu na kojoj ćeš da postavljaš, moraš dooobro da joj se posvetiš kako bi iz nje bio izvučen pun potencijal. 


Izvor: Masterbox

Leave Comments