By Super User on Thursday, 10 March 2022
Category: Zanimljivosti

Marketing putem elektronske pošte, vodič za male biznise

Mala preduzeća vole marketing putem e-pošte jer je isplativ i pruža najbolji povraćaj ulaganja (ROI) na planeti. Ali, postoji kvaka.

Marketing putem e-pošte funkcioniše samo kada se držite osnova i izbegavate beskrajni ciklus brze prodaje. Vaš krajnji cilj je da izgradite i negujete pretplatnike kako bi postali dugoročni kupci.

Ovaj vodič za mala preduzeća je vaš resursni centar za marketing putem e-pošte. Pronaći ćete sve savete, trikove i znanja koja će vam pomoći da rastete i upravljate marketingom putem e-pošte uz povraćaj ulaganja koji će vam izmamiti osmeh na lice.

Svi znamo da je izraz „mala preduzeća" sveobuhvatan za stotine različitih tipova preduzeća, pa smo drugu polovinu ovog vodiča upakovali resursima za marketing putem e-pošte specifičnim za industriju kako bismo vam pružili detaljniji uvid u vaše poslovanje.


Šta je email marketing za mala preduzeća? 


E-mail marketing za mala preduzeća počinje prikupljanjem pretplatnika na e-poštu i slanjem  sadržaja i ponuda koje će ih na kraju, nadamo se, pretvoriti u kupce. Mala preduzeća imaju tendenciju da stave e-poštu u centar svoje strategije digitalnog marketinga zbog niskih početnih troškova, ali i zato što je to jedan od jedinih kanala u "vlasništvu". Zauvek posedujete svoju listu e-pošte i kontrolišete svoj sadržaj.

Zašto je to važno? Mala preduzeća koja troše svoje ograničene budžete na stvari poput Fejsbuka nikada neće imati pristup svojim pratiocima. Takođe ne mogu da kontrolišu ko vidi njihov sadržaj. I, ako prestanete da koristite Facebook ili oni izbrišu vašu stranicu (što se nama desilo), svi ti pratioci nestaju zauvek. Jao!

Marketing putem e-pošte stavlja vlasnike malih preduzeća u kontrolu nad svojim marketinškim sredstvima i daje vam alate za kontinuirani rast uz minimalna ulaganja. I počinje sa osnovama marketinga putem e-pošte.

11 osnova marketinga putem e-pošte za mala preduzeća

Kada dobro shvatite osnove, vaš marketing putem e-pošte će raditi kao dobro podmazana mašina i nebo je granica. Identifikovali smo najvažnije gradivne blokove i napravili vodiče za svaki korak procesa.



1. Privucite pretplatnike i napravite svoju listu

Marketing putem e-pošte je jedinstven marketinški kanal jer vam je vaša publika dala dozvolu da razgovarate sa njom. To je odnos koji se mora održavati baš kao i vaša svakodnevna prijateljstva.

Ovi odnosi počinju tako što privlače ljude u vaš posao i pozivaju ih da se prijave i prihvate vašu listu e-pošte. Ovo je beskrajni proces koji je žila kucavica marketinga putem e-pošte.

Postoji nekoliko tehnika i strategija koje možete primeniti da biste napravili svoju listu e-pošte i ovo poglavlje iz našeg Ultimate vodiča će vam pomoći da počnete. Imate sve što vam je potrebno u MailerLite-u da napravite zdravu listu pretplatnika korišćenjem odredišnih stranica, obrazaca za registraciju, iskačućih prozora ili kreatora veb stranica gde možete da razvijete novi sadržaj da biste privukli nove ljude. 

2. Obezbedite vrednost u sadržaju e-pošte

Vaši novi pretplatnici vam veruju da ćete im poslati stvari koje su im važne. Obećali ste kada su se prijavili da ćete isporučiti određenu vrstu sadržaja. Pre nego što pošaljete e-poštu, zapitajte se da li dajete vrednost njima, a ne sebi.

Zapamtite, čitaoci mogu da se odjave u bilo kom trenutku. E-mail marketing je transakcija. Ljudi vam daju svoje vreme i pažnju, a zauzvrat žele nešto za to, poput kvalitetnog sadržaja, vesti ili specijalnih ponuda da spomenemo samo neke.

Kreativne mogućnosti su beskrajne, ali sadržaj mora biti relevantan i dodati vrednost.

Kada razmišljate o svom sadržaju, evo vodiča koji će podeliti 4 osnove efikasnog marketinga sadržaja e-pošte kako biste mogli da postavite solidnu strategiju za svoje malo preduzeće. 

3. Pišite korisne teme

Iako će kvalitet vašeg sadržaja zadovoljiti pretplatnike, bezvredno je ako niko uopšte ne otvori vašu e-poštu. Tu dolaze korisne teme.

Zamislite stotine promotivnih e-poruka koje svakodnevno stižu kroz prijemno sanduče vaših pretplatnika. U nekom trenutku, ljudi jednostavno skeniraju svoje marketinške e-poruke da vide šta im privlači pažnju.

Varate se ako mislite da morate da napišete super kreativnu liniju ili da pokušate da mamce za klikove da biste otvorili. Istina je da ljudi žele da znaju šta je u imejlovima, pa je jasnoća cilj broj 1.


4. Dizajnirajte svoju e-poštu

Većina nas nisu obučeni dizajneri, ali to ne znači da morate da unajmite dizajnera za svoju e-poštu. MailerLite-ov intuitivni drag & drop editor, unapred izgrađeni šabloni e-pošte i druge dizajnerske karakteristike olakšavaju svima da dizajniraju prelepe biltene i e-poruke.

Kada je u pitanju dizajn e-pošte, postoji nekoliko najboljih praksi koje ćete morati da imate na umu kako bi vaša poruka bila jasna, a vaša estetika privlačna.

Ovaj vodič vas vodi kroz pristupe dizajnu za izgled i vizuelnu kompoziciju kako bi vam pomogao da dizajnirate različite tipove e-poruka koje će vaši pretplatnici uživati da čitaju 

5. Uključite poziv na akciju (CTA)

Šta želite da ljudi urade nakon što pročitaju vašu e-poštu? Možete da ih naterate da kliknu na ponudu ili vaš sadržaj, možete ih naterati da popune anketu u e-poruci ili niz drugih radnji.

Šta god da želite od njih, ne možete se stideti. Otvoreno recite svojim pretplatnicima šta treba da urade i olakšajte im da ispune vaš cilj. Vaš ceo tekst i dizajn treba da doprinesu dovođenju vašeg čitaoca do krajnjeg cilja.


6. Neka vam automatizacija bude najbolji prijatelj

Poslednji put kada ste se pretplatili na bilten e-pošte, da li ste nekoliko minuta kasnije primili e-poruku sa dobrodošlicom? To nije bio čovek koji je poslao e-poruku dobrodošlice, već automatizacija marketinga putem e-pošte.

Automatizacija e-pošte nije tehnička stvar koju koriste samo profesionalci. MailerLite vam pomaže da podesite automatizovane tokove rada sa jasnim procesom korak po korak.

Možete da radite zaista sjajne stvari kao što su slanje rođendanskih e-poruka, slanje e-pošte ljudima koji kliknu na određenu vezu ili slanje e-poruka sa podsetnikom klijentima koji su napustili svoja kolica (ako ste preduzeće za e-trgovinu).

Jednom kada su automatski odgovori postavljeni, oni nastavljaju da rade i dopiru do svih vaših pretplatnika dok se vi brinete o drugim stvarima. 

7. Segmentirajte svoju listu da biste poboljšali angažovanje

Vaši kupci žive na različitim mestima, kupuju različite proizvode i imaju različite navike. Segmentacija e-pošte je način podele vaših pretplatnika na manju publiku na osnovu skupa karakteristika koje odaberete.

Svoje pretplatnike možete segmentirati automatski ili ručno na osnovu karakteristika za koje mislite da su važne za vašu marketinšku strategiju. Na primer, ako prodajete kupaće kostime, možete da pošaljete potencijalnim kupcima u Kaliforniji drugačiju e-poštu od kupaca u Njujorku tokom zime.

Vaše poruke mogu biti prilagođene određenim grupama ljudi, što rezultira većom angažovanošću. Evo šta treba da znate o segmentaciji e-pošte. 


8. Personalizujte svoje imejlove

Mala preduzeća nude svojim klijentima nešto što velike kompanije ne mogu — lični dodir. E-pošta je savršena za mala preduzeća jer može da isporuči ono što izgleda kao poruka jedan na jedan, iako šaljete istu e-poštu hiljadama ljudi.

Iako se preporučuju standardne taktike personalizacije, kao što je korišćenje imena pretplatnika u e-poruci, postoje i drugi načini da se personalizacija ide još dublje. Vredi odvojiti dodatno vreme jer rezultati otvaraju oči. 

9. Split testiranje vam daje prednost

Teško je znati da li će naslovna linija ili CTA raditi. Umesto da nagađate, zašto ne biste isprobali svoje omiljene dve verzije da vidite šta funkcioniše?

Kada podesite kampanju za A/B testiranje, možete testirati naslove, sadržaj ili ime pošiljaoca. MailerLite će poslati dva e-poruka na mali uzorak na vašoj listi pretplatnika. Zatim možete poslati pobedničku e-poštu celoj listi znajući da šaljete bolju opciju. 


10. Kombinujte e-poštu i društvene mreže

Pored marketinga putem e-pošte, većina malih preduzeća se promoviše putem društvenih medija. Društvena mreža je odličan način da angažujete svoju publiku na dnevnoj bazi, izgradite zajednice i pružite korisničku podršku. Zašto ne biste kombinovali marketing putem e-pošte sa društvenim medijima da biste dobili više od svakog kanala?

Najbolji način da koristite marketing putem e-pošte sa društvenim medijima je da shvatite kako da naterate svoje pratioce na društvenim mrežama da se pridruže vašoj listi pretplatnika. Zapamtite, vaš kanal društvenih medija može nestati u bilo kom trenutku i ostaćete bez ičega.

Počnite tako što ćete te pratioce dovesti na listu e-pošte koju zauvek posedujete. Sa druge strane, možete da koristite e-poštu da promovišete svoje objave na društvenim mrežama koristeći posebne blokove društvenih medija u vašim biltenima e-pošte 

11. Oglašavajte svoje Lending stranice

Ako ne dobijate dovoljno saobraćaja na svojom sajtui ili lending stranicama koristeći SEO i taktike ulaznog marketinga, moraćete da razmislite o tome da ih promovišete oglasima.

Postoji mnogo načina da pristupite onlajn oglasima i može biti neodoljivo i skupo ako to uradite pogrešno. Ovaj vodič će vam pomoći da otkrijete najbolju strategiju oglašavanja na mreži za vaše malo preduzeće.



naslovna fotografija: MailerLite

Izvor: MailerLite 

Leave Comments