By Super User on Thursday, 02 February 2023
Category: Zanimljivosti

Najbolje Brand Awareness (svest o brendu) strategije za vaše poslovanje na Internetu


Da li ste ikada čuli da ljudi sebe nazivaju „ljudi iz Apple-a", „ljudi Nikea" ili „ljudi trgovca Džoa"?
Ovo je ono što svest o brendu može učiniti za brend: ugraditi se u stil života potrošača i kupovne navike tako da ne moraju dvaput da razmišljaju pre nego što postanu kupac – uvek iznova.

Šta je svest o brendu?

Svest o brendu je mera koliko dobro ljudi prepoznaju vaš brend, uključujući i koliko su „svesni" da vaš brend uopšte postoji. Umesto jednostavne individualne metrike, svest o brendu je koncept koji se dotiče mnogih različitih KPI-ja, od saobraćaja do društvenog udela.
Dakle, svest o brendu se odnosi na prepoznavanje određenog posla ili brenda od strane osobe. To ne znači nužno da su kupac tog posla ili da imaju neka posebna osećanja u vezi sa tim – samo da su svesni da posao ili brend postoje.

Strategija svesti o brendu se odnosi na marketinške aktivnosti koje vodite da biste izgradili ili povećali svest o brendu za vaše poslovanje. 


Više ljudi vas traži


Jedna od prednosti strategije podizanja svesti o brendu je to što izaziva interesovanje potencijalnih kupaca i oni mogu tražiti od vas da saznaju više. Na primer, ako vidite prikazni oglas za zubara dok čitate lokalne vesti na mreži, možda nećete kliknuti na oglas, ali možete kasnije tog dana potražiti zubara.

Na isti način, strategije podizanja svesti o brendu mogu povećati šanse da će vas ljudi tražiti nakon što vide vaš oglas ili brend. U stvari, naši podaci su otkrili da 27% potrošača traži preduzeće nakon što vide svoj multimedijalni oglas.

da li je svest o brendu važna statistika – ljudi traže posao nakon što vide multimedijalni oglas.

Pomaže vašem preduzeću da se istakne


Snažna strategija svesti o brendu može pomoći vašem preduzeću da se istakne u moru konkurencije. Ako osoba bira između vašeg proizvoda ili usluge i prilično uporedivog proizvoda ili usluge druge kompanije, verovatno će se baviti poslom sa kojim je najviše upoznata – ili za koji je svesna. Istraživanja kažu da čak 82% potrošača u pretrazi prvo biraju brend sa kojim su upoznati.

To čini vaš drugi marketing efikasnijim


Verovatno ste čuli da osoba treba da vidi informacije o preduzeću 7-10 puta pre nego što nešto preduzme. Bez strategije podizanja svesti o brendu, štetite svojim šansama da ljudi vide vaš oglas, vaš SEO rezultat ili vaš post na društvenim mrežama i zapravo preduzmu sledeći korak da postanete potencijalni klijent ili kupac.

Ulaganjem u svest o brendu zajedno sa svojim strategijama za generisanje potencijalnih klijenata, povećavate efikasnost svog marketinškog plana.

Na primer, otkrili smo da je došlo do povećanja broja konverzija od 59% kada su korisnici izvršili pretragu u vezi sa multimedijalnim oglasom. Ovo govori o efikasnosti vođenja strategija svesti o brendu koje dopunjuju vaše druge marketinške strategije. da li je svest o brendu važna statistika - povećanje broja konverzija.


Stvorite jak brend

Teško je imati strategiju svesti o brendu ako nemate jak brend za početak. Mnoge strategije podizanja svesti o brendu (u koje ćemo se pozabaviti) oslanjaju se na to da potrošači prepoznaju vaš brend ili po vašem logotipu, bojama brenda ili glasu vašeg brenda. Dakle, pre nego što možete da izgradite svest o brendu, morate da kreirate snažan identitet brenda. To znači kreiranje odličnog logotipa za mala preduzeća, odabir boja i fontova vašeg brenda, naglašavanje tona vašeg brenda i fokusiranje na doslednost brenda.

Održavanjem brendiranja vašeg malog preduzeća doslednim, možete početi da gradite svest o brendu koji će vaši potencijalni klijenti lako identifikovati kao da pripada vašem preduzeću.

Evo odličnog primera svesti o brendu: Kada vidite ovaj oglas, verovatno znate tačno za koji je brend, čak i ako ne vidite naziv preduzeća ili ceo logo: 


Podstaknite marketing koji se prenosi od usta do usta

Jedan od načina da se izgradi svest o brendu je da izgradite lojalne sledbenike od vaših postojećih kupaca koji podstiču marketing od usta do usta. Iako ovo nije garancija za vaš marketinški plan, to je način da organski izgradite svest o brendu.

Osim toga, ljudi veruju preporukama svojih prijatelja i porodice – tako da ne samo da marketing od usta do usta gradi svest o brendu, već može da učini da vaše poslovanje izgleda pouzdanije i vredi pokušati.

Možete da inspirišete marketing od usta do usta tako što ćete pokrenuti program lojalnosti kupaca koji nagrađuje vaše kupce za svaku kupovinu ili kreiranjem programa preporuka koji podstiče vaše srećne klijente da pričaju svojim prijateljima i porodici o vašem poslu u zamenu za nagradu ili popust za i vi i osoba na koju se odnose.



Ostanite aktivni na društvenim mrežama


Društveni mediji su još jedan odličan marketinški kanal za vašu strategiju svesti o brendu. Ne samo da možete povećati svest o brendu na društvenim mrežama kod svojih trenutnih kupaca, već možete to iskoristiti i da dođete ispred novih kupaca.
Međutim, pejzaž društvenih medija je ispunjen drugim brendovima i preduzećima, tako da morate pronaći načine da se istaknete i podstaknete angažovanje svojim objavama na društvenim medijima.

Jedan od načina da to uradite je da učestvujete u marketinškim trendovima na društvenim medijima, kao što su virusni TikTok izazovi, novi filteri za Instagram kolutove ili uključivanje trendovskih hashtagova na društvenim medijima u svoje objave.
Drugi način na koji to možete da uradite je tako što ćete svoje stranice na društvenim medijima učiniti korisnim resursom za svoje klijente – bilo da delite korisne informacije u vezi sa vašim poslovanjem ili čak korisne lokalne informacije kao što su predstojeći događaji, rasprodaje u blizini i funkcije zajednice.

Evo primera svesti o brendu od strane veterinara koji deli korisne savete za zube kućnih ljubimaca:
Primer svesti o brendu - video objava Citivet-a na Fejsbuku o mesecu stomatologije.


Pokrenite oglase na društvenim mrežama

Svoju strategiju podizanja svesti o brendu na društvenim mrežama možete još više tako što ćete staviti mali budžet iza nje i pokrenuti oglase na društvenim mrežama. Oglasi na društvenim mrežama, poput oglašavanja na Fejsbuku, mogu pomoći da vaše poslovanje vide oni koji vas trenutno ne prate – šireći svest o vašem poslovanju na društvenim medijima.

Kroz ciljanje oglašavanja na Facebook-u, možete odabrati tačnu publiku koju želite da dosegnete – čak i ciljajući publiku sličnu, a to su grupe ljudi sa atributima sličnim vašim postojećim pratiocima. Ovo vam može pomoći da povećate svest o brendu na društvenim medijima kod ljudi za koje je najverovatnije da će postati vaši kupci.

Evo primera svesti o brendu preduzeća sa nekretninama koji vodi Facebook oglašavanje kako bi dosegli potencijalne klijente:
Facebook oglasi za nekretnine - promovišu životni stil prilikom ciljanja

Koristite display oglašavanje…


Jedna od najboljih strategija za podizanje svesti o brendu koju možete da koristite je multimedijalno oglašavanje. Prikazani oglasi, poznati i kao baner oglasi, prikazuju se na sajtovima širom Veba na vrhu ili sa strane stranice, kao i unutar sadržaja. Ovo vam omogućava da svoje poslovanje predstavite ljudima dok provode vreme na mreži.

Jedna od prednosti multimedijalnog oglašavanja je da su vizuelni, što može pomoći korisnicima da zapamte vaše poslovanje. U stvari, ljudi uglavnom zadržavaju 65% informacija koje nauče tri dana nakon što su ih videli kada su uparene sa slikom. Ovo je dobra vest za podizanje svesti o brendu pomoću multimedijalnih oglasa!

Evo primera multimedijalnog oglasa za podizanje svesti o brendu:
primer svesti o brendu – prikaz oglasa na članku ostinskog državnika


Izgradite zajednicu brenda

Kada imate jak brend i lojalne kupce, lako možete izgraditi zajednicu brenda, što vam može pomoći da povećate zadovoljstvo kupaca, a istovremeno povećate svest o brendu.

Zajednica brendova je grupa ljudi koji su lojalni vašem brendu i koji se bave i vašim poslovanjem i drugim lojalnim kupcima. Mnoga preduzeća grade zajednice brendova putem društvenih medija tako što stvaraju Facebook grupe ili podstiču diskurs na svojoj stranici putem svojih objava. Takođe možete da negujete zajednicu brendova tako što ćete organizovati susrete sa kupcima, slati posebne ponude ili biltene e-poštom određenom podskupu svojih klijenata i prikupljati povratne informacije kupaca.

Kada izgradite zajednicu kupaca, povećavate njihovu lojalnost vašim preduzećima, kao i šanse da će o vama preneti prijatelje i porodicu.

primeri zajednice brendova - starbucks Starbucks

Izvor: Lokaliq 


Da li je malim preduzećima potreban Digitalni marketing? - Blog

Šta je Content marketing I zašto je važan - Blog

Uspešni primeri poslovanja malih preduzeća na Internetu - Blog

Leave Comments