RNIDS: Vodič za preduzetništvo - 10 koraka do novog sajta

petar1


Petar Kordić, suosnivač i predavač Live School of VordPress-a, objasnio je šta treba da znate i uradite da biste napravili lep i funkcionalan sajt koji koristi vlasniku, tokom šestog Webinara upita.

Petar je upozorio da pre nego što se krene u izradu sajta prvo treba napraviti malu analizu, razmotriti postojeće resurse i znanja. Neki od resursa mogu biti postojeći sajt, sadržaj za sajt koji je već dostupan, registrovano ime domena, ali i znanje koje imamo. Važno je odgovoriti na pitanje kada pravimo sajt, za sebe ili za klijenta? Ako sami sebi napravimo sajt, a želimo da ga napravimo sami, bez predznanja, koliko će nam vremena trebati da naučimo osnove i koliko će nas to zapravo koštati. A kada odgovorimo na ova pitanja, očekujemo postepeni odgovor na sledećih 10 pitanja koja opisuju korake, procedure prilikom kreiranja sajta.

Koja je svrha sajta koji pravite (prezentacija, prodaja, prikupljanje kontakata – „ljudi", informacija)? Svaki tip sajta zahteva određeno znanje, prilagođavanje, ali i posvećenost kreiranju sadržaja.

Kome je sajt namenjen, kojoj ciljnoj grupi? Zamislite svog idealnog posetioca sajta i zapišite njegove karakteristike. Ovo je osoba koju kontaktirate na sajtu, a sadržaj sajta koji ćete kreirati je namenjen toj osobi.

Na kojoj platformi će biti izgrađen vaš sajt - VordPress, Drupal, Joomla ili nekoj drugoj? Prilikom odabira CMS-a (sistema za upravljanje sadržajem) važno je znati koliko zajednica stoji iza njega, koliko dugo će biti relevantan, koliko se aktivno unapređuje. Otuda i popularnost VordPress-a, koji je od „platforme za blogovanje" prešao na platformu sa oko 40% sajtova širom sveta.

Da li vam je zaista potreban sajt koji je "kodiran od 0"? Koje su prednosti i mane? Iako prilagođavanje individualnim potrebama ima svoje prednosti, u praksi postoje brojni izazovi, npr. takve sajtove je teško održavati ako se završi saradnja sa timom ili saradnikom koji ih je razvio.


Kako ispitati tržište za budući sajt, tj. želje i želje ciljne grupe? Petar je objasnio koliko vremena i ulaganja može da zahteva jedan princip, posebno ako neko nema predznanja o izradi veb sajta.

Ko kreira sadržaj za sajt – da li to radite sami ili ćete posao poveriti nekom drugom? Ako nemate sklonost ka fotografiji, pisanju sadržaja i ne znate mnogo o optimizaciji za pretraživače, najlakša opcija je da unajmite nekoga da vam pomogne. Međutim, ljudima koji kreiraju sadržaj takođe treba dati određena uputstva.


Da li znate kako da dizajnirate? Da li ste spremni da sami dizajnirate sajt ili ćete ga poveriti nekom drugom?  Zašto je mobilni telefon na prvom mestu veoma važan aspekt koji treba uzeti u obzir?

Kako testirati sajt – prikaz sadržaja, brzinu učitavanja, veze, funkcionalnost, Google indeksiranje? Sve ovo je neophodno proveriti pre nego što sajt ugleda svetlost dana. Pored toga, neophodno je postaviti analitiku na sajt kako bi se stekao uvid u performanse sajta na Internetu.

Šta znači održavanje sajta i zašto je to posao koji ne treba zanemariti? Šta možete izgubiti ako kreirani sajt ostavite bez nadzora, održavan i redovno ažuriran?

Na kraju, šta možete učiniti sa gotovim sajtom? Kako organizovati sadržaj za sajt i privući nove korisnike?


Na svako od ovih pitanja Petar je dao detaljan odgovor, a predavanje je dostupno na Jutjub kanalu RNIDS-a.


Petar je tokom vebinara odgovarao na sledeća pitanja iz publike:

Veb sajt ili blog, uporedite prednosti i nedostatke?

Koji hosting preporučujete?

Koje Wordpress dodatke preporučujete?

Da li je ažuriranje VordPress teme bezbedno (da li će promeniti već kreiranu veb lokaciju)?


Kako ispitati tržište za budući sajt, tj. želje ciljne grupe? 


Izvor: RNIDS

×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

ecommserbia: Više od 30 miliona online transakcija...
Studija slučaja: Povećanje Prometa frizerskog salo...