Uspešne lokalne marketing strategije za male biznise
Za mnoga preduzeća, njihovi marketinški napori moraju da dopru do lokalne publike. Evo nekoliko lokalnih marketinških strategija za mala preduzeća.
Lokalni marketing se odnosi na strategije koje ciljaju regionalnu publiku u blizini vašeg preduzeća.
Ovaj članak je za vlasnike malih preduzeća koji žele da primene lokalne marketinške strategije kako bi ciljali publiku blizu lokacije svog preduzeća.
Na primer, ako imate restoran u Red Banku u Nju Džersiju, povećanje saobraćaja na veb lokaciji iz Sakramenta u Kaliforniji neće vam doneti mnogo koristi. Umesto toga, morate da primenite lokalne marketinške taktike kako biste osigurali da se većina vaše publike zaista nalazi dovoljno blizu da bi mogla da se odveze do vašeg restorana ili naruči dostavu.
„Najveći pristup koji ljudi treba da zauzmu jeste da razumeju kome pokušavaju da prodaju... kakvu korist ljudi mogu da dobiju od proizvoda ili usluge, a zatim preneti te informacije unapred", rekao je Travis McKnight, viši strateg za sadržaj u Portent Inc.
To važi za sav marketing, ali posebno kada je u pitanju lokalna marketinška strategija, dodao je on. Deo ključnih informacija koje treba da prenesete svojoj publici je gde se vaše preduzeće nalazi.
Lokalni marketing počinje sa nekoliko jednostavnih koraka sa kojima možete započeti danas. Evo nekoliko brzih i jednostavnih ideja za poboljšanje lokalnog marketinga vašeg preduzeća.
Optimizacija veb sajta je ključna za povećanje saobraćaja, ali da li je vaša veb lokacija optimizovana za lokalne korisnike? Ne samo da treba da sledite najbolje prakse optimizacije za pretraživače (SEO), kao što je korišćenje istraživanja ključnih reči za informisanje sadržaja vaše veb lokacije, već biste takođe trebalo da garantujete da vaša veb lokacija nudi vrhunsko mobilno iskustvo, rekla je Heather Lodge, glavni marketinški stručnjak u Click and Mortar .
„Više od polovine saobraćaja koji dolazi na veb sajtove je sa mobilnih uređaja", rekla je ona. „Ako imate sajt koji ee lep i moderan, sa velikim tekstom za čitanje na malom ekranu i velikim dugmadima na koje možete lako da kliknete, lakše ćete privući lokalna preduzeća."
Pored ovih preporuka – koje su ključne za svaku strategiju digitalnog marketinga – vaša veb lokacija takođe treba da bude lokalizovana, rekao je Lodž. To znači određivanje ključnih reči i ključnih fraza na osnovu lokalnog SEO-a – zapitajte se: „Šta lokalno tržište traži na Google-u?" Dobro pravilo je da često pominjete svoju zajednicu ili obližnje zajednice. Ako ciljate na regionalnu publiku, razmislite o dodavanju jezika na svoju veb lokaciju kao što je, na primer, „posluživanje područja sa tri države".
Možete još više da poboljšate svoje lokalne SEO uvide korišćenjem besplatnih alata za istraživanje ključnih reči kao što su Google analitika, Google Trends i Google Search Console da biste precizno informisali koje lokalne termine treba da uključite. Što više optimizujete svoju veb lokaciju za lokalnu pretragu, veća je verovatnoća da će lokalnih klijenata doći na vaše veb stranice.
Oznaka naslova se odnosi na 60 znakova koje korisnici pretraživača vide na stranici rezultata pretraživača (SERP). Optimalno je da oznaka naslova bude relevantna za vaš brend i lokaciju, ali kraća od 60 znakova, rekao je Meknajt.
Manje je verovatno da će meta opis uticati na rangiranje pretrage, dodao je MekKnajt, ali može da poboljša stope klikova tako što će tačno signalizirati korisnicima koju vrstu informacija mogu pronaći na veb stranici.
„Podaci pokazuju da kvalitetan meta opis... može pomoći stopi učestalosti klikova. Sa druge strane, za posao kao što je restoran koji želi da ljudi zovu, imati broj telefona u meta opisu je ogromno", rekao je Meknajt. „Meta opisi uvek treba da imaju 160 znakova ili manje."
Ako vaše preduzeće ima više lokacija, trebalo bi da napravite pojedinačnu stranicu za svaku lokaciju na vašoj veb stranici da biste unapredili svoje namere za lokalizaciji. „Često će postojati kompanije sa mnogo različitih lokacija, ali one ne uključuju stranice sa informacijama o tim različitim lokacijama na svojoj veb stranici", rekao je Lodge. „Ove stranice treba da sadrže svaku lokaciju, uputstva o tome kako doći do nje i koje je radno vreme prodavnice."
Lodge je dodao da ove stranice treba da sadrže određeni sadržaj o vašem preduzeću. Na primer, agent za nekretnine sa sedištem u Nešvilu, u Tenesiju, ne bi trebalo samo da navede na svojoj veb stranici da je „agent za nekretnine". Umesto toga, uključivanje ključne fraze „vodeći agent za nekretnine u Nešvilu" signalizira pretraživačima u kojima se agent nalazi i pomaže u prikazivanju rezultata lokalnoj publici. Takođe razmatra kako ljudi traže agente za nekretnine; oni ne žele samo bilo koga, oni žele „najbolje" ili „vodeće" agente za nekretnine.
Unesite podatke o lokaciji u Moje preduzeće na Google-u.
„Preuzmite svoj panel znanja za Moje preduzeće na Google-u i uverite se da je ažuriran,
Lodge je dodao da biste takođe trebali tražiti lokalne liste na drugim sajtovima trećih strana, kao što je Ielp. Što više mesta korisnici mogu pronaći vaše preduzeće (zajedno sa informacijama o lokaciji), to će vaš lokalni marketinški uspeh biti bolji.
Optimizujte stranice na društvenim mrežama
Marketing društvenih medija je kritično važan kada je u pitanju lokalni onlajn marketing. Slično kao i vaša veb lokacija, vaše stranice društvenih medija treba da budu optimizovane i lokalizovane. To znači pružanje ažuriranih informacija, kao što su lokacija vašeg preduzeća, kontakt informacije i radno vreme prodavnice. To takođe znači održavanje aktivnog naloga na društvenim medijima. Možete unapred zakazati objave na društvenim mrežama koristeći alate kao što je Hootsuite.
„Iz perspektive malog biznisa, društveni mediji se uglavnom vrte oko komunikacije o poslovima, ponovnom otvaranju ili promocijama", rekao je Meknajt. „Mnogo toga je samo upravljanje reputacijom."
Podstičite pozitivne recenzije korisnika i angažujte se na mreži.
Podstaknite svoje zadovoljne klijente da vam ostave pozitivne kritike na mreži, bilo na Google Revievs, Facebook, Ielp ili negde drugde. Možete ih čak i podstaći da ostavljaju pozitivne kritike popustima ili promocijama, kao što su tombola ili nagradna igra.
Takođe bi trebalo da provedete vreme odgovarajući na recenzije koje vaši klijenti ostavljaju na mreži. Uvek budite iskreni i izbegavajte kopiranje/lepljenje generičkih odgovora, rekao je Meknajt.
„Uglavnom, odgovarajte ljudima autentično, ponizno i iskreno – bilo da je to negativna ili pozitivna recenzija", rekao je Meknajt. „Odredite sat nedeljno samo da prođete, odgovorite i uverite se da to nije samo generički odgovor u obliku kolačića. Korisnici su isključeni zbog toga i osećaju da ih se ne sluša."
Strategije marketinga putem e-pošte imaju neke od najnižih troškova među mnogim marketinškim strategijama koje su vam dostupne. Najveći deo troškova je povezan sa dobijanjem vrednih adresa e-pošte. Nažalost, u imejl adresi nema ničega što će vam reći gde se korisnik nalazi; postoje tehnike prikupljanja e-pošte koje možete početi da koristite da filtrirate korisnike prema lokaciji. Najlakša tehnika je da imate list za registraciju u vašoj prodavnici – idealno u registru – ili na štandovima ili događajima koje sponzorišete, tako da zainteresovani potrošači to vide i prijave se da primaju novosti i promocije od vas.
Partnerstvo sa drugim lokalnim preduzećima.
Partnerstvo sa drugim preduzećima može biti moćno sredstvo. Ovi savezi mogu umnožiti ukupan doseg obe kompanije. Ovo najbolje funkcioniše kada pronađete preduzeća sa sličnim vrednostima i ciljevima (i koja se ne takmiče direktno sa vašom kompanijom).
Vi i vaša partnerska preduzeća, na primer, možete ko-sponzorisati događaje. Možete da radite zajedno sa svojim SEO sadržajem kako biste osigurali obostrano koristan odnos. Možete se povezati i jedni sa drugima; a kada se slede ove strategije, svaki trud koji uložite u domet se umnožava naporima vaših partnerskih preduzeća.
Mnoge lokalne marketinške strategije su slobodne za primenu i lako se mogu ostvariti. Započnite tako što ćete ažurirati svoju veb lokaciju i unose na mreži sa lokacijom vašeg preduzeća.
Autor: Adam Uzialko
Izvor: Business News Daily
RNIDS: Kako da se vaš lokalni biznis dobro rangira na Guglu? - Blog
Rezultati istraživanja: Kako tačno sajtovi malih preduzeća utiču na rast poslovanja? - Blog
Značaj Google My business servisa za lokalne biznise - Blog
10 razloga zašto je malom biznisu potrebna prodavnica Internetu - Blog
When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.