RNIDS: Kako da se vaš lokalni biznis dobro rangira na Guglu?

nn


Treba vam servis bele tehnike, ali niste sigurni koji je najbliži ili najpouzdaniji. Šta biste uradili u toj situaciji?

Ukoliko ste kao većina korisnika, pružili biste šansu svom mobilnom telefonu i internetu. Sve što treba da uradite jeste da ukucate „servis bele tehnike", i Gugl će vam ponuditi mapu na kojoj su precizno obeležene lokacije najbližih servisa. Ispod nje pronaći ćete i listu ovih firmi, koja uključuje njihov tačan naziv, adresu, broj telefona, radno vreme, link ka sajtu, kao i to kako su rangirani od strane klijenata. Postavlja se pitanje − koje kriterijume Gugl koristi kako bi izlistao ove biznise i kako dolazi do informacija koje smo gore naveli?

Sve kompanije koje su se pojavile na vrhu stranice optimizovane su za lokalne pretrage na Guglu.

Kako da vašem lokalnom biznisu omogućite da se što bolje rangira za relevantne pretrage i privuče kupce u vašoj okolini?

Saznajte u ovom sveobuhvatnom vodiču koji ! 


Šta je lokalni SEO?

Lokalni SEO je grana optimizacije sajta za pretraživače koja za cilj ima bolje pozicioniranje u lokalnim pretragama. Uloga optimizacije za lokalno pretraživanje je veoma velika za male, lokalne biznise u digitalnom svetu koji se širi velikom brzinom.

Na taj način, vi se ne takmičite sa internacionalnim korporacijama koje ulažu milione u digitalni marketing i rangiraju se za najkonkurentnije ključne reči. Naprotiv, fokusirani ste na lokacije ključne za vaše poslovanje, gde je konkurencija znatno manja a šanse za rangiranje visoko na Guglu mnogo veće. SEO za lokalne pretrage je neverovatna mogućnost da povećate svest o brendu, privučete relevantan saobraćaj ka sajtu i unapredite prodaju.

Kako SEO za lokalne pretrage funkcioniše?

Pri rangiranju lokalnih biznisa, Gugl uzima u obzir potpuno drugačiji, specifičan set faktora. Neki od njih su:

  • Lokalni citati tj. broj spominjanja vašeg biznisa na lokalnim sajtovima i direktorijumima, ne obavezno i sa linkom ka vašem sajtu;
  • Kompletiran Google Business Profile;
  • Recenzije korisnika na Google Business i ostalim relevantnim društvenim mrežama kao što je Fejsbuk;
  • Linkovi ka vašem sajtu;
  • On-page signali;
  • Lokalizacija sadržaja.

U sekcijama ispod saznaćete više o svakom od ovih faktora za rangiranje i kako da iskoristite njihov pun potencijal. 




Kako se pravi profil preduzeća na Guglu?

Ključni deo pravljenja profila biznisa na Guglu jeste unošenje podataka i optimizacija naloga. Iako ovaj proces nije težak, veoma je bitno da svi podaci budu 100% tačni. Evo o kojim informacijama je reč:

  • Ime firme
  • Adresa firme
  • Broj telefona
  • Sektor kom vaša firma pripada
  • Radno vreme
  • Kratak i informativan opis firme, fokusiran na usluge ili proizvode koje nudite
  • Fotografije sedišta firme, kao i fotografije tima
  • Dodatni benefiti − na primer, ako je reč o kafiću, da li poseduje parking, da li je pet-friendly itd.



Dolazni (inbound) linkovi

Dolazni odnosno povratni linkovi predstavljaju jedan od najznačajnijih faktora rangiranja na Guglu. Oni podrazumevaju linkove koji vode sa nekog drugog sajta ka vašem.

Zašto su linkovi važni? Zato što vašem sajtu daju kredibilitet. Svaki dolazni link sa kvalitetnog, dobro rangiranog i posećenog sajta govori Guglu da je vaš sajt pouzdan izvor informacija. 

Pre svega, važno je da se fokusirate na lokalne sajtove, koji imaju sličnu ciljnu publiku. To mogu biti lokalne novine, magazini, blogovi, kao i sajtovi kompanija u istoj ili srodnoj industriji. Saradnja sa sajtovima lokalnog karaktera omogućava vam da proširite svoj domet i povećate vidljivost među potencijalnim kupcima u vašoj blizini.

Postoji više načina da zaradite linkove u vašem sektoru. Na primer, počnite od pisanja edukativnijih i sadržajnijih članaka na blogovima sajtova u vašoj niši. Autentične teme, uvidi u industriju, korisni saveti, ili čak lična iskustva pružaju vam mogućnost da na sasvim suptilan način, kroz sadržaj visokog kvaliteta, provučete i link ka vašem lokalnom biznisu.


Lokalni citati

Kako i samo ime nagoveštava, lokalni citati su onlajn reference vašeg biznisa. One uglavnom sadrže naziv, adresu i broj telefona vaše kompanije (eng. NAP data- Name, Address, Phone Number).

Lokalni citati su veoma bitni za pozicioniranje vaše kompanije u lokalnim pretragama jer pomažu Guglu da oceni verodostojnost vaše firme i njenu relevantnost za korisnike.

Oni su važni i samim korisnicima. Podižu njihovu svest o vašoj kompaniji, grade poverenje i omogućavaju im da vas lakše pronađu i stupe u kontakt.

Gde sve možete uvrstiti lokalne citate? Za početak, učvrstite i optimizujte svoje prisustvo na svim kvalitetnim registrima i direktorijumima firmi u Srbiji. Uvek proverite da li su sve informacije tačne i usklađene na svim platformama.



Recenzije korisnika

Bilo da ste frizer, vlasnik stomatološke ordinacije ili posedujete kafić, ono što će vas izdvojiti iz mase jesu recenzije kupaca. One igraju nekoliko veoma važnih uloga kada je reč o performansama vašeg lokalnog biznisa u digitalnom eko-sistemu.

Recenzije kupaca su dokaz da je vaša kompanija sigurno mesto za kupovinu. Potrošači traže onlajn preporuke kako bi doneli što sigurnije odluke kada biraju proizvode ili usluge. Videvši pozitivne recenzije, oni će vam pružiti svoje poverenje i odlučiti se za vas umesto za konkurente.

Napokon, recenzije su značajne i za pozicioniranje vašeg sajta. Utiču na dolazni saobraćaj, kao i na autoritet vašeg biznisa iz Guglove perspektive pa, shodno tome, i na rangiranje u rezultatima pretrage.

Kada je reč o recenzijama na Google Business Profile, društvenim mrežama i drugim platformama, veoma je važno da se fokusirate na iskrene ocene pravih kupaca. Gugl koristi napredne načine za prepoznavanje lažnih ocena, što znatno može da ugrozi poziciju i reputaciju vaše firme.



Objavljujte sadržaj o lokalnim događajima

Iako će opšte teme, trendovi i saveti izgraditi poverenje korisnika i ustaliti vas kao autoritet u industriji, ovakav sadržaj uglavnom nije dovoljan da se dobro rangirate u lokalnim pretragama. Ono što će definitivno „kupiti" vašu publiku i poslužiti vam kao odskočna daska na Guglu jeste lokalni sadržaj.

Šta sve lokalizovan sadržaj predstavlja? To mogu biti lokalne novosti i vesti u vašem sektoru. Može biti i davanje korisnih saveta, orijentisanih na interese i probleme lokalne zajednice. Kalendar zanimljivih lokalnih događaja na sajtu bi, takođe, mogao da privuče pažnju korisnika.



Optimizujte on-page elemente sajta

On-page SEO obuhvata sve promene na stranici koje će vam osigurati bolje rangiranje u lokalnim pretragama. Svaka stranica optimizovana za lokalne pretrage je nova mogućnost da privučete pažnju potencijalnih kupaca u blizini. 

Kada optimizujete stranice za lokalne pretrage, prvo morate da razmišljate kao potencijalni kupac. Koje ključne reči bi oni koristili da pronađu vaš biznis? Da li je dovoljno ime grada ili naselja? Možda bi oni upotrebili određenu znamenitost kao orijentir ili čak ime ulice kako bi suzili pretragu. Za vas je to istovremeno prilika da učinite vaš biznis prijemčivijim ciljnoj publici.

Takođe, razmišljajte opširnije o uslugama koje nudite. Dok će sigurno jedan deo korisnika tražiti „zubara u Beogradu" ili „stomatološke ordinacije u Beogradu", drugi će se fokusirati na specifične zubarske usluge koje su im potrebne, kao što je, na primer, „hirurško vađenje umnjaka" ili „popravka zuba".

Ne zaboravimo i činjenicu da većina kupaca danas koristi mobilne telefone, glasovne asistente i GPS kako bi našli određene usluge u svojoj blizini. Umesto traženja po lokaciji, mnogi će koristiti „blizu mene" (near me) pretrage. U tom slučaju, Gugl povezuje lokaciju korisnika sa sajtovima čije se usluge nalaze u neposrednoj blizini.


Tekst: RNIDS

Autor: Radomir Basta

Cover: IntentAgency




...

Da li je moj Biznis za Internet ? - Blog

Svedoci smo da živimo u vremenu u kome se sve brzo odvija, pa često neke stvari za koje smo nekad imali više vremena trenutno imamo vrlo malo, ili nemamo uopšte. Iz tog razloga danas ukoliko želimo da kupimo neki proizvod, pronađemo ma
...

Google servisi i alati koje svaki biznis treba da iskoristi - Blog

Već je odavno svima jasno koliko je Google važan dio Online sveta, pa čak i oni koji Internet i ne koriste, Ili koriste manje od proseka. Google je postao jedan od neizostavnih delova Interneta. Prosečan korisnik Interneta po istraživa
...

Uspešni primeri poslovanja malih preduzeća na Internetu - Blog

Sve je više malh preduzeća koja se mogu pohvaliti uspešnim poslovanjem na Internetu. Svake godine ih je sve više i više, jer je jasno da prisustvom na Internetu se uvećavaju šanse za osvajanje novih potencijalnih kupaca, jednostavno osvajaju nova trž
×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

Wordstream: Sjajni primeri dizajna sajtova restora...
Woolnia: Neodoljivi Proizvodi od vune koji se prod...