Google servisi i alati koje svaki biznis treba da iskoristi
Već je odavno svima jasno koliko je Google važan dio Online sveta, pa čak i oni koji Internet i ne koriste, Ili koriste manje od proseka. Google je postao jedan od neizostavnih delova Interneta. Prosečan korisnik Interneta po istraživanjima bar 2-3 puta dnevno dolazi na Google pretragu da dobije odgovore na dileme koje ima. Osim Google pretrage servisi poput Gmaila, Google Mapa, Google drajva, Google Playstore prodavnice i drugih servisa koriste se svakodnevno i više puta u toku dana.
Koršćenjem ovih i drugih brojnih servisa i alata Google ima izuzetno široku armiju potrošača, što dalje čini da Google jako dobro poznaje navike svojih korisnika. Iz ovog razloga upotreba Googl-ovih servisa u poslovne svrhe može biti od izuzetne važnosti, jer Google može ponuditi vlasnicima biznisa brojne načine da dođu do usko odabrane publike za kojom tragaju.
O tome koliko se samo Google pretraga koristi govore i brojke svetski poznatih agencija i servisa poput Hubspota, Wordstream-a, SemRusha-a i drugih koji iznose podatke da:
81% potrošača istražuje onlajn pre kupovine.
46% svih pretraga na Google-u ima kupovinu sa lokalnom namerom
Preko 70% potrošača koristi Google pretraživanje za istraživanje pre kupovine
49% kompanija ostvaruje +1,000 mesečnih pregleda na Google pretrazi
56% radnji na Google My Business oglasima su posete web stranici
64% potrošača koristilo je Google My Business za pronalaženje podataka za kontakt lokalnog poduzeća
Predhodno navedena istraživanja najviše se odnose na pretragu na Googlu i posetama Google My Business profilima, što je samo jedan deo alata i servisa koji se mogu upotrebiti u poslovne svrhe za ostvarivanje dobrih rezultata
Dakle oni koji koriste Internet u poslovne svrhe ili planiraju da koriste Google im pruža pregršt mogućnosti od preporuka kako da unaprede svoj biznis, preko statističkih podataka koje mogu dobiti o svom poslovanju pa do mogućnosti reklamiranja svojih proizvoda i usluga samo usko odabranoj publici koja ima interesovanja kao proizvodu i usluzi. Neki od alata i servisa koje treba da iskoristi svaki biznis su:
Google Analitics
U ovom digitalnom dobu, važnost podataka za posao/veb sajt nikada ne treba potcenjivati. U stvari, bez pravilnog praćenja saobraćaja na veb stranici, posao je bukvalno izgubljen, posebno kada je u pitanju kako optimizovati veb stranicu i u potpunosti je iskoristiti.
Bez obzira da li se vaša veb lokacija vodi u obliku ličnog bloga, portala za vesti, poslovne ili korporativne stranice, prodavnice e-trgovine, Google analitika se smatra osnovnim alatom za svaku veb lokaciju. Što više koristite ovu veoma moćnu Google alatku, to ćete imati veću prednost.
Google analitika je usluga veb analitike koju nudi Google i koja prati i izveštava o saobraćaju na veb sajtu. Možete da kreirate ciljeve i praćenje konverzija da biste na najbolji način iskoristili svoje analitičke informacije i iskoristili ih za poboljšanje sadržaja vašeg sajta, korisničko iskustvo i optimizaciju za bolju prodaju na mreži.
Dakle ukoliko imate ovaj servis možete dobiti preciznije informacije o tome, odakle vam dolazi publika, koji dio sajta, proizvoda usluga najčešće posećuju, šta im je zanimljivo a šta ne, čime imate prave smernice, na koji način da bolje prilagodite vaše poslovanje publici i tako im se više približite.
Google Search Console
Google Search Console je besplatna usluga koja vam daje informacije o prometu i performansama vaše web stranice, tako da možete optimizovati svoj sadržaj. Unutar dostavljenih podataka otkrit ćete koje pojmove za pretraživanje posetioci koriste da bi pronašli vašu web-lokaciju, na kojim uređajima se vaša stranica pregleda i koje su stranice najpopularnije. Search Console će vas takođe upozoriti na sve probleme na vašem sajtu, pokazujući vam na koje URL adrese to utiče, tako da možete napraviti potrebne promene.
Kada Google prati web lokaciju, moći ćete vidjeti svoje organske rezultate pretraživanja uz statistiku učinka za upite organskog pretraživanja. Ove informacije vam pomažu da bolje razumijete kako plaćeni tekstualni oglasi i rezultati organskog pretraživanja funkcioniraju zajedno.
Dakle ovaj servis ima ulogu da vodi statisičku evidenciju vašeg sajta, vodi brigu o tehničkim stvarima koje teba ispraviti na sajtu, a ujedno vam i pruža savete kako da budeta bolje rangirani u Google pretrazi.
Google Keyword Planer
Izgradnja veb stranice bez istraživanja ključnih reči je iscrpljujuća i dugoročno gubljenje vremena. Da biste došli do pravih kupaca sa pravim ključnim rečima, trebalo bi da koristite Google planer ključnih reči da biste otkrili relevantne ključne reči. Umetanjem tih ključnih reči u vašu veb stranicu osiguraćete da vaš sadržaj ostane relevantan.
Da biste pristupili Planeru ključnih reči, potrebno je da se prijavite na svoj Google Ads nalog na adresi http://advords.google.rs/KeywordsPlanner. Kreiranje naloga je besplatno i brzo.
Da, potpuno je besplatno, možete pronaći nove ideje za ključne reči koje su relevantne za vaš proizvod, uslugu i ciljne kupce. Planer ključnih reči će vam pokazati podatke o obimu pretrage u istorijskoj statistici što je jedan od najvažnijih ključnih faktora za vašu veb stranicu.
Štaviše, podaci iz ideja za ključne reči su korisna alatka za SEO na vašoj veb stranici. Analizirajte informacije i pretvorite ih u svoju sledeću strategiju content marketinga . Na osnovu podataka o terminima za pretragu, trebalo bi da imate mnogo ideja šta bi trebalo da se ubaci u vaš tekst da bi bio relevantniji za vašu publiku.
Google Ads
Plaćanje po kliku (PPC) je najpopularniji oblik onlajn oglašavanja, a Google Ads — ranije Google Adwords — je najveća internetska PPC oglasna mreža. Evo kako to funkcioniše: korisnik licitira za ključne reči koje njihovi ciljni klijenti koriste za traženje vrsta ponuda koje preduzeće prodaje. Oglasi koji su označeni tim ključnim rečima pojavljuju se na stranicama Google-ovih rezultata pretrage kada osoba koristi te ključne reči za pretragu. PPC klijentu se usluga oglašavanja naplaćuje samo kada neko klikne na njegov oglas — u najboljem slučaju troškovi zasnovani na učinku.
Još jedan način na koji možete koristit Google Ads su I displej kampanje. Sigurno ste na brojnim sajtovima primjetili baner reklame sa slikovnim I tekstualnim sadržajem koje vode do neke stranice
I vi možete na veoma jednostavan način uz pomoc Google Ads opcija kreirati vaše banere i izabrati mesta gde želite da se one prikazuju. Svaki sajt online novine magazine, bilo koji sajt koji ima Googlove oglase prikazane u vidu banera, možete odabrati da se na tom mestu nađe i vaš reklamni baner. Takav vid opcije reklamiranja u Google Ads-u se naziva Display Kampanja
Možete da počnete da koristite oglase tako što ćete potrošiti samo 1 USD dnevno. Ovo je odličan način da se oglašavate na mreži i privučete saobraćaj na svoj veb sajt.
Google Search reklama
Display ads Banner
Google Page speed Insight
Ako imate veb programere ili veb dizajnere koji zaista žele da razumeju faktore za povećanje brzine vaše veb lokacije, pokušajte sa PageSpeed Insights alatom i proverite svoj rezultat brzine i optimizacije vaše veb stranice.
Najnovija verzija sada prikazuje podatke iz vaše prve tačke sadržaja (FCP), merenja kada korisnik vidi vizuelni odgovor sa stranice. DOM Content Loaded (DCL), kao i merenje kada je HTML dokument učitan i raščlanjen.
PageSpeed Insights je zgodan za pružanje uvida u to kako Google indeksira vašu veb stranicu na različite načine za desktop i mobilne verzije.
Google Trends
Na najosnovnijem nivou, Google Trends vam pokazuje šta ljudi širom sveta trenutno traže — informacije se čak ažuriraju u realnom vremenu. Ali to takođe može biti vredan alat za SEO istraživanje ključnih reči i kreiranje sadržaja. Ako posetite stranicu Google trendovi i unesete termine koji su relevantni za vaše poslovanje, videćete obim pretrage tokom vremena i koji geografski regioni su pokazali najveće interesovanje za te termine.
Takođe možete videti najpopularnije teme i upite u vezi sa terminima koji vas zanimaju. Koristite ove podatke da biste utvrdili koje su teme popularne, a zatim napravite sadržaj za svoj veb-sajt ili Google Ads u skladu sa tim.
Google Forms
Da li su vam potrebni trenutni uvidi vaših partnera ili kupaca? Pokrenite projekat Google Forms. Uz pomoć ove Google alatke za generisanje obrazaca, možete bez napora da kreirate i distribuirate onlajn obrasce i ankete. Takođe vam omogućava da proučavate odgovore u realnom vremenu.
Google My business
Jedan od najvažnijih alata za vaše poslovanje, posebno ako vaše preduzeće pruža delatnosti lokalnog karaktera
Moje preduzeće na Google-u generiše unos koji se pojavljuje za preduzeće kada potrošači traže srodne termine preko Google pretrage i Mapa. Google podrazumevano uključuje ono što zna o lokalnom preduzeću, uključujući recenzije klijenata sa celog Veba. Ali možete poboljšati svoj unos — i privući više klijenata — slanjem sopstvenih informacija na Google mesta.
U linku ispod možete naći više detalja o značaju ovog servisa, kao i način na koji ga možete aktivirati.
Značaj Google My business servisa za lokalne biznise - Blog
Da li je malim preduzećima potreban Digitalni marketing? - Blog
Da li je moj Biznis za Internet - Blog
When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.