Izgradnja pravilne Content marketing strategije ima za cilj da po već proverenim metodama izgradi organizovani sistema sa specifičnim ciljevima, metrikom i procesima koji će sadržaj prilagoditi tačno zadatim predhodno određenim ciljevima I rezultatima. Na taj način se gradi konciznost, stil I nacin pisanja I pravac koji vodi do predhodno definisanih ciljeva.
Dobro definisanje strategija igra veoma važnu ulogu u ostvarivanju zacrtanih ciljeva . Iz tog razloga je potrebno što detaljnije razraditi strategiju i ispratiti što je moguće više već utvrđenih elemenata koji postižu uspešnost u definisanju strategije.
1. Publika (Audience)
Da bi ispričali priču o svom brendu prije nego je počnete kreirati morate prvo znati kome pričate svoju priču. Zato će vaš prvi korak mora biti da identifikujete publiku koju pokušavate da ciljate svojim sadržajem. Postoji više načina da to učinite:
Anketirajti svoje postojeće kupce
Istražiti trendove u industriji
Znati ko sigurno nije vaša publika
Pažljivo pratiti koga ciljaju vaši konkurenti
Tek pošto uradite ove zadatke možete praviti planove za kreiranje sadržaja. Ukoliko ste utrošili vreme I energiju da kreirate kvalitetan sadržaj, a taj sadržaj predstavili publici koju ta oblast ne zanima uzalud ste potrošili vreme.
2. Pozicioniranje vašeg brenda i sadržaja
Jasno definirano pozicioniranje brenda i proizvoda pomoći će vam da svojoj publici pružite dosljedno iskustvo i izgradite pravi imidž kroz sve svoje kanale Content marketinga. Ova pitanja će vam pomoći da razmislite o svom pozicioniranju na tržištu:
Ko su moji postojeći i potencijalni kupci i koji su im ciljevi, strahovi, želje?
Ko su moji najveći konkurenti i kako plasiraju svoje brendove?
Koja je jedinstvena vrednost mog brenda? Nešto po čemu ste posebni (USP- Unique sailing proposition)
Rešavanj kojih problema vaš proizvod pomaže (koji su benefiti kupovine vašeg prozvoda)?
Šta vaš proizvod čini boljim izborom u odnosu konkurente?
Koristite ove smernice kako biste oblikovali glavne stubove priče o vašem brendu. Priča o brendu je sažetak istorije, misije, svrhe i vrednosti vaše kompanije. Može vam pomoći da odaberete pravi smer u strategiji content marketinga, identificirajući prave poruke i teme koje ćete prevesti sa svojim sadržajem.
Fokusirajte se na sledeće elemente:
Junak vaše priče (vaš kupac) i njihovi ciljevi i izazovi
Ličnost vašeg brenda
Svrha vašeg brenda i ključne vrijednosti brenda
Način na koji vaš proizvod i vaš sadržaj mogu pomoći u jačanju svega navedenog i osnaživanju vašeg heroja.
Da biste uspostavili svoj brend kao kredibilnog izdavača sadržaja, definišite svoju medijsku vrednost ponude. To će vam pomoći da pronađete tačku diferencijacije u svojoj strategiji sadržaja i da se efikasnije takmičite. Da biste to uradili, odgovorite na sledeća pitanja:
Koju jedinstvenu vrednost pružate svojoj publici svojim sadržajem?
Po čemu se izdvajate od drugih kreatora sadržaja?
Zašto bi čitaoci trebali da izaberu da prate vaše kanale sadržaja?
Još jedna važna stavka koju treba uključiti u svoju strategiju je izjava o misiji marketinga sadržaja. Trebalo bi da sumira zašto kreirate sadržaj i da pruži informacije o tome ko može imati koristi od njega.
Uverite se da vaša izjava o misiji marketinga sadržaja uključuje sledeće elemente:
Publika za koju kreirate svoj sadržaj
Njihovi ciljevi i način na koji će vaš sadržaj pomoći da se oni postignu
Na primer, „Naš sadržaj je mesto gde menadžeri digitalnog marketinga pronalaze multimedijalne informacije o SEO-u i marketingu sadržaja kako bi pomogli svojim kompanijama da rastu preko organskih kanala
Akcioni Plan
Na kraju ćete navesti svoje glavne marketinške kampanje i projekte planu za ovu godinu i dodati ih u svoj plan sadržaja. Razmislite o tome kako će postići ciljeve marketinga sadržaja koje ste prethodno postavili za svoje poslovanje.
Ovo će vam omogućiti da razmislite o svakom koraku strategije sadržaja. Obavezno uključite sledeće informacije:
Formati sadržaja na koje želite da se fokusirate
Teme i kampanje visokog nivoa sa sadržajem
Kanali za distribuciju i promociju sadržaja
Kako da pišete kao Hemingvej - Blog