U današnje vreme postojanje i funkcionasinje malih preduzeća predstavlja vrlo kompleksan zadatak iz prostog razloga što postojanje kako brojne konkurencije tako i velikih kompanija otežavaju malim preduzećima ne samo pozitivno poslovanje već ugrožavaju i njihov opstanak na tržištu.
Ono što malim preduzećima može pomoći da opstanu ogleda se u jedinstvenosti proizvoda koji prodaju, načinu na kojim predstve kupcima benefite svojih proizvoda. A tu je I još jedna važna stavka koju čini planiranje i realizacije Marketinga na Internetu.
Izradom kvalitetnog web sajta, landing strane ili web prodavnice uz dobru iskorišćenost marketing tehnika alata i servisa koji su dostupni na Internetu predstavljaju veoma važan faktor za dostizanje šire publike. Uz to ako se doda kvalitetno prezentovanje proizvoda i usluga kroz: zanimljive priče iz prakse, istaknu benefiti proizvoda koji kupcima mogu biti razlog za kupovinu, prezentuju iskustva kupaca... moguće je očekivati pozitivne rezultate...
Postoje brojna istraživanja koja se sprovode na Intenetu, kako sa potrošačima koji traže proizvode i usluge tako i sa preduzećima koja koriste različite tehnike i servise za promociju svojih delatnosti. Neke od brojnih istraživanja sprovode najpoznatiji servisi i agencije na Internetu kao što su Google, SEMRush, Hubspot, WordStream... a samo neke od stavki njihovih istraživanja su :
Istraživanje vlasnika malih preduzeća
92% vlasnika malih preduzeća smatra da je veb sajt najefikasniji marketinski alat
64% malih preduzeća ima veb sajt
96% koristi društvene mreže smatra ih važnim za poslovanje i uspešno ih koristi.
41% lokalnih preduzeća zavisi od društvenih mreža pri ostvarivanju prihoda.
70-80% potencijalnih kupaca moglo bi biti izgubljeno za preduzeća bez veb sajta.
92% vlasnika malih preduzeća smatra da je veb sajt najefikasniji marketinški alat
Istraživanja potrošača
81% potrošača istražuje onlajn pre kupovine.
74% potrošača se oslanja na društvene mreže da donese odluke o kupovini.
46% svih pretraga na Google-u ima kupovinu sa lokalnom namerom
84% potrošača smatra neozbiljnim preduzeće koje nema svoj veb sajt
70 % Internet korisnika želi da nauči nešto više o proizvodu kroz Content marketig
Marketing ima značajan uticaj na mala preduzeća na različite načine. Zbog sve veće popularnosti društvenih mreža, na primer, mnoga mala preduzeća su svedočila porastu svog onlajn saobraćaja i prihoda kao rezultat pravilnog korišćenja platforme. Po nekim istraživanjima zahvaljujući mrežama prosečno se beleži porast prometa od 20-40%.
Marketing takođe omogućava preduzećima da uspostave ličniju vezu sa svojim klijentima. Primenom marketinških taktika za određenu publiku, preduzeća su u mogućnosti da lociraju kupce koji su bolje prilagođeni robi i uslugama koje isporučuju, kao i da razviju klijente koji su istinski angažovani i koji ostaju lojalni firmi tokom dužeg vremenskog perioda.
Šta je marketing malih preduzeća?
Marketinška strategija za mala preduzeća je za svakog preduzetnika, vlasnika malog preduzeća i/ili startap koji želi da plasira svoju kompaniju na isti način kao i velika korporacija korišćenjem različitih medija kao što su PPC marketing, e-mail marketing, direktan marketing putem pošte, marketing na društvenim mrežama i niz drugih tehnika i metoda.
Zašto je marketing toliko važan za mala preduzeća?
U slučaju malog preduzeća, marketing je akcija koja će odrediti da li je posao uspešan ili ne. Razlog za to je taj što je vaš marketinški plan odgovoran za povećanje vaše vidljivosti. U slučaju da vaše preduzeće uopšte ne dobije nikakvo obaveštenje, ljudi neće biti svesni toga i neće biti zainteresovani za proizvode ili usluge koje nudite. Ukoliko znate ko je vaša ciljna grupa....
Koliko je brendiranje važno za mala preduzeća?
Brendiranje je jedan od najvažnijih faktora koji treba uzeti u obzir prilikom marketinga preduzeća.
Bilo da ste malo preduzeće koje treba da se oslanja na lokalne kupce, ili prodajete svoje proizvode ili usluge na mreži, brendiranje je jedan od najvažnijih delova stvaranja uspešne kompanije. Kao rezultat toga, brendiranje može pomoći preduzeću da privuče više kupaca. Brendiranje je takođe važno za prodaju proizvoda ili usluge.
Morate imati na umu da dobar proizvod ili usluga neće biti dovoljni i da morate imati efikasno oglašavanje i brendiranje da biste napredovali.
Kako privlačite kupce?
Ne postoji jedna strategija koja može garantovati da će vaše malo preduzeće na mreži privući kupce. Umesto toga, morate uzeti u obzir brojne faktore kada osmišljavate marketinšku strategiju, a ona će se razlikovati u zavisnosti od vašeg poslovanja. Međutim, ako marketingu pristupite kreativno i fokusirate se na lojalnost kupaca, bićete na dobrom putu ka uspehu.
Da li je malim preduzećima potreban marketing?
Ukratko, marketing je najvažniji faktor. Marketing budžet i u najmanju ruku osnovna marketinška strategija treba da se uspostavi za sve firme, uključujući i one male. Kada navedete svoje malo preduzeće na mreži i brzo ga pronađu, bićete uspešni u marketingu… situacija u kojoj svi dobijaju!
Zašto je email marketing važan za malo preduzeće?
Neka mala preduzeća ne koriste email marketing jer misle da je to samo za velike kompanije. Ali marketing putem e-pošte je koristan za sva preduzeća, uključujući i mala preduzeća.
Marketing putem e-pošte je efikasan metod promocije proizvoda i usluga jer omogućava preduzećima da ciljaju potencijalne kupce putem mogućnosti Interneta da prikuplja podatke o korisnicima.
Preduzeća mogu da šalju biltene ili e-poruke kada imaju specijalnu rasprodaju, vremenski osetljivu najavu ili moraju da podsete kupce na svoje proizvode i usluge.
Naslovna fotografija: Williswriting
Uspešne lokalne marketing strategije za male biznise - Blog
9 razloga zašto vašem biznisu treba web sajt - Blog
RNIDS: Domaće kore po receptu naših baka mogu se naći i na Internetu - Blog