Landing page je stranica koje se sastoji samo iz jedne strane i služi kako samo kaže da "sletite" na nju pošto ste preko neke reklame došli do nje. Landing stranica može da bude izolovana uvodna stranica nekog sajta koja predstavlja uvod u neki veći sajt ili prodavnicu, a može I da bude strana koja sama po sebi je sačinjena da pruži informacije o nekom manjem biznisu, usluzi ili proizvodu.
Ovo je web stranica koja se pravi sa ciljem da se ljudi temeljno informišu o proizvodu i da na kraju donesu dve moguće odluke: 1) da kupe i 2) da ostave nekakve podatke jer su zainteresovani (prikupljanje leadova). Ako je cilj da odmah kupe to zovemo i sales page.
Landing stranice su najčešće stranice koje se dugo skroluju, i gde se priča nekakva priča. Dok se kroz priču I informisanje približava posetiocima servis, usluga ili proizvod. A obavezno na dnu stranice treba da postoji poziv na akciju takozvani model call to action.
Poziv na akciju je momenat kada od ljudi tražimo da nešto urade – ostave nam email adresu, pozovu neki telefon, kupe neki proizvod. Svaka direktna marketing kampanja mora imati nekakav call to action, obično na kraju landing stranice, ali može da se ponvi i nekoliko puta tokom teksta. Dobar copywriter zna u kom trenutku da stavi call to action – obično u momentu kada posetilac doživljava kulminaciju emocija koje su se polako nagomilavale dok je čitao.
Tako akcije na strani kao što su preuzimanje elektronske knjige, kataloga, ostavljanje email adrese, rezervisenje usluge, plaćanje karte za dogadjaj, skidanje aplikacije, preuzimanje dokumenta, naručivanje proizvoda I usluge, prijava na informisanje o određenom proizvodu I usluzi, dugme za bilo koji način kontakta (mail. Telefon. chat)…. predstavljaju vid poziva na akciju koji je u suštini najbitniji element landing stranice jer na taj nači dolazi do kontakta izmedju klijenata i ponuđača usluge.
Definicija plana izrade
Pre stvaranja Landing stranice morate postaviti neka važna pitanja. Dakle pre izrade važno je da definišete pravce u kojima nastupate kao I način , I naravno kojoj ciljnoj grupi se obaćate. Neke od ključnih stavki koje vode ka uspešnom rezultatu su :
1. Imate taćno definisan cilj
2. Da znate koja je vaša ciljna grupa
3. Da imate određenu ponudu za njih
4. Definišete odgovarajući tip landing stranice
5.Napišite upečatljiv naslov.
6. Napravite zanimljiv I koristan sadržaj
7.Izradite plan promocije.
8.Pokrenete alate I servise praćenje rezultata
1. Imate taćno definisan cilj
Da bi ste pravilo definisali cilj koji želite postići potrebno je postaviti pitanja…Zašto kreirate Landing stranu? Šta želite da dobijete od toga? Cilj konverzije vaše Landing stranice trebao bi biti nešto što koristi vašem poslu. Često ljudi koji stvaraju vakve stranice pokušavaju da generišu potencijalne klijente.
Dakle, tražite li prodaju novog proizvoda / usluge? Da li želite da generišete potencijalne klijente za svoj nesletter? Ili Dobiti više pretplatnika na vaše blog tekstove? Što preciznije možete odgovoriti na ovo pitanje, vaša kampanja će imati više koristi.
2. Da znate koja je vaša ciljna grupa
Da biste imali čvrste temelje za svoju odredišnu stranicu, morate identifikovati svog idealnog klijenta i stvoriti landing stranicu prema njihovim potrebama. Možete početi tako što ćete pogledati trenutne kupce. Obavezno navedite demografske podatke vašeg ciljnog tržišta. Ako prikazujete oglase oko odredišne stranice, ove demografske kategorije će vam pomoći i da ih sastavite. Pet standardnih demografskih podataka o vašem ciljnom tržištu koje biste trebali identifikovati:
Pol
Starost
Lokacija
Zanimanje
3. Napravite ponudu
Kada definišete cilj konverzije i ciljno tržište, možete preći na ponudu koja se nalazi na vašoj stranici. Uvek treba da postoji ponuda. Ako ne postoji, onda ova stranica neće koristiti vašem poslovanju? Ako sebi postavite cilj konverzije, lakše ćete shvatiti šta ćete tačno ponuditi. Evo kratkog spiska nekih uobičajenih ponuda koje bi mogle dobro da posluže vašoj landing stranici:
Probno korišćenje servisa na određeno vreme
Registracija vebinara ili događaja
Ebook preuzimanje
Besplatan kurs
Konsultativna usluga
Prijava na newsletter putem e -pošte
Kontakt za rezervaciju servisa, usluge
Preuzimanje brošure, kataloga
Postoji beskonačan broj ponuda koje možete staviti na svoju landing stranicu. Vaš cilj konverzije i ciljno tržište trebalo bi da vas upute u pravom smeru ka onome što vi i vaši potencijalni potencijalni klijenti tražite.
4. Odaberite tip landing stranice
Sada kada znate koja je vaša ponuda, važno je doneti odluku koji tip landing stranice odabrati. Postoji nekoliko različitih terminologija oko tipova landing stranica. Prodajne stranice (Sale page), stranice za stiskanje (squeeze pages) i stranice za registraciju (signup pages) su osnovne. Međutim, još neke iako nisu strogo landing stranica, stranice za prodaju, stranice sa zahvalnicama i stranice za plaćanje spadaju u istu kategoriju kao odredišne stranice. Ali zbog lakšeg razumevanja svešćemo podelu na dve vrste landing stranica:
Lead-generation landing pages ( stranice za generisanje potencijalnih klijenata)
Click-through landing pages ( stranice sa klikom ka krajnjem cilju)
Lead-generation stranice sadrže obrazac ili poziv na akciju, jer je glavni cilj izvlačenje kontakt podataka od posetilaca, tako da oni postanu potencijalni klijenti . Obrazac obično sadrži nekoliko polja i dugme sa pozivom na akciju, poput kontakt podataka, odgovaranja na neka dodatna pitanja i slično
Primer poziva na akciju za Lead-generation landing stranicu
Click-through landing stranice zagrevaju posetioce radi prodaje. Koriste se uvodim sadržajem kojim žele skrenuti pažnju zainteresovati posetioce i često imaju dugme „saznajte više" ili „kontaktirajte nas". Ova odredišna stranica preko klika često vodi na drugu stranicu sa više informacija o ponudi.
Primer poziva na akciju za Click-through landing strnicu
5.Napišite zanimljiv naslov
Naslovi moraju da privuku posetioce vaše landing stranice kako bi ostali na stranici. Kojim rečima možete privući njihovu pažnju? Popularna studija Copibloggera sugeriše da će, dok će 8 od 10 korisnika čitati vaš naslov, samo dva od 10 čitati ostatak vaše stranice. Dobra praksa je da u naslov uvrstite jednu od glavnih prednosti svoje ponude ili primarno mesto prodaje vašeg proizvoda/usluge.
Moguće je naslov takođe početi nekim od pitanja ukoliko ste ustanovili koja pitanja najčešće dobijate, pa oni koji bi to pitanje postavili sigurno će se odlučiti da čitaju I dalje da bi došli do odgovora. Ili ukoliko u naslovu provučete neki od benefita vašeg proizvoda ili usluge, takođe može biti jedan od dobrih motiva za nastavak čitanja. Važno je napomeni I ukoliko koristite marketinške kampanje sa ključnim rečima, može biri od velike važnosti da te ključne reči imate I u naslovu.
6. Napravite zanimljiv i koristan sadržaj
Da li je vaše pisanje dovoljno kvalitetno da natera posetioca da preduzme akciju? I, što je jednako važno, jeste li lektorisali stranicu? Gramatičke greške mogu preneti nemar i neprofesionalizam. Takođe je poznato da smanjuju konverzije! U moru konkurencije brojnih reklamnih sadržaja na svakom koraku dolazi do zasićenja čitanja iz tog razloga pored upečatljivog naslova potrebno je u sadržaju primeniti neke od tehnik pisanja koje bi dovele do toga da bude i pročitan. Da bi se to desilo u tekstu...
- potrebno predočiti benefite proizvoda i usluge za korisnike
- prikazati konkretne rezultate i istrživanja ukoliko postoje
- ispričati zanimljivu priču anegdotu vezano za proizvod uslugu
- ne koristi izlizane fraze i rećenice poput najbolji, strucni, najeftiniji i slično
- sadržaj da bude originalan i drugaćije prezentovan od konkurencije
- koristiti bilo koji drustveni dokaz poput pozitivnih komentara kupaca, teksta iz magazina, novina,komentara sa mreža...
7. Napravite plan promocije
Kako ljudi dolaze do vaše landing stranice? Većina ljudi stvara odredišne stranice za svoj internet oglasni promet kako bi „sleteli". Najčešće se odredišne stranice koriste zajedno sa Google AdVords kampanjama.
Pa kako i gde ćete promovisati svoju odredišnu stranicu? Koji je vaš budžet? Uvek možete da koristite nekoliko različitih kanala. Neki ljudi više vole da ih šalju na svoju listu e -pošte, obožavaoce i sledbenike, ili koriste drugu platformu za oglase poput Tvitter -a ili Facebooka. Na kraju, imperativ je imati solidan cilj distribucije vaše odredišne stranice kako biste povećali njen doseg.
Korist za male biznise
Ovakve vrste stanica mogu da imaju veliku korist ukoliko se bavite prodajom jednog ili par proizvoda, kao pružanjem neke manje usluge, tj biznisa. iz razloga sto sto na jednoj strani servirate sve svojim posetiocima. Osim toga što na ovaj način sve adute koncentrišete na jednoj stranici, što bi rekli u izlog, imate i manje troškove, za izradu i održavanje u odnosu da imate neki drugi tip web sajta. Ukoliko na pravi način definišete benefite vaše ponude, ponudite odgovore na ključna pitanja klijentima i originalnim sadržajem zainteresujete posetioce, na korak ste do dobrih rezultata. Za kraj je samo potrebno da definišete call to action momenat i svoje šanse za dobijanje novih klijenata ste znatno uvećali. I naravno ukoliko se odlučite za plaćeno oglašavanje landing strana je pravi izbor za promociju.
8 razloga zašto vašem biznisu treba web sajt - Blog