Da li ste znali da se hiljade novih korisnika prijavljuje na Facebook svake sekunde? Ili da prosečan korisnik Fejsbuka provede preko 35 minuta dnevno pregledavajući svoj feed? I dok ovo možda čitate iz SAD ili Velike Britanije, Indija se može pohvaliti najvećim brojem korisnika Facebook.
Ali to je samo vrh ledenog brega. Uronite sa nama dok otkrivamo 36 intrigantnih Facebook statistika uredno kategorizovanih da pomognu vašim strategijama.
Možda ćete se zapitati koja je to vrsta Facebook statistike?
Opšte činjenice o Facebooku
Facebook demografska statistika
Statistika angažovanja na Facebooku
Poslovna statistika Fejsbuka
Statistika oglašavanja na Facebooku
Bilo da ste trgovac, vlasnik preduzeća ili samo radoznali entuzijasta društvenih mreža, ove statistike će vam ponuditi dublje razumevanje najpopularnije društvene mreže na svetu.
OPŠTE ČINJENICE FACEBOOK-a
Facebook je mesto gde idete da uhodite ljude, ćaskate sa svojim BFF-om, postavljate fotografije, prodajete proizvode preko Facebook prodavnica ili prikazujete oglase.
Ako ste marketinški stručnjak, to je pravo mesto za dosezanje ciljne publike.
Ali ti to već znaš.
Evo nekoliko činjenica o Fejsbuku koje niste znali.
Facebook ima 3,030 milijardi aktivnih korisnika mesečno
Facebook svakog meseca koristi 37.2% svetske populacije
Facebook je treća najpopularnija aplikacija na svetu
1. Facebook ima 3,030 milijardi aktivnih korisnika mesečno
Od drugog kvartala 2023. Facebook ima preko 3,030 milijardi aktivnih korisnika mesečno, što ga čini najvećom aplikacijom za društvene medije na svetu. Ovo je povećanje od +41 milion sa 2.989 milijardi u K1 2023. Pored toga, u drugom kvartalu 2023., dnevni aktivni korisnici Facebooka (DAU) dostigli su 2,06 milijardi, što je povećanje od 3% u odnosu na isti period prethodne godine.
2. 37,2% globalne populacije koristi Facebook mesečno
Otprilike 37,2% globalne publike koristi Facebook svakog meseca. Facebook je takođe najkorišćenija platforma društvenih mreža, sa rastom od 2% u odnosu na prethodnu godinu.
3. Facebook je treća najpopularnija aplikacija na svetu
Facebook je treća najpopularnija aplikacija među Android korisnicima u SAD, dok Google Chrome i Gugl drže prvu i drugu poziciju.
4. Meta je ostvarila neverovatnih 116,6 milijardi dolara prihoda u 2022.
Meta je ostvarila prihod od 116,6 milijardi dolara u 2022. godini, a približno 65 milijardi dolara je došlo od Facebook aplikacije.
STATISTIKA KORIŠĆENJA FACEBOOK-a
Da li ste se ikada zapitali koliko vremena ljudi provode na Fejsbuku? Ili koja populacija od ukupne svetske populacije koristi platformu?
Evo nekih od ključnih statističkih podataka o korišćenju Facebook-a koji će vam pomoći da se udubite u popularnost platforme:
5. Globalni korisnici provode u proseku 19,42 sata mesečno na Facebooku
Prosečan korisnik Facebooka provede 19,42 sata mesečno ili 35 minuta dnevno na platformi u 2022. godini, što je čini trećom aplikacijom za društvene mreže po broju korisnika. TikTok drži prvo mesto sa 23,3 sata, dok je YouTube drugi sa 23 sata mesečno.
6. 81,8% korisnika Facebook-ovih mobilnih aplikacija koristi Android uređaje
Od jula 2021., 81,8% Facebook-ovih mobilnih korisnika starijih od 18 godina pristupilo je platformi putem aplikacije sa Android uređaja. Dok je 14,8% korisnika pristupilo Fejsbuku preko aplikacije na iOS uređaju, a 3,4% korisnika koristilo je platformu sa mobilnog veb pretraživača.
7. 31% američkih korisnika redovno dobija vesti na Facebooku
Što se tiče toga gde Amerikanci dobijaju redovne vesti, Facebook nadmašuje skoro sve veb stranice društvenih mreža. Neverovatnih 31% korisnika kaže da redovno dobijaju vesti sa Faceboka.
8. Upotreba Facebook-a među tinejdžerima u SAD opala je sa 71% na 32%
Tokom godina, Facebook je bio svedok značajnog pada njegove popularnosti. Prema jednom izveštaju, upotreba Fejsbuka među tinejdžerima u SAD opala je sa 71% u periodu 2014-2015. na 32% u 2022. Ovaj trend Fejsbuka pokazuje pad u upotrebi tinejdžera od 39%.
FACEBOOK DEMOGRAFSKA STATISTIKA
Facebook nije samo gigant društvenih medija; to je demografska moć. Da li ste se ikada zapitali ko zaista stoji iza tih milijardi lajkova, deljenja i objava na Facebooku?
Da li ste znali da se Facebook, može pohvaliti sa ogromnih 315 miliona aktivnih mesečnih korisnika u Indiji ili da 7% korisnika generacije Z planira da napusti platformu?
Držite se i čitajte, jer svi brojevi o demografiji nisu ništa drugo do fascinantni!
9. Starosna grupa od 25 do 34 godine čini najveću publiku na Facebook-u
Nedavna studija o starosnoj demografiji Facebok pokazuje da starosna grupa od 25 do 34 godine ima najveći broj korisnika Facebooka. 29,4% svih aktivnih korisnika Facebooka spada u ovaj raspon.
Sledi starosna grupa od 18 do 24 godine, koja čini 22,6% svih korisnika Facebooka širom sveta. Zajedno, ove dve najveće starosne demografije korisnika Facebooka čine 52% svih aktivnih korisnika Facebooka.
10. 71,43% korisnika interneta u Sjedinjenim Državama redovno koristi Facebook
U 2022. godini, otprilike 71,43% korisnika interneta u Sjedinjenim Državama redovno je koristilo Facebook, što je skok sa 70,18% iz 2021.
11. Samo 18% Amerikanaca misli da platforma štiti njihovu privatnost i podatke
Kada je u pitanju poverenje, korisnici društvenih medija ne veruju Fejsbuku. U 2022., samo 18% korisnika Fejsbuka smatralo je da platforma štiti njihovu privatnost i podatke, što je pad sa 27% u 2021. Ovo je najniže od svih platformi društvenih medija, sa Tviterom na 23% i TikTokom sa 24%.
12. Indijci čine najveću bazu korisnika na Facebooku sa 315 miliona korisnika
Zemlje sa najvećim brojem korisnika Fejsbuka:
Indija: 315 miliona
SAD: 175 miliona
Indonezija: 119,9 miliona
Brazil: 109,05 miliona
Meksiko: 83,75 miliona
13. Facebook je popularan među muškarcima, sa 17,6% starosne grupe od 25 do 34 godine
Od januara 2023. godine, u starosnoj grupi od 25 do 34 godine, 12,3% svih aktivnih korisnika 14. 7% korisnika generacije Z planira da napusti Facebook 2023 Oko 25% korisnika generacije Z u Americi namerava da ređe koristi mrežu 2023. 7% korisnika između 18 i 25 godina namerava da napusti platformu. Ako su trgovci svjesni svoje ciljne grupe, Facebook i dalje nudi obilje marketinških mogućnosti.
14. 7% korisnika generacije Z planira da napusti Facebook 2023
Oko 25% korisnika generacije Z u Americi namerava da ređe koristi mrežu 2023. 7% korisnika između 18 i 25 godina namerava da napusti platformu. Ako su trgovci svjesni svoje ciljne grupe, Facebook i dalje nudi obilje marketinških mogućnosti.
FACEBOOK STATISTIKA ANGAŽOVANJA
Ne radi se samo o prijavi; radi se o pojavljivanju. Facebook-ova statistika angažovanja će vas naterati da ponovo razmislite o načinu na koji vidite onlajn interakciju.
Koji sadržaj odjekuje Facebookovom publikom? Ili koliko se priča objavljuje na Facebook-u svakog dana?
15. Preko 1 milijarde priča se deli preko Facebook aplikacija dnevno
Kreiranje i potrošnja priča su se povećale od kada su lansirane, sa više od milijardu priča koje se dele svakog dana širom Facebook mreže aplikacija.
16. Srednja stopa angažovanja na Fejsbuku je 0,060%
Brendovi vide srednju stopu angažovanja od 0,060% u svim industrijama, što je više od 0,47%, srednja stopa angažovanja svih industrija na Instagramu.
17. Više od 1,8 milijardi ljudi komunicira na Facebook grupama svakog meseca
Više od 1,8 milijardi ljudi koristi Facebook grupe svakog meseca. Postoji otprilike 70 miliona administratora i moderatora koji vode aktivne Facebook grupe, a više od polovine svih korisnika je u pet ili više grupa.
18. Objave sa fotografijama na Fejsbuku imaju najveći angažman od 0,12%
Ova najnovija činjenica o Facebooku će vas uzbuditi. Objave sa fotografijama na Facebooku imaju najveću stopu angažovanja od 0,12%, a zatim slede:
Statusne poruke: 0,11%
Video postovi: 0,08%
Postovi veza: 0,04%
19. 62% korisnika u SAD planira da gleda priče na Fejsbuku više nego danas
62% ljudi u SAD kaže da planira da koristi priče u budućnosti još više nego danas. 57% ljudi kaže da ih priče na Facebooku čine da se osećaju kao deo veće zajednice, a 65% kaže da im priče pomažu da se osećaju bliže svojim prijateljima.
20. Facebook Gaming sada akumulira 382 miliona sati striminga uživo
U trećem kvartalu 2022. Facebook Gaming je akumulirao 382 miliona sati gledanja strimova uživo, što je pad od rekordnih 1,29 milijardi sati strimovanja u K3 2021.
21. Prosečan korisnik Facebooka lajkuje 11 postova svakih 30 dana
22. Video snimci uživo na Fejsbuku dobijaju 26% veći angažman u odnosu na druge platforme
Korisnici Facebooka više vole striming uživo nego snimljene video zapise. Facebook dobija 26% veći angažman na video strimovima uživo od drugih platformi društvenih medija – verovatnoća gledanja strima uživo je 4 puta veća.
23. 81% preduzeća deli video zapise na Facebooku
Video marketing je sigurno popularan među poslovnom zajednicom. Skoro 81% preduzeća deli video zapise na Facebuku.
24. Više od 200 miliona preduzeća koristi Facebook aplikacije da dopre do kupaca
Meta je od početka pandemije COVID-19 pomogla nekoliko preduzeća da pređu na internet. Više od 200 miliona preduzeća koristi Meta aplikacije svakog meseca da kreira virtuelne izloge i dopre do kupaca.
25. Preko 70% korisnika Facebooka gleda lokalne poslovne stranice najmanje jednom nedeljno
Na Facebooku, najvećoj platformi društvenih mreža, 70% korisnika posećuje lokalne poslovne stranice najmanje jednom nedeljno
26. Za 53% je veća verovatnoća da će ljudi kupovati iz preduzeća kojima mogu da pošalju poruku, jer je razgovor ključ svakog posla.
Conversational Commerce već doprinosi prihodima od više kanala u jugoistočnoj Aziji i očekuje se da će rasti eksponencijalno. Veća je verovatnoća da će ljudi koji šalju poruke preduzeću kupovati u tom preduzeću, a kupci na tržištima u razvoju imaju 2,4 puta veću verovatnoću da će poslati poruku preduzeću.
27. Facebook prodavnice imaju više od milion globalnih korisnika mesečno
Tehnološki gigant se ponovo kladio na e-trgovinu dodavanjem Fejsbuk prodavnica. Od januara do marta 2021, Facebook prodavnice su prijavile u proseku milion globalnih korisnika mesečno i oko 250 miliona aktivnih prodavnica širom sveta.
28. 19% američkih kupaca počinje svoju pretragu na Facebooku
Ova statistika pokazuje da značajan broj američkih potrošača počinje svoju početnu pretragu proizvoda na Fecebooku. Ovo naglašava činjenicu da davanje prioriteta SEO strategijama na Facebooku može vam pomoći da postignete plodne rezultate. Dakle, sa pravom marketinškom strategijom i Facebook alatima, možete podsticati prodaju preko platforme.
Zamislite da pokrenete oglas i za nekoliko trenutaka on se prikaže na ekranima hiljada, ako ne i miliona potencijalnih kupaca. Intrigantno, zar ne? Ali šta je zaista potrebno za stvaranje talasa u ogromnom okeanu Facebook oglašavanja?
Da li ste znali da je 2,249 milijardi pojedinaca potencijalno dostupno putem Facebook oglašavanja? Ili da nevjerovatnih 93% prodavača redovno ulaže u Facebook oglase?
29. Marketinški stručnjaci mogu da dosegnu 2,249 milijardi korisnika pomoću Facebook oglasa
Prema Datareportalu, trgovci mogu da dosegnu ukupnu potencijalnu publiku od 2,249 milijardi korisnika putem Facebook oglasa – od aprila 2023. To je povećanje od 108 miliona sa 1,983 milijarde u aprilu 2022.
Zaista, najnoviji podaci pokazuju da je samo 75,3% Facebook-ovih mesečno aktivnih korisnika prikazano na platformi u poslednjih 30 dana do početka aprila 2023. Ova poslednja činjenica o Facebook oglasu pokazuje koliko je širok opseg za oglašivače.
30. Facebook Reels ima potencijalnu reklamnu publiku od 697,1 miliona korisnika
Još jedan popularan trend oglašavanja na Facebooku...
U poređenju sa drugim Facebook površinama, sledeće predstavlja moguću reklamnu publiku za različite lokacije Facebook plasmana:
Stories: 1,25 milijardi korisnika
Rezultati pretrage: 733,1 miliona
Facebook Marketplace: 495,7 miliona
Iako je publika za Reels oglase sada niža od publike Stories oglasa, Facebook snažno promoviše Reels. Stvari postaju zaista fascinantne kada pogledate sledeću Facebook statistiku…
31. Facebook je ostvario 3,3% prikaza oglasa sa Reels-a u 2022
Iako vam se ovaj broj može činiti relativno malim, ovo je veliki skok u odnosu na prošlogodišnji nepostojeći udeo. Iako je format (Facebook Reels) nov, on stalno dobija na popularnosti i otvara nove mogućnosti za oglašivače.
32. Prosečna cena po kliku Facebook oglasa je 1,72 dolara
Studija pokazuje da Facebook oglasi imaju cenu po kliku od 1,72 dolara u svim industrijama. Finansijski oglašivači imaju najvišu cenu po kliku na Facebook-u 3,77 dolara, zatim slede potrošačke usluge, poboljšanje doma, zapošljavanje i obuka za posao sa 3,08, 2,93 i 2,72 dolara, respektivno.
33. Facebook oglasi imaju prosečan CTR od 0,9% i CVR od 9,21%
Prosečan CTR za Facebook oglase je 0,9% u svim industrijama. Industrije sa najvišim Facebook CTR-om su:
Pravni oglašivači – 1,61%
Maloprodaja – 1,59%
Odeća – 1,24%
Lepota – 1,16%
fitnes – 1,01%
Prosečna stopa konverzije (CVR) na Facebook oglasima je 9,21%. Industrije sa najvećim CVR-om su:
Fitnes – 14,29%
Obrazovanje – 13,58%
Zapošljavanje i obuka za posao – 11,73%
Zdravstvo – 11,00%
Nekretnine – 10,68%
B2B – 10,63%
Bonus: Formula za izračunavanje Facebook CTR-a je:
Broj klikova na oglas ÷ broj prikaza oglasa k 100 = stopa učestalosti klikova34. Prosečan globalni prihod Fejsbuka po korisniku dostigao je 9,62 dolara
Facebook, koji se sada zove Meta, koristi metriku ARPU (prosečan prihod po korisniku) da prati svoj uspeh. U aprilu 2023. njegov ARPU je dostigao 9,62 dolara. Ako pogledate kvartalnu promenu, ARPU je opao za 11% (januar – april 2023). Godišnja promena njegovog ARPU-a bila je +0,8 (april 2022 – april 2023).
35. Facebook oglasi mogu doseći 63,7% Amerikanaca starijih od 13 godina
Facebook ograničava upotrebu svoje platforme za osobe mlađe od 13 godina. U 2022, 63,7% Amerikanaca starijih od 13 godina bilo je dostupno preko Facebook oglasa. Početkom 2022. godine, 54,8% Facebook-ove reklamne publike u SAD su bile žene, dok su 45,2% bili muškarci.
36. Prosečan korisnik Facebooka klikne na 12 oglasa mesečno
Na osnovu brojeva koje je objavio Facebook-ov alat za uvid u junu 2021., tipični korisnik Fejsbuka stariji od 18 godina: Kliknuo je ili dodirnuo medij od 12 Facebook oglasa (uključujući sponzorisane postove) u prethodnih 30 dana.Brojevi su takođe pokazali da je tipična žena korisnik kliknula na 14 oglasa u junu 2021, dok je muškarac kliknuo samo na 10 oglasa. Korisnici od 18 do 24 godine kliknuli su na 8 oglasa mesečno, a korisnici od 25 do 34 kliknuli su na 10 oglasa mesečno.
Dakle, eto ga, ljudi! Brzi obilazak opsežnog sveta Facebook statistike.
Ali zašto su ovi brojevi važni?
Ulozi su veliki, sa 3 milijarde aktivnih korisnika mesečno, a mogućnosti su neograničene. Demografski, angažovani, poslovni i uvidi u oglašavanje koje smo ovde istražili nisu samo brojevi. Zajedno, oni čine kompas koji preduzeća vodi ka značajnom prisustvu i unosnom rastu.
Koristeći ove uvide, preduzeća mogu da kreiraju strategije koje imaju odjek, kampanje koje očaravaju i objave koje ostaju.
Spremni da pretvorite ove statistike u priče o uspehu? Digitalno carstvo Facebooka čeka, a sa ovim uvidima u ruci, horizont nikada nije izgledao svetlije!
Želite da saznate više?
Pogledajte ove statistike društvenih mreža za 2023.
A ako to nije dovoljno, kurirali smo statistiku po pojedinačnim platformama društvenih mreža:
- Instagram statistics
- Twitter statistics
- LinkedIn statistics
- TikTok statistics
- Pinterest statistics
- Snapchat statistics
Izvor: Social Pilot
Facebook (Meta) za male biznise - Blog
Šta je Content marketing I zašto je važan - Blog
Da li je moj Biznis za Internet ? - Blog
Kamendizajn.rs: Odušak od užurbane svakodnevice - Blog
Uspešni primeri poslovanja malih preduzeća na Internetu - Blog
Prezentacioni veb-sajt za mala preduzeća: Sve što treba da znate - Blog
Kolika je cena izrade sajta, kako se formira i od čega zavisi? - Blog