By Super User on Thursday, 02 February 2023
Category: Zanimljivosti

10 razloga zašto je malom biznisu potrebna prodavnica Internetu


Prema SurePairoll-u, 74% malih preduzeća nema prodavnicu na mreži. Istorijski gledano, mnoga mala preduzeća su se oslanjala na pozitivnu predaju od usta do usta i svoju lokalnu zajednicu da bi izgradila i održala svoje poslovanje tokom godina.

Pozitivna usmena predaja i podrška zajednice će uvek biti važan faktor; međutim, više nije dovoljno samo za sebe da održi posao. Spoljno okruženje se menja u smislu demografije potrošača, kupovnih navika, vladinih propisa i tehnologije. Vreme je da se shodno tome prilagodimo kako bismo ostali konkurentni i relevantni u godinama koje dolaze.


#1 Ciljajte kupce kroz generacije

. U zavisnosti od toga koja ste generacija, verovatno ćete ići drugačijim putem kroz tok prodaje od svesti, do interesovanja, do odluka, na akciju. Neophodno je razviti mešavinu tradicionalnih i digitalnih marketinških strategija da biste zadržali postojeće kupce i privukli nove.

Istraživanje koje je sproveo JungleScout sugeriše sledeće:

Generacija Z (rođeni 1997-2002) – 11% kupuje samo u prodavnici i 89% na mreži
Millennials (rođeni 1981-1996) – 9% kupuje samo u prodavnici i 91% na mreži
Gen Ks (rođen 1965-1980) – 10% kupujte samo u prodavnici i 90% na mreži
Baby Boomers (rođeni 1946-1964) – 19% kupuje samo u prodavnici i 81% na mreži
Silent Generation (rođen 1925-1964) – 24% kupuje samo u prodavnici i 76% na mreži

Bez obzira na anketu ili izvor podataka, svi trendovi ukazuju na povećanje onlajn kupovine i smanjenje kupovine samo u prodavnicama za mlađe generacije. Kako starije generacije stare, neophodno je doći do novih, mlađih tržišta. 

Prema SurePairoll-u, 74% malih preduzeća nema prodavnicu na mreži. Istorijski gledano, mnoga mala preduzeća su se oslanjala na pozitivnu predaju od usta do usta i svoju lokalnu zajednicu da bi izgradila i održala svoje poslovanje tokom godina.


Pozitivna usmena predaja i podrška zajednice će uvek biti važan faktor; međutim, to više nije dovoljno samo za sebe da održi 


# 2 Usluživanje razvojnih navika kupovine

Zašto ljudi biraju da kupuju na mreži umesto u prodavnicama? Prema Globalnom izveštaju o potrošačima na mreži KPMG, potrošači biraju da kupuju na mreži za:

Mogućnost kupovine 24/7
Da uporedimo cene
Pronađite online prodaju i bolje cene
Biste uštedeli vreme
Radi pogodnosti da ne izlazim
Za veću raznolikost i izbor
Besplatne ponude za isporuku
Radi pogodnosti da sve bude na jednom mestu
Sposobnost lociranja teško dostupnih predmeta
Izbegavanje gužve i redova na kasama

Svake godine sve više ljudi kupuje onlajn. Ne dozvolite da vaš mali biznis ostane u prašini! Do 2040. Nasdak procenjuje da će 95% svih kupovina biti putem e-trgovine. 

#3 Apel upućenim potrošačima

Putovanje potrošača više nije jednostavno ulazak u prodavnicu da bi je pregledao i kupio. Danas su potrošači mnogo bolje upoznati sa beskrajnim informacijama na dohvat ruke i imaju mogućnost da sami istražuju. Salesforce procenjuje da 85% potrošača sprovodi onlajn istraživanje pre kupovine na mreži.

Čak i ako imate maloprodaju, bitno je da svoju fizičku lokaciju povežete sa digitalnim svetom. Budite transparentni, odgovorite na česta pitanja i prikažite svoje proizvode na mreži kako bi potrošači mogli doneti obrazovanu odluku o kupovini. Ako ove informacije nisu dostupne na mreži, verovatno gubite posao od konkurencije.

Štaviše, HubSpot procenjuje da 81% potrošača veruje savetima prijatelja i porodice u odnosu na poslovne savete. Ovo čini društveni dokaz, onlajn recenzije i svedočenja važnijim nego ikada ranije. Ako imate prodavnicu na mreži, možete podstaći klijente da ne samo da ostavljaju recenzije o vašem poslovanju, već i određene proizvode.



#4 Budite otvoreni 24/7 bez obzira na vladina ograničenja

Ko je ikada pomislio da bi vlada mogla da ograniči fizički pristup preduzećima? Dobrodošli u 2020! Pandemija COVID-19 dovela je do potpunog zatvaranja poslovanja, posebno u Viskonsinu gde su maloprodajni objekti bili zatvoreni nedeljama.

Nikada ne znate koje propise ili ograničenja može da primeni vlada, tako da je neophodno imati rezervni plan za nastavak rada. Za mnoge od nas ovo znači virtuelni rezervni plan u kome možemo da vodimo posao, a da pritom čuvamo vaše zaposlene i klijente.

Nažalost, Oberlo predviđa da će se čak 100.000 prodavnica zatvoriti u narednih pet godina zbog COVID-19. 

#5 Proširite svoj domet

Vaša lokalna zajednica je odličan izvor poslovanja, ali šta ako biste mogli da doprete do celog okruga, države, zemlje ili sveta prevazilaženjem geografskih ograničenja?

E-trgovina vam omogućava da proširite svoj doseg daleko izvan vaše lokalne zajednice, tako da možete da se povežete sa klijentima koji možda nikada nisu pronašli vašu fizičku lokaciju. Štaviše, e-trgovina je posebno moćna za niša tržišta.



#6 Niži operativni troškovi

Prodavnica za e-trgovinu može vam pomoći da smanjite operativne troškove u pogledu osoblja i nekretnina. Ne morate da ulažete u izlog ili plaćate zaposlene po ceo dan. Umesto toga, plaćate tehnologiju i usluge izloga na mreži u smislu ispunjenja porudžbina i usluga za korisnike. Mnogo je manje izgubljenog vremena i novca!



#7 Lako povećajte svoje operacije

Ako treba da povećate svoje maloprodajne operacije, to verovatno znači novi zakup, više zaposlenih i gomilu problema u tranziciji. Konačan prostor otežava skaliranje u fizičkim prodavnicama.

Daleko je lakše započeti s malim sa samo nekoliko proizvoda u vašoj prodavnici na mreži i vremenom povećati dodavanjem više proizvoda. Ne samo da možete skalirati proizvode, već i porudžbine.

Nema uskih grla u redu za odjavu ili frustriranih kupaca zbog dugog čekanja. Uvek možete da izgradite svoj tim za podršku na mreži, investirate u automatizaciju ili nadogradite tehnologiju do veće veličine. 

#8 Saznajte više o svom klijentu

E-trgovina generiše tone dragocenih podataka o klijentima i uvida koji se mogu koristiti za poboljšanje vašeg iskustva u marketingu i kupovini. Možete da koristite ove podatke da odredite koji su proizvodi najrelevantniji za potrošača, da generišete preporuke za dodatke proizvoda i dodatne preporuke za proizvode.


#9 Personalizujte korisničko iskustvo

Možete personalizovati sadržaj veb stranice tako da odgovara preferencijama potrošača za kupovinu. Pomoću segmentacije možete ciljati određene kupce koji su kupili dati proizvod. Na osnovu njihovih preferencija, možete prikazati različite proizvode, specijalne promocije, itd. Štaviše, preprodaja i unakrsna prodaja u obliku dodataka mogu se lako integrisati bez ikakvog pritiska prodaje.


#10 Ostanite konkurentni i relevantni

E-trgovina je prodavnica budućnosti. E-trgovina je konkurentski prostor, tako da želite da počnete da gradite svoju osnovu danas da biste bili relevantni i konkurentni sutra. Kada izgradite osnovu, možete početi da nadgledate i koristite trendove e-trgovine za nastavak uspeha. Glas, chat botovi, veštačka inteligencija (AI), društveni mediji, marketing sadržaja i marketing putem e-pošte postaju sve važniji za e-trgovinu.


Rezime

Gledajući unapred u 2023. i dalje, svaki maloprodajni trgovac na malo treba da investira u onlajn prodavnicu da bi ostao konkurentan, relevantan, profitabilan i otvoren u budućnosti. Nedavne promene u spoljnom okruženju samo su ubrzale i pojačale potrebu za onlajn prodavnicom. Investirajte u prodavnicu koja radi 24 sata dnevno za svoj posao!


Originalni tekst: Kreativna rešenja

Naslovna fotografija: Adda Infusion


Uspešni primeri poslovanja malih preduzeća na Internetu - Blog

Značaj Google My business servisa za lokalne biznise - Blog

Šopify − online platforma za vašu internet prodavnicu da ili ne ? - Blog

Lansirana je prva regionalna eCommerce web platforma – ECOMMERCE4ALL.EU - Blog

Leave Comments