By Super User on Wednesday, 14 June 2023
Category: Zanimljivosti

eCommerce: Šta je “Pay by Link” opcija plaćanja i kako može da bude korisna?

U današnje vreme, kada kao tržište beležimo eksponencijalni rast internet trgovine, idealno je predstaviti nove usluge i rešenja koja su pouzdana i daju dodatnu vrednost za kupce, ali i prodavce.

S obzirom da online plaćanja postaju sve popularniji izbor kupaca i na domaćem tržištu, danas ćemo predstaviti jednu od opcija koja pruža benefite kako za kupce, tako i za prodavce.

Izuzetno je teško kreirati i pronaći servise ili usluge koji sami po sebi daju win-win opciju, odgovaraju svima, a same po sebi nisu dodatni trošak – predstavljamo Vam "Pay by link" uslugu.

U ovom članku ćemo objasniti šta predstavlja "Pay by Link" (*Plaćanje putem linka), kako isti funkcioniše, koje su njegove prednosti za klijente i kako se poredi sa standardnim ecommerce rešenjima. Takođe, predstavićemo i primere iz prakse sa ciljem da prikažemo benefite korišćenja ove usluge. 

Koji su preduslovi za "Pay by Link" plaćanje?

Da bi se koristila "Pay by Link" opcija, jedino što prodavac mora imati jeste račun u banci. To je sve!

Sama činjenica da se ova usluga može koristiti bez potrebe instaliranja određenog softvera ili uređaja, bilo sa strane trgovca ili kupca, čini ovu opciju veoma jednostavnom za korišćenje.

Kada prodavac kreira link za plaćanje, obično se navode informacije o proizvodu ili usluzi koja se plaća, količini i ceni. Drugačije rečeno, kada pošalje link za plaćanje, prodavac je već pripremio porudžbinu sa proizvodima i/ili uslugama koju ste poručili. Kupac tada otvara link, proverava sadržaj porudžbine i ukoliko je sve u redu unosi svoje podatke za plaćanje, poput broja kartice ili drugih detalja.


Prednosti za kupce

Jedna od prednosti "Pay by Link" opcije je ta što je vrlo jednostavna i praktična za korišćenje. Kao što sam ranije pomenuo, ova funkcionalnost ne zahteva dodatne ili posebne softvere.

Kupac ne mora da poseduje registrovani nalog kod prodavca, niti je potrebno da ostavlja svoje lične podatke prodavcu. To znači da je ovaj način plaćanja izuzetno siguran i privatnost kupca je zaštićena.

Osim toga, ovaj način plaćanja je veoma brz, sve se može završiti online za svega par minuta preko bilo kog uređaja.


Prednosti za prodavce

Uvođenjem ove i sličnih funkcionalnosti prodavci izlaze u susret kupcima sa još jednim inovativnim rešenjem za plaćanje i kupovinu online.

Pored toga, pojednostavljuju se procesi za kolege u sektoru Korisničke podrške, koje inače imaju visoke ciljeve za dodatnu prodaju, pa im ovakve i slične funkcionalnosti mogu pomoći i olakšati dostizanje ciljeva – jer olakšavaju kupcima plaćanje.

Takođe, na ovaj način, uz pravovremenu obuku kolega u Korisničkoj podršci, možete uticati povoljno na smanjenje odustajanja od kupovine.


Primeri upotrebe "Pay by Link" opcije u internet trgovini:


  1. Pojedinačne transakcije: Ukoliko trgovac prodaje proizvode ili usluge putem društvenih mreža ili internet prodavnice, može koristiti "Pay by Link" opciju za primanje plaćanja. Na primer, ako prodajete ručno rađene proizvode ili umetnička dela, možete poslati potencijalnim kupcima unapred pripremljen link za plaćanje putem poruke ili e-pošte. To znači da će u linku već biti uključeni proizvodi koje je kupac želeo da kupi. Ovu opciju plaćanja možete često videti prilikom plaćanja internet domena ili hostinga, a može se koristiti u korisničkoj podršci gde radnik podrške može na licu mesta, kada već kucima vrši uslugu porudžbine putem telefona, da im ponudi da istu plate odmah.
  2. Pretplate i članstva: Ukoliko Vaša online platforma nudi pretplate ili članstvo, "Pay by Link" opcija se može koristiti za jednostavno i automatsko obnavljanje plaćanja, odnosno produženje članstva. Kada korisnik želi da produži pretplatu, može mu se poslati link za plaćanje na osnovu njegovog postojećeg paketa, koji će aktivirati plaćanje i automatski produžiti pretplatu.
  3. Uplata depozita: U nekim delatnostima, ecommerce platforme mogu koristiti "Pay by Link" opciju za prikupljanje online depozita za predefinisane iznose uplata. Na primer, prilikom kupovine paketa na VoD (Video-On-Demand) platformama ili Premium usluga dostave, korisniku se može poslati link za plaćanje depozita kako bi osigurao svoju rezervaciju.
  4. Promotivne ponude: Kada se sprovode promotivne akcije, kupcima se može poslati link sa specijalnim popustom ili ponudom, koji će ih direktno odvesti na stranicu za plaćanje sa već primenjenim popustom koji može biti samo za "Pay by Link" način plaćanja.

Ovo su samo neki od primera implementiranja "Pay by Link" opcije u internet trgovini, gde se ovaj način plaćanja može koristiti za pojednostavljenje procesa kupovine, povećanje konverzije i pružanje veće fleksibilnosti korisnicima.


Kako da aktiviram "Pay by LInk" uslugu?

Da bi se koristila "Pay by Link" opcija, jedno što vi, kao prodavac morate imati, jeste račun u banci.

U nastavku, predstavljam vam jedan dobar primer, kako "Pay by Link" uslugu možete vrlo jednostavno aktivirati u UniCredit Banci:

Potrebno je da pratite sledeće korake:

Korak 1. Popunjavate upitnik u kome kroz nekoliko ključnih informacija obrazlažete svoju vrstu biznisa. Nakon toga, UniCredit Banka vrši analizu poslovanja, i u ukoliko je potrebno, zahteva dodatnu dokumentaciju i dostavlja finansijsku ponudu;

Korak 2. Potpisivanje ugovorne dokumentacije;

Korak 3. UniCredit Banka vam dostavlja kredencijale za testiranje uz instrukcije i pristup back-office platformi. Nakon uspešnog testiranja, prosleđuje produkcione parametre i uputstvo za korišćenje.


Autor: IvanTanaskovic/eCommerce Magazin

Naslovna fotografija: Lyra.com


Šta je “Pay by Link” opcija plaćanja i kako može da bude korisna?

Woolnia: Neodoljivi Proizvodi od vune koji se prodaju širom sveta - Blog

13 razloga zašto vašem biznisu treba web sajt - Blog

​20 dobrih primera sajtova za mala preduzeća u 2023 - Blog

Najčešći tipovi web sajtova - Blog

Leave Comments