Važni elementi koji utiču na uspešnost lending stranice
Šta je lending stranica i čemu služi? Koji su bitni elementi svake landing stranice? Koliko lending stranica pomaže malim biznisima? Bitni tehnički elementi lending stranice.
Lending stranica je posebna vrsta veb stranice koja ima za cilj da posetiocima pruži jasne informacije i podstakne ih da preduzmu željenu akciju, kao što je kupovina proizvoda, prijava na newsletter ili popunjavanje obrasca za kontakt. Ova vrsta stranice je projektovana na način koji maksimizira konverzije i pruža efikasan put za ostvarivanje cilja.
Ključni elementi svake landing stranice su dobro osmišljen dizajn, jasan i privlačan naslov, precizan opis ponude, poziv na akciju (Call-to-Action) i društvene proof-ove, kao što su klijentske recenzije ili broj prethodnih korisnika. Ovi elementi zajedno stvaraju dobar utisak i motivišu posetioce da pređu na sledeći korak. Neke od najosnovnijih elemenata možete videti u tekstu Iskoristite marketinšku moć Landing Strane a neki od elemenata koji se nadograđuju na ove osnovne su
Kao najvažnije elemente koje preporučuju neke od vodećih svetski marketinskih agencija, poput Wordstrima, Hootsuita i drugih su:
Vaša jedinstvena prodajna ponuda (USP)
Vaša jedinstvena prodajna ponuda je šišanje koje izdvaja vaš proizvod ili uslugu od konkurencije. To je odgovor na mučno pitanje: „Šta ovu ponudu čini tako posebnom?" Nemojte se zakačiti na celu „jedinstvenu" stvar. Zamislite svoj USP kao način na koji svoju ponudu pozicionirate kao drugačiju (i bolju!) od svih ostalih.
Lending stranice treba da saopšte ovu ponudu na sažet način kako bi vaši posetioci odmah razumeli šta čini vaš proizvod ili uslugu privlačnim. Niz elemenata stranice govori priču o tome zašto je vaša ponuda jedinstvena:
a. Glavni naslov
Naslov lending stranice je prva stvar koju će posetioci pročitati. Zato je ključno da vrlo jasno opisuje šta posetilac može da dobije od vašeg proizvoda ili usluge. Neka vaš naslov bude prodoran i budi direktan u vezi sa svojim USP - ovo nije mesto za komponovanje nadrealističke poezije.
Pošto naslovi moraju da budu kratki i slatki, ponekad ćete koristiti podnaslov da biste pružili malo dodatnih informacija. Ipak, nemojte se zanositi ni ovde. Kao i kod naslova, kraće je bolje. Pomoćni naslov može imati dva pristupa:
Može delovati kao direktno proširenje naslova, u suštini završavajući misao. (Vaš naslov bi ipak trebalo da stoji sam za sebe.)
Ili može da ponudi dodatnu vrednost ili da prenese sekundarnu ubedljivu poruku koja je još uvek povezana sa vašim naslovom.
Ako vaša lending stranica traje dugo, ima smisla podsetiti posetioce na vaš USP uz pojačavajuću izjavu prema sredini stranice.
Kada ga pišete, uzmite u obzir ono što vaš čitalac zna a nije kada je prvi put kliknuo. Šta sada znaju što ranije nisu? Kako možete da odvezete svoj USP kući sada kada su dovoljno pripremljeni i naglašeni?
d. Završna izjava (opciono)
Završna izjava podržava vašu jedinstvenu prodajnu ponudu i daje vašem posetiocu poslednju šansu za konverziju. To je vaš pad mikrofona, vrhunac priče koju pričate o svojoj ponudi, pa neka se računa.
Jaka završna izjava može pružiti malu hitnost ili bi mogla podsetiti posetioca zašto su uopšte tamo. Za stranicu sa učestalošću klikova, takođe bi trebalo da ponovi vaš poziv na akciju (pogledajte dole) kako biste eliminisali potrebu za pomeranjem unazad.
Slika ili video koji prave razliku
Prvi utisci su važni, a slika "glavnog junaka" (ili pozadinski video) je verovatno prvi vizuelni element vaše lending stranice koji će posetioci videti.
U idealnom slučaju, slika heroja treba da prikazuje kontekst upotrebe. Ako vodite SaaS kompaniju, ovo bi mogla biti vaša ubilačka aplikacija koja radi na elegantnom modernom uređaju. Ili, ako ste u ecomm-u, to bi mogao biti neko ko puše ogroman balon vaše veganske žvake.
(Ako možete da prenesete emocije koristeći stvarne ljude, još bolje, ali izbegavajte korišćenje glupih slika koje će zvučati lažno.)
Bez obzira da li ste marketinški tim koji žonglira dizajnerskim i autorskim šeširima ili radite u odeljenju sa grupama za dizajn i sadržaj, vaše vizuelne slike i vaše reči (nadajmo se da su to moćne reči) lako mogu da započnu u silosima. Ove godine biste možda želeli da to promenite.
Pogledajte ovaj sjajan primer iz Coda-e, alata sličnog pojmu za zajedničko kreiranje dokumenata i lista. Realistički crtani vizuelni prikaz guštera sa kišobranskim repom je u lepom kontrastu sa ostatkom neutralne, moderne stranice — a naslov čini šaljivu kopiju/dizajn.
trendovi odredišne stranice – primer integrisane kopije i dizajna od strane koda
IZVOR Coda
Benefiti i karakteristike
Vašoj odredišnoj stranici je potrebna pomoćna kopija osim naslova da bi ubedila većinu ljudi. Ovde je ključno opisati benefite zajedno sa karakteristikama.Koja je razlika'? Karakteristika je specifičan kvalitet vašeg proizvoda ili usluge, dok Benefit opisuje pozitivan uticaj koji funkcija ima. (Evo jednostavnog primera: limunada koju prodajete može biti ledeno hladna, ali je prednost činjenica da vas rashlađuje tokom vrelog dana.)
Ponekad ćete čuti kako ljudi kažu da treba da pišete benefite, a ne karakteristike. Međutim, ako želite da ostvarite više konverzija, obično je pametno da kombinujete oboje zajedno – ali vodite sa prednostima kada možete.
Zanimljivi i korisnii video snimci proizvoda
Ova lista nije rangirana, ali ovo je prvi jasan trend sa razlogom: video snimci vaših proizvoda treba da budu marketinška prednost visokog prioriteta. Onaj koji koristite iznova i iznova. Nije ni čudo što vidimo ove front-and-centre na sve više odredišnih stranica.
Vaši video snimci proizvoda bi već trebali biti elegantni i dovoljni da usidre ove stranice. Ključ za njihovo efikasno korišćenje je odabir najrelevantnijih ili najprivlačnijih delova i njihovo spajanje. Goldcast, softver za marketing događaja, to zaista dobro radi.
Pogledaj VIDEO
Video snimci prikazani ovde pokazuju različite mogućnosti proizvoda u kratkim kratkim čarapama, a podešavanje galerije omogućava korisnicima da se vrate ako to žele. Vimeo takođe odlično radi na integraciji video zapisa proizvoda u dizajn svoje stranice i korišćenju sredstva da podstakne konverziju suptilnije.
Pogledaj VIDEO
Recenzije kupaca/Socialni dokazi
Ako trenutno vodite malo preduzeće, znate da su vaše onlajn recenzije važne. Bilo da se radi o pohvalama na društvenim mrežama, recenziji Mog preduzeća na Google-u ili predlogu na Redditu, neželjeni pozitivan pogled na vašu robu ili usluge je vredan društveni dokaz. Omogućava vam da znate šta vaši trenutni klijenti uživaju i, još više, daje vašim potencijalnim klijentima personalizovanu preporuku. I svi verujemo personalizovanim preporukama više nego čak i najboljoj kopiji oglasa ili slikama.
Zato nije iznenađujuće što je jedan od trendova odredišnih stranica za ovu godinu korišćenje recenzija kupaca tako da ih svaki posetilac odmah vidi. Kameleon to zaista dobro radi - pogledajte prikaz zaglavlja ovde.'
Na lending stranici društveni dokaz može imati više oblika:
Direktne ponude kupaca
Studije slučaja (ili veze do studija slučaja)
Video intervjui ili izjave
Logotipi kompanija kupaca
Društveni dokaz je verovatno najmoćniji alat koji vam je na raspolaganju, ali postoje dve najbolje prakse koje treba imati na umu.
Prvo i najvažnije, ne možete to lažirati! Ako ljudi namirišu pacova, biće vam teško da ih vratite. I, drugo, budite konkretni. Kad god je moguće, dajte im ko, šta, kada, zašto i kako vaših kupaca
Cilj Konverzije (Your Call to Action)
Cilj konverzije (vaš poziv na akciju)
Na kraju, ali ne i najmanje važno, odredišna stranica treba da bude usredsređena na samo jedan cilj konverzije — inače to nije odredišna stranica (pogledajte prethodni odeljak). Vašem posetiocu se ovo predstavlja kao poziv na akciju (CTA), koji može biti ili samostalno dugme na stranici sa klikovima ili obrazac na odredišnoj stranici dizajniran za generisanje potencijalnih klijenata.
Posebno je važno naglasiti da landing stranica treba da bude jednostavna za navigaciju i da se brzo učitava. Nijedan posetilac neće ostati na stranici koja sporo radi ili ima komplikovanu navigaciju. Takođe, stranica treba da bude responsivna i prilagodljiva za različite uređaje, jer sve veći broj ljudi koristi mobilne telefone i tablete prilikom pretraživanja interneta.
Kada je reč o malim biznisima, lending stranice igraju ključnu ulogu u njihovom online prisustvu. Ova vrsta stranica omogućava malim biznisima da ciljaju specifične segmente tržišta, povećaju vidljivost brenda i ostvaruju bolje rezultate u konverzijama. Uz dobro osmišljenu landing stranicu, mali biznisi mogu da privuku nove klijente i izgrade dugoročne odnose sa njima.
Kreativna upotreba boja
Psihologija boje je godinama isprepletena sa marketinškim strategijama. U stvari, u istraživačkoj studiji pod nazivom Uticaj boje na marketing, istraživači su otkrili da je do 90% odluka potrošača o određenim proizvodima zasnovano na boji.
To je prilično veliki procenat!
Ono što je zanimljivo je da nisu toliko same boje one koje podstiču konverzije, već kontrast boja koje se koriste. Zato je debata o crvenom i zelenom dugmetu dala toliko različitih rezultata.
Ovaj kontrast se takođe vidi u obliku padajućih senki i dodavanja dubine odredišnim stranicama koje su ranije bile ravne.
U 2022. godini videli smo kreativnu upotrebu različitih kombinacija boja za izražavanje raspoloženja i emocija u vezi sa brendom/kampanjem.
Videćemo da se ova kreativnost nastavlja u 2023. sa jarkim bojama koje se vraćaju zahvaljujući trendu nostalgije 80-ih i 90-ih koji prožima sve, od mode do dečijih igračaka.
Takođe ćete želeti da počnete da istražujete upotrebu gradijenata, suptilnih preklapanja boja i privlačnih pozadina.
Pored ovih osnovnih elemenata postoje i dodatni elementi koji u zavsnosti od prizvoda i usluga koje nudi lending strana, mogu dati dodatnu vrijednost za opšti utisak ...
Razigrana dugmad
Trendovi u dizajnu ili kopiranju su odlična inspiracija za eksperimentisanje, ali na kraju dana najbolja odredišna stranica je odredišna stranica sa velikom konverzijom.
Ali to ne znači da vaša dugmad moraju biti površno „submit" ili, u tom slučaju, velika i narandžasta. U stvari, Unbounce je otkrio da preciziranje dugmeta za poziv na akciju može da poboljša stopu konverzije do 90%. Promena poziva na akciju je odličan način da počnete da se igrate sa dugmadima na odredišnoj stranici
Možete se držati kreativnog kopiranja ili testirati dizajn. Lemonade, osiguravajuće društvo za kućne ljubimce, radi ovo tako dobro. Dizajn odredišne stranice ima minimalan crni, beli i sivi dizajn sa crtanim mačkama i psima u pokretu, plus svetle ružičaste akcente i dugmad brenda. Neki od ovih elemenata deluju na stranici—uključujući jednog od malih ljubimaca i dugmad.
Mikro animacije
Animacija na vašoj odredišnoj stranici je odlična za zadržavanje pažnje korisnika i nezaboravan boravak na stranici. (Kućni ljubimci sa stranice Lemonade? Divno.) Ali animacije takođe mogu pomoći da usmerite korisnika na interakciju sa vašom stranicom. Mikro animacije su alati za UKS dizajn koji vode korisnika da se kreće dalje niz stranicu ili da preduzme akciju. Ovo je nešto što ćete želeti da isprobate 2023. Ovo može biti jednostavno kao veze koje menjaju boju kada korisnik pređe preko njih kao suptilan podsticaj da klikne, ili složeno kao nešto poput ovog dugmeta za slanje.
Odeljci sa uputstvima
Iako će cilj svake odredišne stranice biti konverzija posetilaca, sadržaj će varirati. To bi mogla biti besplatna probna promocija. Registracija za događaj ili vebinar. Pregled proizvoda da rezervišete demo.
Sve ovo bi moglo imati koristi od odeljka sa uputstvima.
Ljudi vole vizuelne prikaze i liste da razbiju veće teme. U stvari, Semrush je otkrio da stranice sa listama na svakih 500 reči dobijaju 70% više saobraćaja. Iako vaša odredišna stranica nije članak ili post na blogu, to je stranica ka kojoj želite da usmerite saobraćaj. Ovo značajno povećanje saobraćaja vredi pokušaja.
Sanjiva pozadina
Do sada smo pregledali mnoge elemente odredišnih stranica, uključujući kopiju, slike, video, dizajn. Ali nismo razgovarali o jednom velikom elementu: pozadini. Ove godine možemo očekivati da ćemo videti još više sanjivih preliva u pozadini odredišne stranice.
Google je napravio Core Veb Vitals faktorom za rangiranje ranije ove godine, a očekuje se još jedno ažuriranje početkom 2022. To znači da je brzo učitavanje važnije nego ikad. Uverite se da su vaše slike komprimovane i da je na vašoj stranici omogućeno odloženo učitavanje su dobra mesta za početak. Sanjiva, gradijentna pozadina takođe može dodati dubinu vašem dizajnu bez povećanja vremena učitavanja.
Evo odličnog primera ovoga na delu sa Starri Interneta.
Pantone je objavio svoja predviđanja za 2022: tople, poznate, utešne boje. Na vrhu liste za sledeće proleće? Coral. Ovo će takođe biti trend odredišne stranice.
Ova boja se uklapa u neke veće teme koje smo ovde videli - sanjive, pristupačne, razigrane, jednostavne. Boja je topla i svetla, što je čini idealnom za pozadinu ili akcente na vašoj stranici. Ili, možete ići all-in, kao što to radi Recess na svojoj odredišnoj stranici ispod.
Da li to znači da cela vaša odredišna stranica mora biti puna belog prostora i monotonih akcenta? Ne! Šareni minimalizam je trenutno 100% u trendu i eksperimentisanje sa nekim smelim bojama može učiniti da se vaša stranica još više istakne.
Pored poboljšanja kognitivnog opterećenja, minimalizam takođe obezbeđuje brže vreme učitavanja što povećava stope konverzije.
Evo nekoliko ključnih faktora koje treba uzeti u obzir kada koristite modernu minimalističku odredišnu stranicu:
Jednostavan i direktan copy(tekst) - manje reči, više uticaja!
Skoro 30% odredišnih stranica ima previše kopija – Studija je pokazala da su odredišne stranice poslovnog sektora sa manje od 100 reči konvertovale 50% bolje od onih sa 500 reči ili više.
Jasan, direktan naslov.
Beli prostor, ili žuti, ili plavi. Šta god da odaberete, održavajte svoje stranice čistim i nenatrpanim i koristite nekoliko odabranih boja.
Jedan jasan CTA - korišćenje kontrastnih CTA boja za privlačenje pažnje.
Na kraju, imajte na umu da se čitljivost povećava za otprilike 11,8% u skladu sa dužinom kopije, pa neka kopija odredišne stranice bude kratka – recimo 250-300 reči – osim ako ne prodajete softver koji je komplikovaniji, složeniji proizvod poput SaaS proizvoda.
Izvori: Wordstream/Hubspot/Marketsplash
Iskoristite marketinšku moć Landing Strane - Blog
Najbolji primeri Landing stranice i zašto one konvertuju posetioce u kupce - Blog
Šta je Konzistentnost web sajta i zašto je važna za vaš biznis - Blog
Kako je mala prodavnica ribomaterijala izgradila svoj brend zahvaljujući prisustvu na Internetu - Blog
Kamendizajn.rs: Odušak od užurbane svakodnevice - Blog
13 razloga zašto vašem biznisu treba web sajt - Blog
When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.