By Super User on Monday, 03 October 2022
Category: blog

Zašto je važno imati kvalitetan opis proizvoda?

Imati danas dobar opis proizvoda jednako je važno kao i biti na Internetu, imati web sajt i koristiti društvene mreže. Opis proizvoda spada pod elemant content marketinga koji je važan deo  uspešnog online poslovanje. Dakle bez obzira da li prodajete jedan ili više proizvoda, svakom proizvodu se treba posvetiti posebna pažnja.

Sigurno se pitate a sta se to može napisati u opisu prozvoda ako ne upisati osobine i tehničke karakteristike poput boje veličina, dimenzija, i sličnih atributa ...

Evo jednog primera kako može izgledati pisanje opisa proizvoda na dva potpuno različita načina.... Na trenutak se stavite  u ulogu kupca ovih proizvoda pa procenite sami koji opis proizvoda vam je primamljiviji... 

Dok je prvi opis proizvoda imao samo najosnovnije informacije, drugi opis je u svom sadržaju predstavio neke benefite proizvoda i informacije o nekim zanimljivimim činjenicama

Dakle ukoliko želite biti konkurentni, potrebno je orijentisati se na opis kakav je u drugom primeru. Naravno ne treba ignorisati ni osobine proizvoda, koji treba da budu vidljivi ali u prvom planu treba da se nađe sadržaj kakav je u drugom primeru. 

Ko uopšte čita opis na stranicama vaših proizvoda? Postoji toliko mnogo drugih stvari koje treba uraditi na web sajtu u smislu optimizacije stope konverzije da opis proizvoda ne može da utiče na prodaju, zar ne?

Pogrešno. Dokazi iz studije e-trgovine koju je sprovela Nielsen Norman Group pokazuju da je   20% neuspešnih kupovina posledica nedostatka relevantnih informacija u opisima proizvoda.

85% anketiranih kupaca kažu da su im informacije o proizvodima i slike važne kada odlučuju od kog brenda ili prodavca da kupuju. (think with Google)

81% kupaca istražuje onlajn pre kupovine.(Semrush)

Dakle statistika kaze koliko je bitno imati kvalitetan opis proizvoda. A Da bi bili u mogućnosti da napišete konkurentan opis proizvoda potrebno je da se pridržavate sledećih smernica: 

1. Odgovorite na važna pitanja pre pisanja

2. Upoznajte svoju publiku

3. Pretvorite osobine proizvoda u benefite

4. Ispričajte priću 

5. Izbegavajte česte fraze

6. Uskladite tekst, fotografije i video



1. Odgovorite na važna pitanja pre pisanja

Pre nego što počnete da pišete, trebalo bi da postavite sebi nekoliko pitanja koja će vam pomoći u vođenju opisa proizvoda:

Kako da se obratim svojim klijentima 

Ko je moj tipičan kupac?

Zašto im je potreban ovaj proizvod?

Šta očekuju od proizvoda?

Gde će koristiti proizvod?

Koje dodatne informacije mogu da im ponudim za poboljšanje korisničkog iskustva?

Ova pitanja su u osnovi mešavina pitanja o proizvodu i pitanja kupaca. Pitanja o proizvodu su relativno laka, posebno u vezi sa specifikacijama. Međutim, ona koja se tiču obraćanju kupcima moraju da budu što je moguće uže definisana.

2. Upoznajte svoju publiku

Dakle da bi smo na pravi način mogli zainteresovati čitaoce opisom proizvoda potrebno je što bolje upoznati svoju pobliku. Da bi upoznali publiku potrebno je doći do odgovora na neka od ključnih pitanja

Da bi ustanovil profil osobe potrošača trebalo bi da saznamo koje su im želje, strahovi, ciljevi, i koje probleme može da im reši naš proizvod. Neko će možda reći da je dovoljno znati samo njihove osnovne karakteristike kao što su uzrast, kakvu garderobu nose, gde izlaze, kakvu muziku slušaju, šta prate na Internetu. To može donekle pomoći ali je previše opšte i neće imati za rezultat dolazak do usko traženog profila kupca.

Dok sa druge strane ako znamo njihove želje, snove, strahove, probleme koje im rešava kupovina našeg proizvoda na pola puta smo do kreiranja kvalitetnog opisa proizvoda.

Jedan od načina da dobijemo ovakve informacije je anketiranje korisnika, evidencija komunikacije sa potencijalnim klijentima, koji su vas kontaktiralisa pitanjima. Još jedan od načina je da na osnovu recenzenzija, koje su napisali onih koji su kupili vaš proizvod dobijeta bolju sliku o kupcima.

Osim toga moguće je iskoristiti  tehnike i alate koje nudi Internet. Dakle jedan od načina je istraživanje statistike posete  sajta. To podrazumeva ono što su najviše gledali čitali, gde su se najduže zadržavali. Zatim analiza  vama važnih ključnih reći koje su tražene Googlu uz pomoć Keywords planera, Google Trendsa I sličnih servisa. Zatim obratiti pažnju ono šta su posetioci najviše lajkovali i komentarisali na mrežama.

Kada dobijemo neku okvirnu sliku o profilu osobe potrošača onda možemo lakše znati kakav grafički dizajn da koristimo, koje slike I videa da istaknemo, kojim tonom da im se obratimo, I kojim detaljima da se posvetimo da bi probudili njihove emocije. 

3. Pretvorite osobine proizvoda u benefite

Dakle iz predhodnog primera sa štapicima videli smo razliku pisanja proizvoda , gde se u prvom slučaju opisuju samo tehnički detalji poput dimenzija, boja, mirisa. Dok kod drugog primera smo imali više istaknute benefite proizvoda. 

Navešćemo I primere koje je predstavio stručnjak za Internet marketing Istok Pavlović, koji je dao jedan jako zanimljiv savet, a to je kako  osobinu proizvoda pretvoriti u i benefite zanimljive i korisne kupcima.


4. Ispričajte priču (Storytelling)

Pričanje priče (storytelling) o proizvodu takođe predstavlaj jedan od izuzetno kvalitetnih načina da se predstavite svojim kupcima. Pričanje priče koja je vezana za vaš proizvod ili uslugu, pravi razliku između vas i konkurencije, tako što vas čini jedinstvenim i posebnim u odnosu na druge.

Dobra priča je upravo stvar koja izdvaja velike, poznate brendove, od nekih mediokritetskih. Kada imate dobru priču, nema mnogo problema oko marketinga. Potrebno je da učinimo da što više ljudi čuje našu priču. Ako je priča jaka, i dobar proizvod, onda sve ide glatko. Novinari će objavljivati tekstove o vama, besplatno. Jer oni traže priču, željni su dobre priče. Priča se polako širi organski, i to je ono što zovemo PR.

Ako nemamo priču, ako smo dosadni, onda moramo da plaćamo da "na silu" pričaju o nama i to ima neke efekte, ali uglavnom mnogo manje.

Ili, kako je to nedavno izjavio Elon Musk:


Kreiranje priče može ići u više pravaca a samo neki od njih su:

Povezivanje proizvoda sa nekim važnim događajima

Pričanje zanimljive studije slučaja o proizvod

Pričanje priče 


Moderna su vremena, pa tako danas dobra priča može biti u formi: teksta, audio zapisa ili video snimka. Pored toga što čitamo priče, možemo da ih slušamo (npr. u okviru nekog podcast-a) ili da se prepustimo priči gledajući neki video zapis. Mogućnosti su gotovo neograničene.

Ako se pitate koje priče možete da koristite, evo nekoliko predloga:

SAVETI ZA PRIČANJE PRIČA

Uz vežbu i praksu, sigurni smo da ćete pronaći svoj način pričanja priča koji će biti unikatan i samo vaš. Ipak, postoje neke stvari na koje treba da obratite pažnju u svakoj priči i situaciji u kojima hoćete da iskoristite storytelling kao alat kao što su sledeće:

  1. Uvek se vodite time šta će biti interesantno vašoj publici, a ne vama. To često znaju da budu dve u potpunosti različite stvari. Takođe, način pričanja priče (ili sama priča) koja je prošla jednom, ne znači da će uvek. Razmišljajte o tome kome pričate priču i prilagodite istu tome.
  2. Počnite od kraja, odnosno prvo definišite cilj svoje priče, a tek onda kako ćete i šta ispričati. Od cilja zavisi mnoštvo faktora u storytelling-u i zato ne zaboravite da se pozabavite prvo ovim segmentom.
  3. Ne zaboravite – cilj je da angažujete emocije, a ne razum onih koji vas slušaju. Samo na taj način će priča biti upamćena i postići željeni efekat.
  4. Pobrinite se da vaša priča sadrži neku tenziju, odnosno da zainteresuje vašu publiku i uključi iščekivanje u ceo taj proces. To možete postići obrtima u priči, naglašavanju nekih delova, neobičnim početkom, oscilacijama glasa…
  5. Staro dobro pravilo za pisanje sastava u školi može vrlo lako da se iskoristi i u storytelling-u. Napravite uvod, razradu i zaključak. To podrazumeva da na pravi način uvedete publiku u priču, objasnite im suštinu i na kraju poentirate

5. Izbegavajte česte fraze

Sigurno ste mnogo puta kako na televiziji tako I na Internetu naišli na reklame koje po svojim opisima liče jedna na drugu, jer je opis nakićen nemareljivim, našminkanim rečima I gomilom prideva. I sigrno ste bili ravnodušni na takav tekst, I rekli u sebi još jedan u moru istih proizvoda sa istom pričom. Neke od takvih fraza na koje jako često naiđemo izgledaju ovako..

"Zablistajte u punom sjaju ovog leta uz magični"…

"Vaš najbolji prijatelj u beskrajnoj paleti boja"…

"Osetite fantaziju iskonskih mirisa uz"…

"Doživite nezaboravan odmor u bajkovitom"…

Ukoliko je ovakav način pisanja vama dosadan I nezanimljiv, takav će biti I drugima ako ga na ovakav način napišete. Ovakve I slične fraze i izraze treba izbegavati jer deluju jednolično, dosadno i poistovećuju se sa hiljadama drugih proizvoda, što ih čini jednakima u poređenju sa konkurentima. Umesto toga treba uz pomoć benefita proizvoda kreirati opis proizvoda koji je merljiv, koji daje rešenje za određene probleme i dileme ili ističe različitost u odnosu na konkurenciju. Samo na taj način moguće je pridobiti pažnju potencijalnog kupca.


6.Tekst, fotografije i video

Ova tri elementa takođe igraju važnu ulogu za kompletiranje kvalitetno napisanog elementa. Naime tekst mora da bude sažet, zanimljiv, da ne bude prekratak, a ni predugačak. Da sa druge strane obiluje predhodno definisanim stavkama u tekstu. Takođe sve treba pratiti I forma u vidu čitljivog fonta odvojenih pasosa, izdvojenih teza i slično… Naravno sve ovo mora da prati kvalitetna fotografija ili više njih, a ukoliko postoji mogućnost uvek je dobro da se dopuni I sa snimljenim videom. 


Ovo su samo neke od najosnovnijih smernica koje treba uzeti u obzir pri pisanju opisa proizvoda. A svakako ukoliko želite da vaš opis proizvoda nađe put do većeg broja kupaca, treba mu posvetiti veliku pažnju i primeniti ove tehnike, koje svakako daju pozitivne rezultate što potvrđuju brojni primeri iz prakse i sprovedena istraživanja. 


Naslovna fotografija: Sellbrite

Šta je Content marketing I zasto je važan - Blog

Content Marketing Strategija - Blog

Uspešni primeri poslovanja malih preduzeća na Internetu - Blog

Blendtec -Sjajan primer izgradnje jakog online brenda - Blog

Leave Comments