Šta je Content marketing I zašto je važan

content-marketing



Content marketing (Marketing sadržaja) je proces planiranja, kreiranja, distribucije, deljenja i objavljivanja sadržaja putem kanala kao što su društvene mreže, blogovi, veb-sajtovi, podkasti, aplikacije, saopštenja za štampu, štampane publikacije i još mnogo toga. Cilj je da doprete do vaše ciljne publike i povećate svest o brendu, ostvarite prodaju, angažovanje i lojalnost.

Dobar sadržaj – kao što su postovi na blogu, informativni video snimci i još mnogo toga – koristi se za podsticanje kupaca da obave kupovinu, nežno ih usmeravajući ka pravom rešenju za njihove potrebe

Bez obzira da li kreirate blog za svoju veb sajt, objavljujete korisne tutorijale na YouTube-u ili pišete e-knjige i vodiče, i vi možete da koristite marketing sadržaja za razvoj svog brenda.


Šta je Content Marketing?

Content Marketing je vrsta marketinške strategije koja uključuje kreiranje i distribuciju vrednog, relevantnog i informativnog sadržaja kako bi se privukla ciljana publika i podstakla na kupovinu.

"Copywriting/Copy –predstavlja važan element content marketinga umeće pisanja teksta (copy-a) koji prodaje. Copywriting nije kitnjasto pisanje prepuno stiliskih figura, metafora, prideva… („Zablistajte u punom sjaju ovog leta uz magični..."). Dok pišemo o proizvodu nije dobro da razmišljamo o proizvodu, već o osobi koja ga koristi (tako nastaje „copy koji prodaje")".Istok Pavlovic

Ovaj oblik marketinga ne promoviše eksplicitno brend, već, umesto toga, stimuliše interesovanje potrošača za njegov proizvod ili uslugu. Ideja je što više vrednosti ponuditi potrošačima u vidu stručnog znanja, to će više biti zainteresovani da kupe vaš proizvod. Osnovni cilj ispričati priču o proizvodu, predstaviti proizvod kroz benefite , i odgovoriti na pitanja i delime koje ih najčešće zanimaju.


Photo: Semrush  




Neke od prednosti Content marketinga su:

Prezentuje znanje, stručnost i autoritet vaše kompanije u delatnosti koju predstvljate.

Gradi vaš kredibilitet, pomažući vam da steknete poverenje potrošača.

Gradi svest o brendu postavljanjem vašeg brenda na veb.

Povećava SEO vaše veb stranice tako da vas mogu pronaći novi kupci.

Gradi most poverenja postojeći kupaca, tako ih motiviše da ponovo kupuju.

Približava vašu delatnost novim potencijalnim kupcima I tržištima

Besplatno promoviše vašu veb stranicu.


Istraživanja pokazuju da 70 % Internet korisnika želi da nauči nešto više o proizvodu kroz Content marketing

Postoji mnogo vrsta marketinga sadržaja koje možete izabrati da uključite u svoju strategiju - evo nekih od najčešćih:


1. Content marketing na Web-u

Marketing sadržaja na Web-u se odnosi na bilo koji materijal koji objavite na mreži, ali preciznije, odnosi se na vaše veb stranice. Snažna strategija marketinga sadržaja na mreži će vam pomoći da se bolje rangirate na stranicama rezultata pretraživača (SERP) i da vas nađete pred pravim ljudima u pravo vreme.




2. Content Marketing na društvanim mrežama

Sa preko 4,2 milijarde globalnih korisnika društvenih mreža, lako je razumeti zašto toliko preduzeća ulaže u marketing društvenih mreža. Postoji veliki broj platformi (npr. Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, Snapchat) sa kojima možete raditi i nekoliko načina na koje možete kreirati i deliti sadržaj na svakoj od njih (npr. fotografije, video snimci uživo, unapred snimljeni video snimci, priče).




3. Infographic Content Marketing

Infografika prikazuje sadržaj, informacije i podatke u grafičkom formatu koji je lako razumljiv. Sa mešavinom jednostavnih formulacija, kratkih izjava i jasnih slika, infografika je odličan način da efikasno komunicirate svoj sadržaj. Oni dobro funkcionišu ako pokušavate da smanjite obrazovnu i/ili složenu temu kako bi svi članovi publike mogli da je razumeju.


4. Content Marketing blog post

Blogovi su moćan tip ulaznog sadržaja i omogućavaju mnogo kreativnosti u smislu njihove svrhe i teme. Sa blogom možete da radite stvari kao što su promovisanje drugog internog i eksternog sadržaja i članaka na blogu putem veza, dodavanje dugmadi za deljenje na društvenim mrežama i uključivanje informacija o proizvodu.



5. Content Marketing podkasta

Više od 60 miliona ljudi sluša podkastove na platformama Spotify i Apple Podcasts. Iz tog razloga, mnoga preduzeća i mediji su počeli da kreiraju i dele sopstvene podkaste.

Podkasti omogućavaju puno kreativnosti jer mogu biti o bilo kojoj temi po izboru. Pored toga, vi određujete druge faktore koji se odnose na podkast, kao što su ritam epizoda, ko je na podkastu, gde oglašavate podkast i koliko su epizode dugačke.


6. Marketing video sadržaja

Prema istraživanjima, 73% potrošača kaže da više voli da sazna o proizvodu ili usluzi brenda putem videa. Pored toga, video marketing može povećati konverzije, poboljšati i povraćaj ulaganja i pomoći vam da izgradite odnose sa članovima publike. Možete da izaberete da delite svoj video sadržaj na platformama društvenih medija, odredišnim stranicama ili na veb-sajtu saradnika u marketingu.


7. Content Marketing kroz plaćene oglase

Plaćeni oglasi vam mogu pomoći da dosegnete široku publiku i omogućiti vam da se pozicionirate na svim mestima na kojima želite da budete viđeni — plaćeni oglasi su posebno korisni kada su upareni sa ulaznim marketingom. Postoji mnogo mesta na kojima možete da delite plaćene oglase, uključujući društvene mreže, odredišne stranice, banere i sponzorisani sadržaj.



Dakle ovo su samo neki od najosnovnojih i najzastupljenijih načina za distribuciju Content marketinga. Ono što je bitno napomenuti je da pre distribucije morate predhodno utvrditi strategiju za predstavlanje vašeg Content marketinga. Uspostavljanje strategije je jako bitno iz razloga što pomoću nje zadajete ciljeve koje želite ostvriti, definišete publiku kojoj se obraćate, i birate kanale i načine promocije shodno tome gde se vaša predhodno definisana publika nalazi.

A neke od osnovnih načina koje morate uzeti u obzir pri definisunja vaše marketing strategije možete pročitati na linku ispod teksta...


...

Content Marketing Strategija - Blog

Izgradnja pravilne Content marketing strategije ima za cilj da po već proverenim metodama izgradi organizovani sistema sa specifičnim ciljevima, metrikom i procesima koji će sadržaj prilagoditi tačno zadatim predhodno određenim ciljevima I rezultatim
...

Primeri web sajtova sa zanimljivim Content marketing tekstovima - Blog

Copirajteri uvek iznova imaju drugačiji zadatak da napišu sadržaj koji će na zanimjiv način približiti proizvode i uslugu potencijalnim kupcima. Sposobnost da se pronađu tačne prave reči da se ispriča priča vaše kompanije nije lak podv
...

Kako da pišete kao Hemingvej - Blog

Ponekad nemamo inspiraciju za pisanje. Dešava se da je tražimo svuda oko nas, a kada je nađemo, to ipak nije dovoljno. Potrebno je da posedujemo još neke veštine da bismo bili dobar pisac. Kako da pišete kao Hemingvej Brian Clark, osnivač sajta Copyb
...

Najbolje Brand Awareness (svest o brendu) strategije za vaše poslovanje na Internetu - Blog

Da li ste ikada čuli da ljudi sebe nazivaju „ljudi iz Apple-a, „ljudi Nikea ili „ljudi trgovca Džoa?Ovo je ono što svest o brendu može učiniti za brend: ugraditi se u stil života potrošača i kupovne navike tako da ne moraju dvaput da razmišljaju p
...

Digitzer: 6 veština koje poseduje dobar kopirajter - Blog

Da biste bili dobar kopirajter morate, naravno, znati da pišete. Ali to nije dovoljno. Nije dovoljna samo vaša kreativnost i činjenica da znate sa rečima. U današnjem svetu reklame, potrebno je mnogo više od prosečnog teksta, pa makar on bio i neve
×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

Content Marketing Strategija
Kolika je cena izrade sajta, kako se formira i od ...