By Super User on Monday, 08 May 2023
Category: Zanimljivosti

BrightLocal: Istraživanje Lokalnih Online potrošača za 2023

Da li biste verovali da BrightLocal istražuje odnos između potrošača, onlajn recenzija i lokalnih preduzeća skoro 13 godina?

Od 2010. godine, videli smo značajan napredak u percepciji onlajn recenzija, načinima na koje preduzeća angažuju klijente da ostave povratne informacije i kanalima ili platformama na kojima se potrošači odlučuju da to urade.

Iako je jednostavna ocena zvezdicama možda bila dovoljna da ubedi potencijalne kupce u to vreme, naši nalazi tokom godina pokazuju da su najvažniji faktori pregleda evoluirali. Ovo, plus sve veća pamet kada je u pitanju otkrivanje lažnih recenzija, i promena percepcije različitih platformi za recenzije, čini pejzaž koji se stalno menja.

Želeli smo da nastavimo da istražujemo višegodišnju temu lažnih recenzija ove godine i istražimo kako se recenzije mogu razvijati van tradicionalnih platformi. Dakle, kako izgleda scena pregleda potrošača 2023. godine? 


Šta korisnici čitaju i pišu o lokalnim biznisima na Internetu

98% korisnika čita recenzije o lokalnim biznisima

37% korisnika ostavlja pozitivne recenzije

6% korisnika ostavlja negativne komentare

4% korisnika nikada ne ostavlja nikakve recenzije

Ključne stavke istraživanja

76% potrošača „redovno" čita onlajn recenzije kada pretražuju lokalna preduzeća, u poređenju sa 77% u 2021.
Broj potrošača koji čitaju onlajn recenzije „svakog dana" pao je sa 34% u 2021. na 21% u 2022. godini.
87% potrošača je koristilo Google za procenu lokalnih preduzeća 2022. godine, u odnosu na 81% u 2021.

Najvažnije industrije u kojima potrošači vide poslovne preglede kao najvažnije su: zdravstvo, automobilske usluge i uslužne kompanije/trgovine.

Procenat potrošača koji koriste Facebook za procenu lokalnih preduzeća opao je drugu godinu zaredom, sa 54% u 2020. na 48% u 2021. godini, a zatim na 46% u 2022.
42% potrošača je uvereno da su videli lažne kritike na Fejsbuku 2022. godine, u poređenju sa 37% u 2021.

Google je najpouzdanija platforma za recenzije u svim industrijama, iako Tripadvisor i dalje ima svoje mesto za preduzeća za smeštaj, Yelp održava snažan udeo poverenja za preduzeća sa hranom i pićem, a BBB se veruje za preduzeća u profesionalnim trgovinama i industriji nekretnina.

35% potrošača koristi YouTube za pronalaženje informacija o lokalnim preduzećima, 

32% koristi Instagram, 

20% koristi TikTok, a 

35% potrošača konsultuje svoje lokalne vesti. 

Koliko često potrošači istražuju preduzeća na mreži?

98% potrošača je koristilo internet za pronalaženje informacija o lokalnim preduzećima 2022. godine, u odnosu na 90% u 2019.
Procenat potrošača koji svakodnevno koriste internet da bi pronašli informacije o lokalnom preduzeću ostao je stabilan, 21%.
U 2020., 34% potrošača koristilo je internet za prikupljanje informacija o lokalnim preduzećima svakog dana. Ova brojka je pala na 21% 2021. godine, a procenat ljudi koji pronalaze informacije o lokalnim preduzećima na mreži ostaje statičan u 2022.

U 2022, 87% ljudi je koristilo Google za istraživanje lokalnih preduzeća (u odnosu na 81% u 2021).
Korišćenje Ielp-a za procenu lokalnih preduzeća smanjeno je sa 53% u 2021. na 48% u 2022.
Procenat potrošača koji koriste Facebook za poslovne preglede opao je drugu godinu zaredom, na 46% u 2022.

Najveća priča oko sajtova za pregled u 2022? Jasno je da sve više ljudi koristi Google za istraživanje lokalnih preduzeća. Ovo je poraslo sa 63% u 2020. na 81% u 2021. godini, a sada na 87% u 2022.

Šta je potrošačima važno u vezi sa onlajn recenzijama?

Do sada smo ispitali gde i koliko često ljudi čitaju recenzije i u kojim okolnostima pišu sopstvene—ali koji elementi sadržaja recenzije mogu nekoga da ubede da koristi lokalno preduzeće?

Želeli smo da saznamo koliko su recenzije važne za preduzeća u različitim industrijama, kao i da li se ocene zvezdicama i dalje smatraju važnim kao i drugi faktori.

Najvažniji faktori recenzija koji utiču na potršače i njihove odluke pri izboru lokalnig biznisa

88% korisnika smatra važnim da dobiju komentar na njihovu recenziju od strane prodavca

58% korisnika smatra važnim, da postavljenje recenzije ne budu starije od 2 do 4 sedmice

38% korisika smatra da ukupna ocena recenzija treba da sadrži 4 od 5 zvezdica


A kao najbolje metode za dobijanje recenzija od korisnika su: 34% mailom, 33% lično i 32% preko predračuna ili računa

Za još Detaljnije statističke podatke moguće je naći na stranici BrightLocal

Local Consumer Review Survey 2023: Customer Reviews and Behavior

RNIDS: Rezultati istraživanja upotrebe digitalnih tehologija u poslovanju - Blog

BusinessDIT: Statistika upotrebe veb sajtova i marketinga za Male Biznise u 2023 - Blog

Da li je moj Biznis za Internet ? - Blog

9 razloga zašto vašem biznisu treba web sajt - Blog

Leave Comments