Instagram u 2023. godini brzo se razvija kao društvena platforma, sa karakteristikama koje se menjaju, pomeraju i nestaju ponekad zapanjujućom brzinom.
Umesto da pratite ažuriranja platforme od Meta, oslonite se na čvrste podatke koji pokazuju šta tačno Instagram jeste sada i kako će se verovatno promeniti u narednoj godini.
Ovih 34 statistike o Instagramu slikaju sliku platforme sa promenljivom publikom koja ipak zadržava svoje mesto u pretrpanom društvenom pejzažu. Naći ćete neke vredne uvide za planiranje vaše Instagram marketinške strategije ove godine.
Opšte statistike Instagrama
Instagram je 8. najposećeniji sajt na svetu
Prema Semrushu, na osnovu ukupnog saobraćaja na sajtu, Instagram je jedan od top 10 najposećenijih sajtova na svetu, sa 4,25 milijardi ukupnih poseta mesečno.
Važno je da, iako većina korisnika pristupa preko mobilne aplikacije, ovaj podatak je dobar podsetnik da ljudi mogu gledati vaše objave na svojim desktop računarima ili laptopovima, takođe. To znači da ne možete računati da će svi videti funkcije koje su dostupne samo u aplikaciji, kao što su oznake proizvoda. Vredi spomenuti imena proizvoda u vašim opisima tako da korisnici veba mogu da ih pronađu ako su inspirisani da kupe.
Instagram je 9. najtraženiji pojam na Google-u
Facebook, YouTube i "vreme" sve su ispred Instagrama, ali s obzirom na to da se Insta uglavnom pristupa preko aplikacije, ovo je impresivan broj i još jedan dokaz da vaša publika možda gleda vaš sadržaj preko pretraživača - bilo mobilnog ili na računaru.
Instagram je 4. najkorišćenija društvena platforma
Samo Facebook, YouTube i WhatsApp su ispred Instagrama kada je reč o dnevnom globalnom broju aktivnih korisnika, pri čemu Instagram beleži impresivnih 1,386 milijardi ljudi.
Samo 0,1% korisnika Instagrama koristi samo Instagram
Verovatnoća da korisnik Instagrama ima i nalog na nekoj drugoj društvenoj platformi je 99,9%. Na primer, 83% korisnika Instagrama su i korisnici Facebooka, dok 56% koristi i Twitter, a 52% koristi i TikTok.
(Naprotiv, 81% korisnika TikToka takođe koristi Instagram.)
Šta to znači za marketare? Verovatnoća je da iste ljude dosežete na različitim platformama. Uverite se da je vaš sadržaj jedinstven, zanimljiv i relevantan za pratioce na svakoj platformi sa strateškom kampanjom preko platformi.
Instagram je najpreuzimanija aplikacija na svetu
TikTok dolazi na drugo mesto, a za njim slede Facebook i WhatsApp. S obzirom da je aplikacija Instagram postojala još od 2010. godine, to je impresivna pozicija na listi preuzimanja.
Statistike korisnika Instagrama
Instagram ima više od 2 milijarde aktivnih mesečnih korisnika
Rekli smo gore da 1,386 milijardi koristi Instagram dnevno – ali sada više od 2 milijarde koristi platformu mesečno, prema najnovijem izveštaju o zaradi Meta.
Pogledaćemo kako neke od glavnih demografskih grupa čine tu ogromnu korisničku bazu u narednim statistikama korisnika Instagrama.
Publika Instagrama je 52,2% muškaraca
I 47,8% žena. (Za sada, muško i žensko su jedine opcije polova dostupne za izveštavanje Meta.) Ovo je promena u odnosu na prethodne godine, kada je publika bila blago dominirana ženama. To je važna platforma bez obzira na to koji pol(ove) pokušavate da dosežete.
47% američkih odraslih koristi Instagram
Istraživanje Pew Research otkrilo je da skoro polovina Amerikanaca starijih od 18 godina koristi Instagram. A Forrester je otkrio da 40% odraslih u SAD koristi Instagram barem nedeljno. Poruka za marketare: Nije sve u Gen Z. Međutim...
Instagram je omiljena društvena platforma generacije Z
Globalni internet korisnici uzrasta od 16 do 24 godine preferiraju Instagram u odnosu na sve druge društvene platforme - čak ga rangiraju iznad TikToka. Ako je to uzrasna grupa koju pokušavate da dosežete, Instagram je pravo mesto za to.
To je takođe omiljena platforma za žene uzrasta od 25 do 34 godine, iako muškarci u toj grupi preferiraju Facebook.
61 % mladih od 12 do 17 godina koristi Instagram nedeljno
To je povećanje od 4 procentna poena u odnosu na prošlu godinu. U međuvremenu, korišćenje Facebooka u ovoj demografiji opada (na 40%), a korišćenje TikToka najbrže raste od svih (na 69%).
Korišćenje društvenih medija se jasno menja u ovoj demografskoj grupi, pa ako se bavite marketingom za tinejdžere, moraćete da budete spremni na brze promene. Čvrsta strategija slušanja društvenih medija može pomoći.
Statistike korišćenja Instagrama
Korisnici provode u proseku 11,7 sati mesečno na Instagramu
Na listi društvenih platformi, Instagram je na petom mestu, iza YouTube-a, TikToka, Facebooka i WhatsApp-a. Kako god da se posmatra, to je skoro pola dana svakog meseca provedenog u konzumiranju sadržaja na platformi.
Amerikanci provode 30,1 minut dnevno na Instagramu
To je tačno isto kao i na Facebooku, ali manje od TikToka, YouTube-a, Twitter-a i Snapchata.
Instagram je činio 17% vremena koje su odrasli amerikanci potrošili na društvenim mrežama u 2022. godini
eMarketer očekuje da će se ovo povećati na 18,6% u 2024. godini. U 2022. godini Instagram je i dalje bio ispred TikToka po procentu potrošenog vremena, ali do 2024. godine će biti izjednačeni.
Potencijalna publika oglasa na Instagram story je 996 miliona
Za referencu, potencijalno možete dostići 1,32 milijarde korisnika na glavnom fidu. Da li to znači da je glavni fid bolji oglas? Ne nužno. Sve zavisi gde vaša publika provodi većinu svog vremena.
Instagram analitika vam može pomoći da shvatite da li priče ili objave u glavnom feedu privlače više pažnje vaše publike. Iako ovo nije jedini faktor koji treba uzeti u obzir prilikom planiranja postavljanja Instagram oglasa, to je korisna tačka podataka koju treba imati pri ruci.
Najaktivniji brendovi objavljuju 17 story-a mesečno
Ovde postoji važna lekcija za preopterećene menadžere društvenih medija: Odmorite se. Ako najaktivniji brendovi objavljuju priče o svakom drugom danu, možete biti sigurni da kažete ne šefu koji očekuje dnevni sadržaj priča.
Instagram Reels statistika
Opet, za referencu, oglasi u fidovima mogu dostići do 1,32 milijarde, a oglasi u pričama mogu dostići do 996 miliona. Očekujte da će se ovo promeniti u narednoj godini kako reklame za kolutove postanu sve popularnije
Instagram poslovna statistika
Instagram je platforma društvenih medija broj 1 za povezivanje ljudi sa brendovima
Ova statistika dolazi iz Ipsos Marketing studije koju je naručila Meta. Tačna fraza je „ispitani ljudi su rekli da je Instagram mesto broj 1 za praćenje njihovih omiljenih brendova u poređenju sa drugim platformama". Šta to tačno znači može biti otvoreno za tumačenje, ali to svakako pokazuje da ljudi zainteresovani za vaš brend očekuju da će vas pronaći na Instagramu.
Prosečan Instagram poslovni nalog povećava svoje pratioce za 0,98% svakog meseca
Naravno, ovo se značajno razlikuje u zavisnosti od industrije. Evo nekih pokazatelja statistike rasta pratilaca na Instagramu specifičnih za industriju:
Obrazovanje: 0,03%
Zabava i mediji: -1,59%
Finansijske usluge: -0,07%
Hrana i piće: -0,88%
Nekretnine: -0,06%
Maloprodaja: -0,37%
Putovanja/ugostiteljstvo/slobodno vrijeme: 0,33%
Primetite da je rast trenutno negativan za mnoge industrije – zato nemojte biti uznemireni ako ste videli da je broj vaših pratilaca malo opao poslednjih meseci. Da biste se suprotstavili trendu, pogledajte naše savete za povećanje broja pratilaca na Instagramu ovde.
35% korisnika Instagrama će obaviti kupovinu na platformi 2023. godine
To je odmah iza Fejsbuka i TikToka, od kojih će oba imati procenat kupovine od 37%.
Ali procenti ne govore celu priču zbog različitog broja korisnika za svaku platformu. Evo kako se to razlaže u smislu stvarnih ljudi koji kupuju na svakoj društvenoj mreži:
Instagram čini 7,51% preporuka veb saobraćaja sa društvenih mreža
možda ne zvuči mnogo, ali to je zapravo trećeplasirana platforma iza Fejsbuka i Tvitera. (Facebook je vodeći u ovoj kategoriji sa 71,64%).
Važniji detalj ovde je da je udeo Instagrama u veb saobraćaju porastao za 88,2% prošle godine, dok se Facebook smanjio za 0,8%. Instagram je nekada imao pravi nedostatak načina za povezivanje sa veb lokacijama, ali to se dramatično promenilo sa funkcijama kupovine kao što su nalepnice sa linkovima i oznake. Pazite da ova brojka nastavi da raste.
Statistika oglasa na Instagramu
61% reklamne publike na Instagramu ima od 18 do 34 godine
Evo specifičnosti kako se raščlanjuje po godinama i polu.
Izor: Hootsuite
Social Pilot: 36 važnih Facebook statistika i činjenica iz 2023 - Blog
RNIDS: Značaj Google Business naloga i Promene statistike u Gugl biznis profilima u 2023 - Blog
Facebook (Meta) za male biznise - Blog
10 osnovih razloga zašto je svakom preduzeću potrebno prisustvo na Internetu - Blog
Prezentacioni veb-sajt za mala preduzeća: Sve što treba da znate - Blog