RNIDS: Značaj Google Business naloga i Promene statistike u Gugl biznis profilima u 2023

gmb


Registar nacionalnih domena Srbije na svom sajtu domen.rs bavio se važnsti Google Business Profile nalozima i njihovom značaju u poslovanju.O ovoj temi govorila Sonja Jovović, osnivač Profy Multi Media agencije.

Sonja Jovović je vlasnica Profy Multi Media, agencije za oglašavanje i edukaciju u korišćenju alata za oglašavanje na internetu osnovane 2016. godine.

Uspešno drži radionice korišćenja Ads alata u PK Beograda, Forum Media, Impact Hub-u i aktivno radi na edukaciji tržišta o značaju i mogućnostima oglašavanja na Google Ads platformama. Aktivno radi na edukaciji kako tržišta tako i zajednice koja okuplja kolege profesionalce iz oblasti oglašavanja i analitike, organizujući predavanja i druženja na kojima se razmenjuju znanja.

U ovom intervjuu Sonja  je dala odgovore na neka najvažnija  pitanja:

1. Šta je Google Business Profile i koje benefite korisnici imaju od njega?

2. Da li loklani biznis mora da ima nalog na Gugl mapama?

3. Zašto je važno da imamo overen Google Business Profile nalog?

4. Koliko se ljudi koji pretražuju oslanjaju na informacije koje mogu da pronađu na ovim nalozima?

5. Da li se ocene i komentari stvarno čitaju i koliki uticaj na odluke o kupovini ili korišćenju usluga imaju?

Ne propustite da čujete odgovore na ova ključna pitanja za vaše poslovanje. 



1. Šta je Google Business Profile i koje benefite korisnici imaju od njega?

Google Business Profile je još jedna od Guglovih platformi, na kojoj možete da prezentujete vašu firmu. Ona je bazirana na lokalu, odnosno na Gugl mapama i nepohodno je da firma stvarno postoji da bi bili ispoštovani svi uslovi kako bi se otvorio taj nalog. Firma mora da ima ili fizički čoveka koji će da odgovori na poziv, ukoliko su u pitanju branše kao što je vodoinstalater koji ide na teren i tu je bitno da može da se dođe do živog čoveka, ili da postoji fizička maloprodaja, kancelarija ili neki drugi oblik poslovanja gde ljudi mogu da stvarno lokalno dođu na to mesto koje je pinovano na mapi.


2. Da li lokalni biznis mora da ima nalog na Gugl mapama?

Ništa se ne mora u suštini, ali ukoliko vi sami ne otvorite vaš nalog to može Gugl uraditi za vas, ili neko treće lice, tako da je bolje da vi to sami uradite. Gugl može, na osnovu podataka koje ima o vama ili vašoj firmi, da formira nalog i da ga objavi. Isto tako, ako na primer, ja dođem kod vas u poslastičarnicu i svideli su mi se kolači, ja odem na mape, vidim da vas nema i mogu da vas dodam kao mesto koje nedostaje za biznis i onda će vaš nalog postojati, ali vi nećete biti vlasnici tog naloga.


3. Zašto je važno da imamo overen Google Business Profile nalog?

Važno je jako zato što jedino ukoliko je overen nalog i ukoliko ste vi vlasnik tog naloga, možete da odgovarate na review-ove, na ocene, na komentare i možete da menjate informacije koje se nalaze na tom nalogu. U suprotnom, ako nije verifikovan, to sve ne možete da radite. Ako je verifikovan nalog vi ćete moći da imate i direktan kontakt sa zainteresovanim klijentima, potencijalnim klijentima u vidu poruka preko kojih možete direktno da se dopisujete sa ljudima. Druga stvar, ukoliko vi ne overite svoj nalog, može se desiti da to uradi konkurencija, tako da je savet da to uradite. Nije retka situacija da se desi da, na onom dugmetu koje vodi do sajta, koje postoji na nalogu, konkurencija stavi link do svog sajta. Tako da je veoma bitno da imate overen nalog kome imate pristup.


4. Koliko se ljudi koji pretražuju zapravo oslanjaju na informacije koje mogu da pronađu na ovim nalozima?

Statistika za naše područje ne postoji, čak ni za bivšu Jugoslaviju. Statistika koju možemo da pronađemo da nađemo na internetu je vezana za Amerku. Te statistike kažu da oko 80% ljudi, čak i malo više, pretražuju pre nego što odu u prodavnicu ili pre nego što bi se uputili negde, oni proveravaju radno vreme, ako su neki specifični datumi i slično, proveravaju na Google Business Profile da li radnja radi u to vreme. Ukoliko ti podaci nisu ažurni, može se desiti da ljudi ne dođu do vas već odu kod konkurencije koja ima ažurirane podatke.


5. Da li se ocene i komentari stvarno čitaju i koliki uticaj na odluke o kupovini ili korišćenju usluga imaju?

Zvanična statistika je sa stranog tržišta, ali iz našeg iskustva kao agencije koja ima dosta klijenata kojima održavamo Google Business naloge, jako se čitaju review-ovi, a naročito se čitaju odgovori na negativne review-ove. Negativni review-ovi nekada za vas, u stvari, mogu da budu pozitivni jer ljudi vide način na koji odgovarate, ton kojim se obraćate nezadovoljnom korisniku, nekada to budu realno negativni komentari, ali 90% slučajeva to nije realno, već ljudi jednostavno nekada nisu raspoloženi pa daju takve komentare. Veliki procenat odluka se donosi na osnovu njih a naročito u turističkoj branši. LJudi tu dosta čitaju kakvi su komentari, da li je čist apartman ili ne, da li su ljudi koji tamo rade ljubazni i slično.

I nije realno da na review-ovima bude 5.0 prosek ocene, pogotovo ako je veliki broj review-ova. Tako da su ocene od 4.5 do 5.0 skroz u redu. 


Izvor: RNIDS



Promene statistike u Gugl biznis profilima u 2023 


Google Business Profile (GBP) ili doskorašnji Google My Business je besplatna platforma za pozicioniranje vašeg lokalnog preduzeća.

Trud i vreme uloženo u Gugl platforme višestruko se isplati jer je:

  • više od 40.000 pregleda u toku jedne sekunde
  • oko 8,5 milijardi upita svaki dan
  • Na Gugl mapama − više od milijardu aktivnih korisnika svakog meseca
  • 2,5 triliona upita godišnje u Gugl pretrazi.

Ukoliko još uvek nemate otvoren Gugl biznis profil (GBP) nalog, uputstvo kako da ga otvorite možete pogledati na Jutjub tutorijalu.

Koje aktivnosti su se do sada brojale?

Ranije se brojala svaka poseta bez obzira na to da li je došao nov korisnik ili je neko više puta tražio isti biznis. Takođe, ukoliko je jedan korisnik obavio više pretraga na nalogu, svaka aktivnost se brojala posebno.

U prethodnim izveštajima smo mogli da vidimo koliko je bilo:

  • pregleda slika i video-zapisa
  • pregleda postova, klikova na post
  • klikova na broj telefona/poziva
  • klikova na veb-sajt
  • klikova na prikaz puta do biznisa
  • zakazivanja rezervacija.


Šta se promenilo?

Od februara 2023. godine, statistika u Google Business Profile počela je da se crveni.

Razlog tome je što je Gugl promenio način kako sada gleda efikasnost aktivnosti koja se beleži na nalozima.

Pad u statististici se vidi kada se poredi mesec u 2023. godini sa istim mesecom u prethodnoj 2022. godini. 


U zavisnosti od vrste biznisa, mogu da se prikažu različite opcije:

  • meni
  • naručivanje hrane
  • rezervacije.


Šta ove promene donose?

Iako ovo ažuriranje može dovesti do toga da se u nekim nalozima vidi privremeni pad u statistici GBP, to je zapravo pozitivna promena za preduzeća na duži rok.

Neke od njih su dobre jer će davati realniju sliku o posetama, kao što je identifikacija istog korisnika u intervalu od 24 sata.

Primer: došli ste na nečiji Gugl biznis profil i pogledali ste sliku, video, zatražili informaciju o putanji, pogledali objavu, pogledali proizvod u prodavnici ili kliknuli na link objave. Gugl je to računao kao šest interakcija na nalogu. Sada se sve te aktivnosti računaju kao jedinstvena aktivnost u periodu od 24 sata.

Segmenti koji će nam nedostajati iz stare statistike jesu koliko ljudi je videlo slike i video-zapise, koliko ih je videlo postove ili kliknulo na link iz posta, jer sada ne možemo da budemo sigurni na koju vrstu sadržaja publika bolje reaguje.

IZVOR: HTTPS://WWW.PARTOO.CO/EN/BLOG/GOOGLE-BUSINESS-PROFILE-STATS-DROPPING/ 

Zaključak i savet

Ulaganje vremena i novca u ovu platformu se višestruko isplati.

Osim toga što će sama pozicija GBP naloga na Gugl pretrazi i Gugl mapama biti bolja, možete da linkujete stranice sa vašeg sajta u sekcijama postovi, prodavnica, pitanja i odgovori, meniju i na taj način dodatno promovišete sadržaj sa vašeg sajta. 


Izvor: RNIDS

Fotografije: RNIDS

...

10 osnovih razloga zašto je svakom preduzeću potrebno prisustvo na Internetu - Blog

Svedoci smo da živimo u vremenu u kome se sve brzo odvija, pa često neke stvari za koje smo nekad imali više vremena trenutno imamo vrlo malo, ili nemamo uopšte. Iz tog razloga danas ukoliko želimo da kupimo neki proizvod, pronađemo majstora za kola,
...

Prezentacioni veb-sajt za mala preduzeća: Sve što treba da znate - Blog

U današnjem digitalnom dobu, prisustvo na mreži je ključno za uspeh malih preduzeća. Jedan od načina da se postigne ovo prisustvo je putem prezentacijske stranice. U ovom postu na blogu ćemo pogledati šta sadrži veb prezentaciju malih preduzec
...

Najbolji primeri Landing stranice i zašto one konvertuju posetioce u kupce - Blog

Dobre odredišne stranice su zadivljujuće, dobro dizajnirane i imaju jedan jasan poziv na akciju, što na kraju povećava konverzije. Kombinuju ubedljiv jezik i efikasan dizajn kako bi motivisali posetioce da se pretvore u kupce. Da bismo podstakli va
...

Woolnia: Neodoljivi Proizvodi od vune koji se prodaju širom sveta - Blog

Woolnia predstavlja porodični biznis, u čijem fokusu su proizvodi od 100% merino vune. Od ćebadi, džempera, rajfova do bebi patofni - sav asortiman je visokog kvaliteta. Kako je nastala ideja  Vanja i Nenad Čorokalo su mladi bračni par iz Zrenja
×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

Hootsuite: Instagram statistike iz 2023 koje treba...
RNIDS: Google Display kampanje, 5 ključnih stvari