RNIDS: Google Display kampanje, 5 ključnih stvari

displ



Miloš Petrović je digitalni preduzetnik od 2008. godine, predavač i učesnik na više inostranih konferencija o digitalnom marketingu. Vlasnik je više sajtova, od kojih je najpoznatiji turistički portal wellness-spa.rs. Digitalni kreator i bloger o putovanjima. Google Ads i SEO ekspert i enzutijasta.

U ovom intervjuu dao nam je odgovore na sledeća pitanja:

1. Šta je preduslov za Google Display oglašavanje?

2. Koliko su Google Display kampanje efikasne i gde se sve mogu prikazivati?

3. Kolika je cena klika u Google Display kampanjama u odnosu na Search kampanje?

4. Koliko je važno geolokacijsko targetiranje u ovim kampanjama?

5. Koji su potencijalni problemi Google Display kampanja? 


1. Šta je preduslov za Google Display oglašavanje?

Preduslov za Google Display oglašavanje je da morate imati ili veb-sajt ili konkretnu aplikaciju koju želite da oglašavate. Znam neke situacije u kojima ljudi imaju samo Instagram ili samo Fejsbuk stranicu. To nisu pogodne stranice za ovaj tip oglašavanja i to je, da kažem, neka potpuno drugačija priča. Veb-sajt je osnova.


2. Koliko su Google Display kampanje efikasne i gde se sve mogu prikazivati?

Google Display kampanje trenutno kod nas nisu primarne, nisu baš u fokusu, a zapravo, to je greška jer one imaju jednu veliku moć. Znam da je sada dosta toga usmereno na Instagram i Fejsbuk kampanje, ali Google Display kampanje imaju veliku moć da se prikazuju na svim mestima gde je omogućena opcija Gugl prikaza i to je, na prvom mestu Jutjub, zatim veliki broj mobilnih aplikacija koje na taj nači, prikazom Google Display oglasa, monetizuju svoj sadržaj. Primera radi, jedna od aplikacija je Vajber, i mnogima je interesantno da im se reklama može prikazati na toj platformi, iz ugla oglašivača. I takođe, vrlo bitan segment su veb-portali. Mnogi poznati veb-portali imaju mogućnost da se na njihovom sajtu prikazuju Google Display reklame.


3. Kolika je cena klika u Google Display kampanjama u odnosu na Google Search kampanje?

Trenutno je ta cena klika poprilično niska. Dosta zavisi od postavke kampanje, ali recimo, kampanje koje imam prilike da pratim i da vodim, recimo da je neka prosečna cena klika u Srbiji 2-3 dinara, što je prilično fino po kliku kada uporedimo sa time šta se dešava na Instagramu i Fejsbuku. Možda su nekada tamo cifre bile niže, ali danas sigurno nisu. Zavisi to od još nekih parametara, ali definitivno, gledano po kliku, to je trenutno najisplativiji način oglašavanja.


4. Koliko je važno geolokacijsko targetiranje kada su ove kampanje u pitanju?

Ako postoji potreba u kampanji za geolokacijskim targetiranjem tu imamo više opcija. Ono što je specifično je da geolokacijsko targetiranje ovde radi, ali ne baš u celoj Srbiji. Ako želimo da pokrijemo samo određeni grad, možda manji grad, to treba testirati i videti da li će raditi. Beograd, poprilično radi savršeno. Ako se pokriva cela Srbija, to je u redu, ali geolokacijsko u smislu nekog manjeg grada, može biti problem i to je, možda potencijalno jedina mana u ovom trenutku, ako poredimo sa nekim drugim opcijama oglašavanja.


5. Koji su to potencijalni problemi kod Google Display kampanja?

Najčešći problem sa kojim sam se susreo su deca na Jutjubu. Recimo, vrlo često roditelji daju deci svoj telefon i kroz opcije targetiranja u Google Display kampanji mi vidimo da je u pitanju neko ko je, recimo, 35+ godina, žena, a zapravo je iza tog telefona dete. I dešava se da se ostvaruju klikovi, ali da u praksi nema efekta. Ipak, detaljna analiza Google Display kampanje pokazuje da se taj klik desio na nekom od dečijih Jutjub kanala, tako da isključivanje takvih kanala može poboljšati performanse Google Display kampanja. 



Izvor: RNIDS



...

Da li Google Ads funkcioniše za mala preduzeća? - Blog

Šta su Google oglasi?Google Ads, takođe poznat kao Pai-Per-Click (PPC) je oblik marketinga na pretraživačima. Vi birate skup ključnih reči koje su relevantne za vaše poslovanje i koje vredi platiti, a zatim pišete oglase na Mreži za pretragu koji će
...

Google servisi i alati koje svaki biznis treba da iskoristi - Blog

Već je odavno svima jasno koliko je Google važan dio Online sveta, pa čak i oni koji Internet i ne koriste, Ili koriste manje od proseka. Google je postao jedan od neizostavnih delova Interneta. Prosečan korisnik Interneta po istraživa
...

BusinessDIT: Statistika upotrebe veb sajtova i marketinga za Male Biznise u 2023 - Blog

Veb sajtovi za mala preduzeća su mnogo više od  digitalnih izloga. Oni su moćni alati koji mogu da podignu prisustvo brenda na mreži i podstaknu rast poslovanja.Na ovom digitalnom tržištu, malim preduzećima je potrebno snažno prisustvo na Int
...

16 razloga zašto vašem biznisu treba web sajt - Blog

Mnogi vlasnici preduzeća pitaju: „Pošto imam malo preduzeće sa malom radnom snagom i pošto ne prodajemo ništa na mreži, da li mi treba veb sajt?Odgovor je DA!Ako imatesvoj privatni posao, trebalo bi da imate veb lokaciju da ne biste gubili kl
...

Prezentacioni veb-sajt za mala preduzeća: Sve što treba da znate - Blog

U današnjem digitalnom dobu, prisustvo na mreži je ključno za uspeh malih preduzeća. Jedan od načina da se postigne ovo prisustvo je putem prezentacijske stranice. U ovom postu na blogu ćemo pogledati šta sadrži veb lokacija za prezentaciju malih p
...

Kolika je cena izrade sajta, kako se formira i od čega zavisi? - Blog

Najćešće prvo pitanje klijenata glas: Kolika je cena izrade sajta? Ovo pitanje muči mnoge vlasnike biznisa, koji se po prvi put sreću sa potrebom za sajtom. Dati odgovor je nemoguće bez predhodno definisanih potreba i želja od strane klijenata.
×
Stay Informed

When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.

RNIDS: Značaj Google Business naloga i Promene sta...
Facebook (Meta) za male biznise