Važni elementi svakog web-sajta na koje morate obratiti pažnju
Prilikom planiranja i izrade vaših Web-projekata potrebno je voditi računa da projekat poseduje određene elemente koji predstavljaju važne delove vašeg projekta. Neki od njih se tiču tehničkih pravila, a neki dizajnerskih elemnata. Uglavnom neki od nezaobilaznih elemenata koje morate imati su :
Izbor domena i hostinga
U skladu sa vašim planovima o broju planiranih poseta na vašem web-sajtu, kao I njegovom obimu, potebno je izabrati odgovarajući tip web-hostinga. Pametan izbor hostinga je veoma važan jer kasnije mogu nastati problemi ako ste uzeli hosting koji nije odgovarajući broju poseta vašeg sajta, može nastati zastoj u saobraćaju, time i gubitak klijenata. Detaljnije o izboru hostinga možete naći na našoj strani o TIPOVIMA HOSTINGA. Što se tiče izbora domena veoma je bitno da naziv vašeg domena odgovara vašoj delatnosti da se lako pamti i da ima odgovarajuću ekstenziju. Više o izboru domena i hostinga možete naći u teksto vima na blogu, Izbor odogvarajućeg domena i tipovima veb hostinga
Izbor tehnike za izradu sajta
Izbor tehnike predstavlja jedan od najvažnijih elemenata planiranja pre izrade sajta. A izbor tehnike se usklađuje sa potrebama klijenata i određenim tipom sajta koji se radi. Najčešće se koriste CMs platforme koje mogu da se primene na više tipova sajtova. Više informacija pročitajte na našem blogu o tipovima sajtova i objašnjenje CMS sistema.
Responsive Dizajn
Jedan od kljućnih i danas obaveznih elemenata je da vaš web-projekat bude responsiv, tačnije da prikaz sadržaja sajta bude prilagođen svim uređajima poput laptopova, tableta a posebno telefona. A zašto posebno telefona ? Po globalnim statističkim podacima posete sa telefona su mnogo veće u odnosu na sve druge uređaje, a Google kao jednu od najvažnijih stavki u rangiranju na svojim stranama ima i uslov da web sajt ima pod obavezno prilagođen prikaz mobilnim uređajima.
SSL sertifikat
Posedovanje ssl sertifikata takođe predstavlja jedan od bitnih elemenata koje Google uzima u razmatranje pri rangiranju web-stranica. Posebno je neophodno na web-stranicama koje su prodajnog tipa ili stranicama na kojima je potrebno da posetioci ostavljaju neke lične informacije. A svakako i njihov opšti utisak je mnogo veći i osećaju se bezbednije ukoliko web stranica poseduje ovaj sertifikat. Više o SSL sertifikatu možete naći na našem blogu.
Prijava na pretraživače
Nije potrebno ni govoriti koliko je važno da vaš web-projekat bude vidljiv na pretraživčima, pa je neophodno prijaviti se na ove servise. Trenutno Google koristi servis Search Console za prijavu web-stranica. Osim toga što vas ovaj servis prijavljuje U pretrazi on poseduje i mnoge druge funkcije. Najime kada se prijavite na njega na određeni period dobićete korisne informacije u veyi vašeg sajta a semo neke od njih su:
Kolika puta je bio prikazan vaš sajt u pretrazi na mesečnom nivou
Koliko posetilaca je u pretrazi kliknulo na vaš sajt
Koje su kljućne reči koje su korisnici kucali kada je izašao vaš sajt u pretrayi
Na kojoj ste se poziciji u pretrazi nasli za određenu stranicu
Iz kojih zemalja su došli posetioci
Preporuke o tehničkim nedostacima vašeg sajta koje treba poboljšati da bi ste bili bolje rangirani
Imnogi drugi korisni saveti...
Fotografija i Video
Izuzetno bitan elemenat su kvaltitetne fotografije i video materijali. Ovi elementi imaju jako bitnu ulogu da u kljućnih par sekundi prilikom posete ostave utisak na posetioca web sajta, da mu zadrže sto duže moguće pažnju. I ne samo to već kvalitetnim fotografijama i video materijalima vaš sajt izgleda konkurentnije i ozbiljnije. Ukoliko nemate ovakav vid materijala poglrdajte našu preporuku kvalitetnih sajtova sa besplatini foto i video sadržajima.
Tekstualni sadržaj
Jedinstveni tekstualni sadržaj takođe ima veoma važnu ulogu u kvalitetu vašeg sajta a pored toga igra značajnu ulogu u optimizaciji za pretraživače, jer Google izuzetno voli sajtove sa originalnim tekstualnim sadržajem. Naime Google uvek daje prednost sajtovima koji imaju kvalitetan tekstualni sadržaj. Ukoliko niste u moćnosti sami da ih napišete nađite nekog iz vaše oblasti da vam napiše originalni tekst
Konzistentnost dizajna
Konzistentnost predstavlja skladnost celine izgleda vašeg sajta. Ona podrazumeva da skup grafickih, vizualnih i tehničkih elemenata zajedno čine skladnu celinu. To podrazumeva da neki od elemenata na sajtu ne odvlače pažnju "Bodu oći" i time odvlače pažnju od kompletnog izgleda sajta. Ukoliko postoje takvi detalji onda sajt gubi na svojoj verodostojnosti I ozbiljnosi. Osim ako nije u pitanju marketinški isplaniran detalj koji ima za cilj baš da bude upadljiv….
Ukoliko ne postoji marketinški cilj, onda takvih upadljivih detalja ne sme biti jer statistika kaža da 75% potencijalnih kupaca procenjuje kredibilitet kompanije na osnovu dizajna web stranice Dakle izuzetno veliki broj posetilaca obraća pažnju na dizajn veb stranice u koju svakako kao bitan element čini konzistentnost. Ukoliko vas zanima pročitajte detaljnije o Konzistentnosti na našem blogu
Optimizacija (SEO)
SEO presdstavlja skracenicu od reči Search Engine Optimisation, koja označava svaku akciju koja je obavljena na sajtu i van njega u cilju što boljeg rangiranja sajta na pretraživačima za određene oblasti I ključne reči. Taj proces poboljšava organsku vidljivost na pretraživačima odnosno besplatnim rezultatima pretrage. statistika kažre da Google pretraživač u svetu drži preko 90 odsto svetskog udela u online pretraživanju Interneta. U proseku svake sekunde na Googlu se ostvari oko 63 000 pretraga. Dok prosečni korisnik Interneta u proseku pretražuje na Googlu u 3 do 4 puta dnevno kažu zvanični podaci istraživanja. Neka najčešća podela obuhvata onsite seo, off site seo, i lokalni seo. Ukoliko se želite detaljnijue upoznati sa Optimizacijom pročitajte naš tekst o Osnovama optimizacije, kao i tehnikama On site optimizacije
Društvene Mreže
Ako vodite naloge na društvenim mrežama koji su povezani sa temom vašeg web-sajta bilo bi dobro da ih uvežete, da vaš sadržaj sjata delite na mrežama kao i da svaki vaš sadržaj na sajtu ima opciju da može biti deljiv i na profilima mreža vaših posetilaca. Uveyivanje možete uraditi na brojne načine. Jedan od njih je da na sajtu imate ikonice mreža koje vodite, u koje je ugrađen link koji vodi ka mrežama. Druga opcija je da ubacite dodatak na sajt koji učitava postove sa mreže na vašoj stranici. Ili možete jednostavno ugraditi kod određenog posta ili više njih preko opcije embeda vašu web stranu.
Praćenje poseta
Ako imate sajt za firmu, uložili ste novac najpre u sam sajt a zatim u održavanje, a tu je i reklamiranje, sasvim je u redu da želite da vidite i izmerite rezultate. Google Analitika je besplatno i dobro rešenje sa kojim možete da pratite šta se dešava na vašem sajtu kada su posete u pitanju, odakle dolaze ljudi i što je najbitnije odakle odlaze sa vašeg sajta. Ako sami pravite sajt, imajte u vidu da je potrebno da otvorite nalog na Google Analitici i povežete je sa sajtom. Ako neko drugi pravi sajt za vas, naglasite da želite da koristite Google Analitiku i da je potrebno povezati je sa sajtom.
About strana
About strana je takođe jedan od bitnih elemenata, jer daje ukratko opšte informacije o vama, vašoj delatnosti, proizvodima i čini da se na pravi način predstavite vašim posetiocima. Ovakva strana ukoliko je imate daje dodatno poverenje u ozbiljnost i verodostojnost kako vašeg vašeg web-sajta tako i vaše kompletne delatnosti.
Jednostavan i brz način za kontakt
U vremenu kada je potrebno biti u pravo vreme na pravom mestu potrebno je imati na sajtu i neki od elemenata za brz kontakt sa valsnikom sajta. Da li je to neka chat, aplikacija , kontak forma, dugme za viber whatsup, Messinger. Ili broj telefona na koji posetilac koji gleda vačš sajt, može jednim klikom na vaš broj da vas pozove i ostvari kontakt. Sve ovo je veoma važno iz razloga što posetioci žele da što prije dobiju informaciju koju traže. Ukoliko se to ne desi oni odlaze na drugo mesto. Zato je važno naći neki kanal komunikacije na koji možete biti dostupni u što kraćem vremenu. Jedan od najčešćih elemenata koji se koristi je kontakt forma.
Kontakt forma predstavlja most između posetilaca vašeg sajta i vas. Važno je omogućiti posetiocima da mogu da postave dodatna pitanja, informišu se ili ostvare komunikaciju sa vama preko Web forme. Osim komunikacije koju ostvarujete sa potencijalnim klijentima, dobijate i mogućnost za obavljanje novosti, sa onima koji su ostavili svoje email adrese putem web forme.
Poziv na akciju (Call to action)
Poziv na akciju je momenat kada od ljudi tražimo da nešto urade – ostave nam email adresu, pozovu neki telefon, kupe neki proizvod. Svaka direktna marketing kampanja mora imati nekakav call to action, obično na kraju landing stranice, ali može da se ponvi i nekoliko puta tokom teksta. Dobar copywriter zna u kom trenutku da stavi call to action – obično u momentu kada posetilac doživljava kulminaciju emocija koje su se polako nagomilavale dok je čitao.
Tako akcije na strani kao što su preuzimanje elektronske knjige, kataloga, ostavljanje email adrese, rezervisenje usluge, plaćanje karte za dogadjaj, skidanje aplikacije, preuzimanje dokumenta, naručivanje proizvoda I usluge, prijava na informisanje o određenom proizvodu I usluzi, dugme za bilo koji način kontakta (mail. Telefon. chat)…. predstavljaju vid poziva na akciju koji je u suštini najbitniji element landing stranice jer na taj nači dolazi do kontakta izmedju klijenata i ponuđača usluge.

Šta je domen i kako odabrati odgovarajući - Blog

Šta je SSL i koja je njegova uloga ? - Blog

Šta je CMS i kakav ima uticaj na izradu sajtova - Blog

Tipovi web sajta - Blog

Šta je Konzistentnost web sajta i zašto je važna za vaš biznis - Blog

SEO osnove rangiranja na Google-u - Blog

Uspešni primeri poslovanja malih preduzeća na Internetu - Blog

Woolnia: Neodoljivi Proizvodi od vune koji se prodaju širom sveta - Blog
When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.