By Super User on Sunday, 05 September 2021
Category: blog

16 razloga zašto vašem biznisu treba web sajt


Mnogi vlasnici preduzeća pitaju: „Pošto imam malo preduzeće sa malom radnom snagom i pošto ne prodajemo ništa na mreži, da li mi treba veb sajt?"

Odgovor je DA!

Ako imatesvoj privatni posao, trebalo bi da imate veb lokaciju da ne biste gubili klijente od konkurenata koji ga već imaju.

Štaviše, da li ste sigurni da ne možete da prodajete svoj proizvod na Internetu? COVID-19 je promenio maloprodajne navike, sa milionima kupaca na Inernetu koji traže sve, od knjiga preko klipova do kuća do prirodnog gasa i još mnogo toga. Dakle, dok ste mrtvi, vaš konkurent je verovatno video koliko veb prezentacija može biti efikasna za njihov posao.

A sigurno ne želite da budete u zaostatku


Štaviše, da li ste sigurni da ne možete da prodajete svoj proizvod na mreži? COVID-19 je promenio maloprodajni pejzaž, sa milionima kupaca na mreži koji traže sve, od knjiga preko klipova do kuća do prirodnog gasa i još mnogo toga. Dakle, dok ne postojite na webu, vaš konkurent je verovatno video koliko veb sajt može biti efikasan za posao i sigurno je to i iskorisitio.


1. Web sajt gradi poverenje i čini vas verodostojnim izborom

Poverenje je jedna od najvažnijih stvari za uslužna preduzeća. Jednostavno rečeno, ako vam potencijalni kupci ne veruju, neće koristiti vaše usluge. Posedovanje veb stranice jedan je od najosnovnijih načina da se potencijalnim klijentima pokaže da je vaše poslovanje legitimno i da su njihove usluge opcija od povjerenja za njih. U stvari, 84% potrošača smatra da veb stranica čini da poslovanje izgleda verodostojnije od kompanije koja ima samo profile na društvenim mrežama. 

Osim toga, više od 30% potrošača neće ni razmišljati o korišćenju usluga preduzeća ako nemaju web stranicu. Na sajtu su često I ispisane osnovne informacije o preduzeću, vlasnicima, lokaciji preduzeća kao i pib broj i ostale informacije koje su lako provjerljive i daju dodatnu sigurnost posetiocima pri donošenju odluke o korišćenju vaših usluga.


2. Web sajt povećava vašu vidljivost

Širom sveta ima preko 4,5 milijardi aktivnih korisnika interneta, a preko 90% njih je pristupilo internetu preko mobilnih uređaja. Bez veb stranice, vaše poslovanje je praktično nevidljivo za ove ljude. S obzirom da COVID-19 gura globalno tržište još digitalnije, vaše poslovanje će postati nevidljivo onima koji su važni osim ako ne investirate u veb lokaciju.


3. Skoro svi kupci istražuju svoje mogućnosti na Internetu pre nego što se odluče za uslugu

Razmislite o tome koliko često idete na Internet kada razmišljate o kupovini nečega. Verovatno je dosta, zar ne? Pa, ni korisnici koji traže određene usluge se ne razlikuju. Ukupno 97% potrošača ide na Internet kako bi pronašli i istražili lokalna preduzeća. U proseku, kupci pogledaju približno tri do pet kompanija zasnovanih na uslugama na mreži, pre nego što stupe u kontakt sa jednim od njih.

Iz ovoga možemo videti da kupci očekuju da će pronaći web stranicu renomiranih kompanija, kako bi mogli da uporede ponudu usluga, ukoliko ne nadju to preduzeće momentalno  će odustati. Dakle, ako nemate web stranicu za svoje poslovanje, sami sebe diskvalifikujete od dobijanja posla. Zaista nije toliko iznenađujuće. Da ste klijent koji je kupovao uslugu i ne možete nigde da pronađete preduzeće na mreži, teško da biste se time bavili, zar ne? Ima smisla da klijent ode sa konkurentom koji ima web stranicu koja sadrži sve potrebne informacije o njihovim uslugama u odnosu na onu koja se ne pojavljuje u pretraživanju na mreži. Bez web stranice, u osnovi ste nevidljivi za te klijente.


4. Imate potpunu kontrolu nad svojom sajtom

Pošto je vaša veb lokacija vaše vlasništvo, dobijate apsolutnu slobodu dizajna — za razliku od platformi društvenih medija. Možete da delite korisničke recenzije, video snimke, slike i šta god želite.Takođe, ne morate da sledite stalno ažurirana pravila društvenih mreža. A ako dođe do prekida funkcionisanja društvenih mreža, kao kada su Facebook, Instagram i VhatsApp nestali na nekoliko sati, vaša veb lokacija i njen sadržaj ostaju bezbedni.


5. Kupci će moći da pronađu odgovore i sa lakoćom vas kontaktiraju 24/7

Internet nema radno vreme kao uobičajeno poslovanje. Što znači da vaši potencijalni kupci stalno na Internetu konzumiraju informacije, istražuju i donose odluke o kupovini. Očekuju pristup vašem poslu u bilo koje doba dana i noći. Čak i više od toga, očekuju da će ceo proces biti što lakši. Možda bi hteli da znaju koje usluge nudite, koje su vaše cene, kada i u koje dane otvarate, gde se nalaze vaše prostorije, ili čak mogu da izvrše rezervaciju tamo i tada.

Razumljivo, vama kao vlasniku preduzeća bi bilo jako teško da u blizini ponudite taj nivo korisničke podrške 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji, a niko to ne bi očekivao. Ali web stranica to može učiniti umesto vas. Dobro strukturirana veb lokacija koja nudi sve ove informacije čini vaše preduzeće trenutno dostupnim i fleksibilnim prema potrebama vaših klijenata, što znači da će oni u svakom trenutku moći da pronađu odgovore koje traže i mogu vas kontaktirati ili rezervisati usluga sa lakoćom kad god to njima odgovara.


6. Predstavite svoje ponude uz širok spektar mogućnosti

Ne može se dovoljno naglasiti da je veb stranica prva interakcija vaše ciljne publike sa vašim brendom. Vaša pozicija  poslovanja je u potpunosti pod apsolutnom kontrolom. Uz to, ne samo da možete prikazati svoju ponudu sa funkcijama, već i pružiti kratke video vodiče ili PDF uputstva za preuzimanje. Takođe možete istaknuti svoje nagrade, svedočenja i sve karakteristike koje mogu ublažiti postojeće dileme kod posetilaca. Ovo povećava prosečno vreme koje vaši klijenti provode na veb sajtu i možda utiče na njihovu odluku da vas kontaktiraju. 

​7. Vaša konkurencija sigurno ima web sajt

Vaši najveći konkurenti najverovatnije imaju svoje web sajtove. Gotovo svaki samostalni preduzetnik ima svoj sajt. Šta oni time dobijaju? Onlajn kupci će ih pre naći nego vas. Veći profit jer opslužuju ljude i u lokalu i preko interneta. Bolja reputacija jer su prisutni svuda gde su potrebni. Ako konkurenti nemaju web sajt, onda ćete biti još u većoj prednosti ako ga prvi napravite.



8. Čak 75% korisnika priznaje da o kredibilitetu firme sudi na osnovu dizajna web sajta

To što nemate web sajt može da utiče da Vam korisnici manje veruju. U stvari, prema istraživanjima iz 2019. godine, 75% procenata ljudi je priznalo da o kredibilitetu kompanije sudi na osnovu dizajna web sajta. Ljudi će pre sarađivati sa nekim kome veruju, a web sajt je prvo mesto na koje odu da provere podatke, recenzije i nagrade.

Zato budite oprezni – ako imate loš dizajn web sajta, sama činjenica što postojite online Vam neće mnogo pomoći. Imate oko 50 milisekundi (0.05 sekundi) da ostavite utisak na posetioca Vašeg sajta i "ubedite" ga da ostasne. U narednih 10 sekundi (a često i manje) treba da mu kažete šta može očekivati od Vašeg sajta i usluga. Nakon tog vremena, ako to nije ono što žele, oni odlaze na drugo mesto.

9. Web sajt je neophodan u primeni digitalnog marketinga

Ako oglašavate svoje preduzeće na mreži, moraćete da pošaljete ljude negde kada kliknu na vaše oglase. Ako ih nemate gde poslati kada kliknu, vaši marketinški napori su u suštini besmisleni jer korisnici neće obaviti kupovinu niti preduzeti bilo koju radnju koju želite.

Prirodno mesto na koje vaše digitalne marketinške kampanje mogu privući korisnike trebalo bi da bude vaša web stranica. Vaša veb lokacija bi trebala biti glavno mrežno središte ili kućna adresa vašeg preduzeća, a svi drugi vaši nastupi na mreži - kao što su društvene mreže, poput Facebooka Instagrama, Tiktoka... 

Moje preduzeće na Google -u, naravno, vaše digitalno oglašavanje - trebali bi cirkulisati po vašoj veb stranici i voditi pravo nazad na to. Odgovarajuća web stranica na  bila bi idealno mesto za korisnike sa bilo kog od vaših digitalnih oglasa, a zatim odatle mogu da istraže i saznaju više o vašem poslu i na kraju stupe u kontakt sa vama da rezervišu uslugu.

Osim toga ukoliko nemate web sajt onda ste i uskraćeni i za Googlove servise oglašavanja, koji pružaju brojne mogućnosti. Uskraćujete sebi mogućnost, da se preko banera vaš oglas prikaže na omiljenim portalima ili izlista u Google pretrazi na visokoj poziciji za odeđenu plaćenu ključnu reč. 

10. Možete pratiti navike svojih kupaca i vaše performanse na mreži

Postojanje veb stranice za vaše poslovanje takođe će vam omogućiti da pratite svoje performanse na Internetu. Iako se najočiglednije prednosti veb sajta vrte oko pronalaženja na webui i dovođenja potencijalnih klijenata, ne treba potcenjivati prednosti mogućnosti dubljeg pregleda navika klijenata uz pomoć alata kao što je Google analitika.Na sajtu možete postaviti nalog Google analitike za merenje posećenosti vaše stranice, ponašanja korisnika, ciljeva i odgovora na mnoga druga zaista korisna pitanja.

Na primer, moći ćete da vidite koliko ljudi posećuje vašu sajt i određene veb stranice, koliko dugo ljudi ostaju, odakle dolaze na sajt, kojim pravcem korisnici putuju kroz vašu veb stranicu i da li su izvršili željenu radnju, a treba spomenuti mnogo zanimljivih informacija o korisnicima i njihovoj demografiji, kao što su mesto gde žive, njihova starost i pol i njihova interesovanja. Možete čak koristiti analitiku za merenje rezultata bilo koje digitalne marketinške kampanje koja klikom vodi ka vašem sajtu.

Svi ovi statistički podaci daju vam dragocen uvid u potencijalne klijente i njihovo ponašanje, kao i razumevanje o tome kako ljudi komuniciraju sa vašim preduzećem, kakvu vrstu sadržaja vole i kako možete poboljšati njihovo korisničko iskustvo. Tako ćete imati veb lokaciju koja je povezana sa GA nalogom i moći ćete strateški da ciljate svoje klijente i poboljšate svoje buduće marketinške napore.

Još jedan od dokaza potebe postojanja veb stranice za preduzeća govore I istraživanje nacionalnog registra domena Srbije 2018 godine. Istraživanje je sprovedeno na 500 ispitanika 300 firmi o tme koliko korisnici u Srbiji traže određene veb stranice na Internetu.


11. Poslovni veb-sajt daje trajnu vrednost


Jedna od najboljih stvari u vezi sa ulaganjem u poslovnu veb lokaciju je kako ona nastavlja da stvara vrednost za vas čak i godinama nakon što ste je kreirali. Kada plaćate oglase na društvenim mrežama, vaši potencijalni klijenti vide vaše oglase samo onoliko dugo koliko vi vodi ih. Ako ga ne vide, moraćete ponovo da platite da biste pokrenuli oglasnu kampanju. S druge strane, poslovni veb-sajt će vam vremenom dati povraćaj ulaganja. Čak i ako vam ne daje povraćaj u prvoj godini, imate vremena da prilagodite stvari dok ne dobijete povraćaj.9. Statistićki podaci o potršačima i malim biznisima na Internaetu


12. Nudi društveni dokaz

Ono što vaši klijenti kažu o vašem poslu može da odredi da li vas drugi podržavaju ili ne. Dakle, iako su veb-sajtovi za recenzije kao što je Ielp dobri, vaša veb lokacija je najbolje mesto za ljude da dobiju više informacija o vašem poslovanju. Prikazivanje vaših najboljih izjava na veb-sajtu je efikasan način da se uspostavi poverenje i društveni dokaz. Štaviše, objavljivanje najboljih recenzija na vašoj veb lokaciji osigurava da sajtovi za recenzije trećih strana ne umanjuju dobre stvari koje ljudi govore o vašem poslu.


13. Poslovni web sajt vam omogućava da prodajete onlajn

Prodaja e-trgovine eksplodira i predviđa se da će dostići preko 5,4 triliona dolara u 2022. Sigurno, nijedna od ovih prodaja se ne dešava sa preduzećima koja nemaju veb stranice.
Čak i ako niste tradicionalno preduzeće za e-trgovinu, izlog na mreži može vam pomoći da privučete nove kupce i da nastavite sa prodajom čak i kada je vaša fizička prodavnica zatvorena



14. To je suštinski korak na putu vašeg klijenta

Efikasna veb stranica je mesto gde želite da vaša publika sa različitih kanala završi. Na veb lokaciji ćete inspirisati svoje potencijalne klijente na akciju.
Vaša veb stranica je poput fizičke prodavnice – ljudi prolaze pored nje dok ne uđu da pogledaju šta nudite. Dakle, čak i ako ne kupe nešto prvi put kada uđu, možda će nešto kupiti prilikom narednih poseta. 
Na sličan način, klijenti nailaze na vaše poslovanje putem različitih kanala kao što su fidovi društvenih medija. Ako je oglas na društvenim mrežama zanimljiv, oni će očekivati da posete vašu veb lokaciju kako bi saznali više o poslu. Ako ne postoji veb lokacija, možda neće preduzeti sledeći logičan korak na putu kupca.




15. Neophodnost za lokalna preduzeća

Mnogi vlasnici malih preduzeća ne vide potrebu da ulažu u efikasnu poslovnu veb preazentaciju. Međutim, trenutno im nedostaje neverovatan izvor prihoda.

Sledeći statistički podaci pokazuju koliko je veb prezentacija važna za lokalna preduzeća:

46% pretrage na Google-u uključuje lokalnu nameru
97% korisnika koristi pretragu za pronalaženje lokalnih preduzeća
28% korisnika je kupilo artikal nakon lokalne pretrage
70% korisnika će posetiti prodavnicu zbog onoga što su pronašli na mreži
Poslovni veb-sajt će vam pomoći da iskoristite sav ovaj potencijal i učinite svoje poslovanje još profitabilnijim.


16. Statistika veb sajta za mala preduzeća

71% malih preduzeća ima svoju veb stranicu.
75% potrošača procenjuje kredibilitet preduzeća na osnovu njihove veb stranice
81% kupaca istražuje posao na mreži pre kupovine.
Mala preduzeća sa veb lokacijama rastu 2X brže od onih bez njih.
48% ljudi je reklo da je faktor broj jedan koji su koristili da odrede kredibilitet preduzeća bio njihov dizajn veb stranice
 1 od 3 vlasnika malih preduzeća smatra da je njihovo preduzeće premalo za veb lokaciju.
Približno 28,1 miliona veb stranica koristi Google analitiku.

RNIDS: Rezultati istraživanja upotrebe digitalnih tehologija u poslovanju - Blog

Da li je moj Biznis za Internet ? - Blog

Tipovi web sajta - Blog

Važni elementi svakog web-sajta na koje morate obratiti pažnju - Blog

Kolika je cena izrade sajta, kako se formira i od čega zavisi? - Blog

Woolnia: Neodoljivi Proizvodi od vune koji se prodaju širom sveta - Blog

Leave Comments