By Super User on Tuesday, 15 August 2023
Category: blog

Lista zadataka za digitalni marketing malih preduzeća

Digitalni marketing koristi digitalne tehnologije uključujući veb-sajtove, društvene mreže, blogove, e-poštu i mobilne aplikacije kako bi došao do novih kupaca i stupio u kontakt sa trenutnim klijentima. Strategije koje ćete koristiti imaće mnogo komponenti, u zavisnosti od vrste poslovanja i načina na koji komunicirate sa svojim klijentima.

Digitalni marketing može biti složen i dugotrajan, a vaše malo preduzeće možda nema posvećenog zaposlenog za posao. Ako nemate iskustva u ovim oblastima, razmislite o tome da ih angažujete na spoljnim poslovima kako biste se mogli fokusirati na razvoj vašeg poslovanja.

Digitalni marketing pomaže vašem preduzeću da se poveže sa trenutnim i potencijalnim klijentima putem digitalnih tehnologija. Najbolje je da počnete tako što ćete obezbediti veb lokaciju, koja će biti kao baza digitalne kuće za vaše poslovanje.

Druge strategije digitalnog marketinga uključuju korišćenje društvenih medija, e-pošte i sadržaja kako biste doprli do svoje publike efikasnom porukom.

Optimizacija vašeg poslovanja za saobraćaj na pretraživačima (koja se naziva i optimizacija za pretraživače) pomoći će ljudima da pronađu vaše preduzeće i ponude na mreži. 

Da li je malim preduzećima potreban Digitalni marketing? - Blog

Da li je moj Biznis za Internet ? - Blog


Pregled: Marketing statistika i trendovi malih preduzeća (Renolon)

47% vlasnika malih preduzeća u potpunosti samostalno vodi marketing.

81% kupaca istražuje onlajn pre kupovine.

96% malih preduzeća kaže da koriste društvene mreže u svojoj marketinškoj strategiji.

64% malih preduzeća ima web sajt.

17% malih preduzeća ulaže u optimizaciju pretraživača.(SEO)

61% marketinških stručnjaka kaže da su njihovi najveći izazovi generisanje saobraćaja i potencijalnih klijenata

36% malih preduzeća nema web sajt

74% potrošača se oslanja na društvene mreže da donesu odluku o kupovini.

41% lokalnih preduzeća zavisi od društvenih mreža za realizaciju prihoda.

46% svih pretraga na Google-u ima lokalnu nameru

47% vlasnika malih preduzeća u potpunosti samostalno vodi marketing

74% potrošača aktivno traži društveni dokaz pre nego što donese bilo kakvu odluku o kupovini

96% malih biznisa koristi društvene mreže i smatra ih korisnim

36% malih biznisa nema web sajt

92% vlasnika malih preduzeća smatra da je veb stranica najefikasnija strategija digitalnog marketinga

BusinessDIT: Statistika upotrebe veb sajtova i marketinga za Male Biznise u 2023 - Blog

RNIDS: Rezultati istraživanja upotrebe digitalnih tehologija u poslovanju - Blog

Veb sajt

Veb stranica je osnova strategije digitalnog marketinga. To je mesto gde ćete usmeravati saobraćaj, prikupljati potencijalne klijente i pružati korisne informacije o svojoj kompaniji.
Prisustvo na mreži ne mora da bude skupo niti da zahteva mnogo vremena za upravljanje, ali otprilike jedna četvrtina vlasnika malih preduzeća još uvek nemaju veb stranicu.
Ako nemate veb sajt sada je savršeno vreme da pokrenete svoju digitalnu marketinšku strategiju tako što ćete je napraviti. Razmislite o ovim ključnim radnjama dok počnete:
Predstavite svoj brend: Prenesite poruku svog brenda dosledno pomoću logoa, boja i tona kopije vaše veb stranice.
Napišite moćnu stranicu o nama: Dok će se specifične stranice koje imate na svom sajtu razlikovati, zanimljiva stranica privlači kupce.
Započnite blog: Razmislite o dodavanju poslovnog bloga na svoj veb sajt
Budite prilagođeni mobilnim uređajima: Napravite veb prezentaciju koja se prilagođava veličini ekrana različitih uređaja kao što su stoni računari, tableti ili pametni telefoni za konzistentno iskustvo.
Omogućite deljenje na društvenim mrežama: Prikazujte dugmad za deljenje na društvenim mrežama uočljivo kako bi posetioci mogli da dele sadržaj sa svojim prijateljima.

Prikupite i pregledajte metriku: Biće teško vremenom poboljšati svoju veb lokaciju ako niste u mogućnosti da pratite kako je posetioci koriste. Koristite alatku za analitiku kao što je Google analitika da biste mogli da napravite pametne promene koje će poboljšati performanse vašeg sajta. 


16 razloga zašto vašem biznisu treba web sajt - Blog

Važni elementi svakog web-sajta na koje morate obratiti pažnju - Blog

Prezentacioni veb-sajt za mala preduzeća: Sve što treba da znate - Blog


Content marketing (marketing sadžaja)

Pomoću marketinga sadržaja kreiraćete i deliti vredan, relevantan i dosledan sadržaj kako biste privukli i zadržali jasno definisanu publiku i podstaknuli profitabilne akcije kupaca.
Napravite kalendar sadržaja: Izvođenje strategije marketinga sadržaja bez plana verovatno će izgubiti mnogo vremena. Napravite mesečni kalendar koji opisuje koji sadržaj ćete kreirati i kako ćete ga distribuirati.
Delite putem društvenih mreža: Vaš sadržaj će biti uzaludan osim ako ne budete uspeli da dosledite oči ciljne publike na njega. Imajte plan kako ćete deliti svoj sadržaj na svojim platformama društvenih medija.
Iskoristite svoj sadržaj: Možete da koristite (i ponovo koristite) svoj sadržaj na mnogo različitih načina kako biste dobili više kilometraže od svakog dela sadržaja. Na primer, napravite niz postova na blogu o srodnim temama, a zatim ih kombinujte da biste napravili e-knjigu.

Više o Content Marketingu i postojećim strategijama posgledajte pod naslovima Šta je Content marketing I zašto je važan, kao i tekst Content Marketing strategija i  Primeri web sajtova sa zanimljivim Content marketing sadržajem

Šta je Content marketing I zašto je važan - Blog

Content Marketing Strategija - Blog

Primeri web sajtova sa zanimljivim Content marketing sadržajem - Blog


Društvenie mreže

Objavljivanje linkova ka sadržaju na vašim kanalima društvenih mereža povećava promet na vašoj veb stranici i blogu i daje vam način da direktno komunicirate sa kupcima i potencijalnim kupcima. Sledite neke osnovne predloge kao deo vaše strategije društvenih mreža:
Izaberite jednu mrežu za početak: Ne pokušavajte da istovremeno stvorite prisustvo na svakoj društvenoj platformi. Istražite prednosti svakog od njih, zatim izaberite jednu ili dve koja su najbolja za vašu kompaniju i vaše klijente, a zatim se fokusirajte na to.
Zahtevajte svoj brend na svim platformama: Registrujte ime svog brenda na svakoj mreži da biste sprečili da ga neko drugi koristi. Dok ste već kod toga, potvrdite svoje poslovanje na Google-u.
Budite dosledni: Kada postavljate svoje profile na društvenim mrežama, koristite istu sliku profila, biografiju, banere i boje da biste ojačali prisustvo svog brenda.
Fokusirajte se na razgovor i angažovanje: Društveni mediji se odnose na razgovor. Ciljajte da stvorite uspešnu zajednicu na svakom društvenom sajtu, umesto da preplavite svoju publiku promocijama.
Kreirajte kalendar objava na društvenim mrežama: Uključite raspored objava na društvenim mrežama u kalendar sadržaja koji ste već kreirali ili napravite novi koji opisuje šta ćete deliti, gde i kada.
Prikupite i pregledajte metriku: Koristite alatke za analitiku dostupne na različitim društvenim platformama da vidite koje vrste postova imaju najbolji učinak kako biste mogli sve više da angažujete svoju publiku

Facebook: Facebook stranica je odličan način da razgovarate sa bazom klijenata u realnom vremenu. Kada nešto objavite, ljudi mogu ostaviti komentare, izraziti zabrinutost i započeti razgovore. Kao vlasnik preduzeća, moći ćete da skočite u te teme i razgovarate sa svojim klijentima o temama koje su im važne. Delite ideje, fotografije i novosti o svom poslu sa ciljem da stvorite ličniji odnos sa svojom publikom.

Instagram: Ako koristite Instagram stranicu za reklamiranje svog poslovanja, važno je da budete dosledni u svojim navikama objavljivanja, razmislite o izgledu i izgledu svoje mreže i da imate spremne fotografije kako ne biste tražili sadržaj. Ako budete spremni, to će vašim klijentima dati do znanja da vam je stalo do načina na koji predstavljate svoje poslovanje i dovesti do kvalitetnije Instagram stranice. Sve ovo može povećati broj ljudi koji žele da vas prate i da se bave vašim sadržajem. Instagram takođe omogućava marketing uticajnih ljudi, što može imati koristi za pravu vrstu industrije.

YouTube: Ako je pravljenje video snimaka prikladno za vrstu posla koji posedujete, YouTube je pravi način za to. Video snimci aktivnosti kao što su čišćenje tepiha, detalji o automobilima i pravljenje sapuna postali su viralni jer ih je zadovoljstvo gledati, a krajnji rezultat vredi zadržati. Pogledajte kanale drugih preduzeća u vašoj industriji da biste procenili koliko dobro rade na platformi i pomogli vam da odlučite da li je vredno nastojanja.

Twitter: Twitter za posao je zanimljiv jer, za razliku od Instagrama, njegov primarni fokus nisu fotografije, a za razliku od Fejsbuka, cilj nije uvek da se započnu razgovori. Ali mnoge kompanije su imale uspeha na Tviteru sa svojim duhovitim povratcima kupcima, kao i konkurentima; pomislite da se lanci brze hrane međusobno zalažu za kvalitet svojih hamburgera. Tviter je ležerniji od Fejsbuka i pogodan je za brze beleške o vašem poslovanju. U ove beleške možete uključiti vezu do svoje veb prezentacije ili drugog resursa.

TikTok: TikTok nudi preduzećima način da kreiraju i primenjuju kratki video sadržaj u ležernijem okruženju. TikTok je pogodan za izgradnju brenda i angažovanje publike, a ne za direktnu prodaju. Slično kao i Instagram, doslednost u tonu i stilu sadržaja je ključna za izgradnju lojalnog pratioca.


Facebook (Meta) za male biznise - Blog

Plaćanje po kliku (PPC)

PPC je metoda marketinga koja vam omogućava da postavite ciljane oglase na stranicama koje je vaša ciljna publika verovatno da će posetiti. Klik na taj oglas će preusmeriti korisnika na vašu web stranicu, i sve što morate platiti je mala naknada po kliku. Ako pokušavate da proširite svoju ciljnu publiku ili steknete veću bazu korisnika, ovo može biti odličan kanal za istraživanje. To je suprotno od organskog saobraćaja, ali s obzirom na količinu korišćenja pretraživača, PPC ima potencijal da značajno poveća vaš posao. 

Da li Google Ads funkcioniše za mala preduzeća? - Blog

RNIDS: Google Display kampanje, 5 ključnih stvari - Blog



Email marketing


Uspešan marketing putem e-pošte redovno komunicira sa klijentima. Ključno je slanje relevantnih i zanimljivih poruka u skladu sa rasporedom. Potrebno je vreme da se napravi kvalitetna lista e-pošte, ali je vredno vremena i truda. Počnite da koristite marketing putem e-pošte prateći ove korake:

Izaberite pravu platformu: Izaberite platformu za marketing putem e-pošte koja ima funkcije koje su vam potrebne po ceni koja odgovara vašem poslovanju. Neki naglašavaju dosezanje šire publike, dok drugi pružaju bolje alate za pomoć u dizajnu vaših e-poruka.
Kreirajte šablon za bilten: Većina platformi za marketing putem e-pošte obezbeđuje šablone spremne za upotrebu koje možete lako da prilagodite svojim logotipom i informacijama o kompaniji. Odvojite vreme da to uradite na početku i možete ponovo da koristite šablon svaki put kada pošaljete bilten.
Aktivno podstičite registracije: Promovišite svoj bilten na svojoj veb prezentaciji, na društvenim mrežama i u potpisu e-pošte da biste povećali svoju listu e-pošte. Razmislite o ponudi podsticaja, kao što je besplatno preuzimanje ili popust, za registraciju.

Prikupite i pregledajte metrike: Koristite analitičke alate dostupne na platformi za marketing putem e-pošte koju ste odabrali da vidite koliko je ljudi otvorilo vašu poruku i kliknulo na određenu vezu. 


16 razloga zašto vašem biznisu treba web sajt - Blog

Da li je moj Biznis za Internet ? - Blog

BusinessDIT: Statistika upotrebe veb sajtova i marketinga za Male Biznise u 2023 - Blog

Uspešne lokalne marketing strategije za male biznise - Blog

10 osnovih razloga zašto je svakom preduzeću potrebno prisustvo na Internetu - Blog

RNIDS: Domaće kore po receptu naših baka mogu se naći i na Internetu - Blog

Kamendizajn.rs: Odušak od užurbane svakodnevice - Blog

Primeri sajtova za mala preduzeća koji inspirišu - Blog

Leave Comments